Snus klør sig

Snus klør sig i kraven, så hun laver duller :frowning:
Og bliver hun ved ret meget længere, får hun skaldede pletter.

Der er ikke lopper, og hun klør sig kun i kraven.
Har I et bud på hvad jeg kan gøre for at hun holder op?

Har Snus mange løse hår - altså underuld i kraven - som hun trænger til en hjælpende hånd med, for at få af?

Du siger noget Hanne, hun har meget uld - rigtig meget endda.
Men jeg synes ikke det sidder løst.

Kan det være udløst af stress? Jeg tænker lidt at I har boet sådan lidt alternativt :wink: den sidste tid, og måske hun, nu hvor der er ro på, reagerer. Det ville nu være skønt hvis man kunne tale med dem ind i mellem.

[QUOTE=PiaR;717937]Du siger noget Hanne, hun har meget uld - rigtig meget endda.
Men jeg synes ikke det sidder løst.[/QUOTE]

I sidste uge syntes jeg her lå små “uld-totter” rundt omkring på gulvet … i tide og utide.
Enkelte af kattene “loppede” sig også.
Jeg gav dem en tur med underuldsriven - en slags furminator. Jeg fik trukket en masse underuld af, og det hjalp med det samme.
Slut med små afrevne underulds-totter og katter der “lopper sig”.
Jeg tror simpelthen underulden generede dem.

Måske er det det samme der gælder for Snus?

[QUOTE=DK Lindvig;717970]I sidste uge syntes jeg her lå små “uld-totter” rundt omkring på gulvet … i tide og utide.
Enkelte af kattene “loppede” sig også.
Jeg gav dem en tur med underuldsriven - en slags furminator. Jeg fik trukket en masse underuld af, og det hjalp med det samme.
Slut med små afrevne underulds-totter og katter der “lopper sig”.
Jeg tror simpelthen underulden generede dem.

Måske er det det samme der gælder for Snus?[/QUOTE]

Det lyder meget som hendes problem.
Jeg har ikke nogen uldrive men har en dobbelttandet loppekam, synes bare ikke den tager noget af.

Det jeg kalder en underuldsrive er i virkeligheden en filterknuser.
Den ser ca. sådan her ud, blot har den nogle længere/dybere tænder:

Nogle vil nok skrige nej, nej, nej, sådan én bruger du vel ikke, men jo det gør jeg, og den virker på mine katte.
Den tager underulden, men lader (heldigvis) dækhårene sidde.

Edit - nå billedet kom ikke frem som jeg gerne ville have det til, men linket virker forhåbentlig.

Stress?
Det tror jeg ikke, hun er aldeles cool og elsker nye udfordringer :slight_smile:

Hanne - Nej, man får desværre ikke noget at se…

Det kører bare ikke lige for mig mht. links og indsætning af billeder :høhø:

Jeg prøver lige igen.

Jeg har kigget lidt mere på sagen - nu her i dagslyset :slight_smile:

Og det ser ud til at der er en lille smule skæl i Snus’ krave.
Det kunne jo tyde på lidt tør hud. Vil fx fiskeolie i maden hjælpe på det?

Det tror jeg bestemt at det vil.
Nogen giver også lakseolie som tilskud, men det vil mine godt nok ikke have :øøøvvvs:

Hair and skin fra RC kunne også være en idé.

Jeg har prøvet det samme - min 12 årige gamle misser blev også ved med at klø sig til der kom små sår. Hun havde ca. 1 måned forinden haft lopper, men har kommet af med det igen.
Vi gik til dyrelægen og fik så konstateret at det var loppealergi! Nogle katte kan nemlig ikke tåle at få lopper.
Kan det være det?

Fiskeolie kan i hvert fald aldrig skade noget. Det bør bare ikke være f.eks. levertran, da den indeholder et sundhedsrisikabelt stort niveau af vit. A.
Men alm. lakseolie, ja. Og hvis det ikke smager godt, så kan jeg anbefale blandingsproduktet Viacutan.

[QUOTE=pivnu;718758]Fiskeolie kan i hvert fald aldrig skade noget. Det bør bare ikke være f.eks. levertran, da den indeholder et sundhedsrisikabelt stort niveau af vit. A.
Men alm. lakseolie, ja. Og hvis det ikke smager godt, så kan jeg anbefale blandingsproduktet Viacutan.[/QUOTE]

Hun har fået lakseolie her til aften, noget koldpresset fra Island - og det røg lige ned sammen med vådmaden :slight_smile:

Viacutan?
Det tror jeg da egentlig vi har på lager et sted :?

Jeg har set ganske udemærkede resultater herhjemme ved brug af helt alm. lakseolie. Jeg nævner kun Viacutan til hvis lakseolien var et problem at få ned. Amira får Viacutan pga. hendes særlige allergiske omstændigheder - og min oplevelse er, at den er mere neutral. Men jeg tvivler godt nok på, at den skulle virke specielt meget bedre ift. hvor dyr den er.

Snus (og Evita) guffede olien uden problemer.
Hvor længe tror du der vil gå før et evt. positivt resultat vil vise sig?

Det kan nok nemt tage nogle uger. Jeg har desværre ikke noteret ned hvor længe jeg har givet fiskeolie her i seneste omgang. Men Deenas fedthale er blevet meget bedre, efter jeg begyndte at give dem en slat lakseolie.

Det kan også være pelsmider.

http://www.netdyredoktor.dk/sw11570.asp

Vores hunkat døjer også med kløe - som hun får kløet/slikket til bare pletter. Sidste gang hun havde det, tog vi hende til dyrelæge - han kunne ikke se hvad det var, så vi fik alt muligt til hende, og efter et stykke tid gik det væk… Men hvad af det havde så virket …? Det jeg har bemærket nu, er at det ser ud til at komme, hvis vi ikke hele tiden giver loppekur, så tror netop det er loppeallergi…