Sød, sød missedrengfremlyses

I sidste uge ringede en sød pige. De havde haft en mis rendende de sidste uger og nu syntes hun altså der skulle gøres noget. Den er overkælen og dejlig men hun havde intet forstand på kat (og det skal folk jo have lov at have). Så hun vidste ikke hvad den var for’en.
Jeg tog omkring adressen igår da jeg kørte fra arbejde (og inden jeg skulle til foredrag i randers…forøvrigt tusind tak for en ikke blot informativ aften, men også en rigtig hygsom èn af slagsen).
Da jeg får pille rode raget på mis ser jeg den ER kastreret og så er det den anden ende og sørme så…den har grønne numrerplader i ørene. Men selvom den er yderst sød, kærlig og venlig kan jeg ikke komme ordenlig til at se den i ørene og desuden er mærkerne utydelige, så jeg aftaler med damen de skal lukke mis ind og så tager vi den derfra idag. Jeg har en fridag idag så over og hente mis og over på klinikken. Vi kan g´heldigvis se bogstaverne HELT og de er ZZG…så mis er en halvgammel svend for Z er 2005. Tallene er noget mere dumme, men vi får da en række hits frem og især en der næsten passer. Det er et ældre ægtepar i Kn´nebel og manden undrer sig i den grad over mis (hvis det er deres) nu står på Galten Dyreklinik, men det ER jo sket før i danmarks-misse-historien en kat kan køre dyttebil:rock:
Jeg tror ikke, hvis jeg skal være ærlig, det er deres kat og HÅÅÅBER inderligt ikke jeg får ret.
Men nu er missedrengen på klinikken og er der nogen herinde der vil lege Sherlock’er så endelig
Mis er sort med hvidt, næsten fifty fifty og med eyeliners om begge øjne.
Forøvrigt er et af de 3 tal et 0…vist nok det sidste i rækken
God arbejdslyst til I der vil hjælpe
Jeg sætter gerne en nullerput på højkant til den der rammer rigtig og hvor dens familie findes.
Jeg har nogle billeder af mis…dem sender jeg lige til BIrthe og FF

Her er billederne med den sort/hvide missemand, der har slået sig ned på en gård i Skjørring ved Galten.
Han er da smuk… :hjerte:

      • Updated - - -

Jeg har gennemgåety ZZG numrene op til 100, og fundet tre mulige:
ZZG002 - Han, Sort med hvid
ZZG059 - Han, Sort med hvid
ZZG052 - Han, Hvid M.sorte Plet (men fra Skanderborg!)

Er I helt sikre på, at dyrlægen er ZZG ?

  • og for at det også ved nærmere eftersyn stadig er en han? :tihi:

Det er en han og bogstaverne ligner ZZG…altså er dyrlægen ZG…hvem det så end er.
Jeg mener forøvrigt det var ZZG - - 0

[QUOTE=kamikaze;1024080]Det er en han og bogstaverne ligner ZZG…altså er dyrlægen ZG…hvem det så end er.
Jeg mener forøvrigt det var ZZG - - 0[/QUOTE]

Ifølge Det Danske Katteregister (dyrlægernes) er det Koldby Dyrehospital / Bent Gregersen i 7752 Snedsted…

ZZG002 - Sort med hvid- Hankat, kastreret - postnr 7790(Hurup Thy) - født 16-02-2004

Nå det er vidst den FF også har fundet :høhø:

[QUOTE=Rumle;1024121]ZZG002 - Sort med hvid- Hankat, kastreret - postnr 7790(Hurup Thy) - født 16-02-2004

Nå det er vidst den FF også har fundet :høhø:[/QUOTE]

Jeps, men du fik også sted (7790 Hurup Thy), som ikke er taget med på DyreregisterPortalen. :ok:

Man kan altså med fordel checke de bagvedliggende registre også - i dette tilfælde Det Danske Katteregister, i andre tilfælde Dansk Katte-register. :slight_smile:

[QUOTE=FinnFrode;1024134]Jeps, men du fik også sted (7790 Hurup Thy), som ikke er taget med på DyreregisterPortalen. :ok:

Man kan altså med fordel checke de bagvedliggende registre også - i dette tilfælde Det Danske Katteregister, i andre tilfælde Dansk Katte-register. :)[/QUOTE]

ZZG002 - hedder pjevs :høhø:

Jeg har ikke kunnet findet noget på efterlysningssiderne

Pjevs er et rigtigt godt bud…både aldersmæssigt Og geografisk. Snedsted ligger jo i Thy eller næsten og Z er 2005
Jeg tager alle data med imorgen tidlig på klinikken
I er go’e

[QUOTE=kamikaze;1024210]Pjevs er et rigtigt godt bud…både aldersmæssigt Og geografisk. Snedsted ligger jo i Thy eller næsten og Z er 2005
Jeg tager alle data med imorgen tidlig på klinikken
I er go’e[/QUOTE]

Snedsted er Nordthy :slight_smile:

(og Hurup Thy er 7760 - ikke 7790! :tihi: 7790 er Thyholm! :høhø: jep - dér blev thyboen trådt lidt over tæerne :høhø: )

      • Updated - - -

men hvis en missedreng som er registreret hos Koldby dyrlægen og ejerne “burde” bo i Snedsted - så er der dælme langt ned til Galten hvis ikke ejerne er flyttet uden at få omregistreret i katteregisteret :?

men ja - han ku jo så også godt lide en kat der har været “på langfart” :S

Hedder alt deroppe noget med Thy? Bare så I ikke bliver forvirrede over hvor I er i verden måske? :stuck_out_tongue:

JA! :slight_smile: det er jo Thy-land :slight_smile: :høhø:

der er Thyholm, som er det sydligste til vest “i” fjorden og ikke rigtig Thy :ups: de er ikke thyboere - de er thyholmere :tihi: de er vestjyder, mens vi thyboer er nordvestjyder :høhø:
Så er der Sydthy, hvor Hurup Thy var “rådhus-byen” i det gammel Sydthy Kommune, så er der Midthy og Nordthy, hvor Thisted var “rådhus-by” i det gammel Thisted kommune - nu er det hele så slået sammen til Thisted kommune sammen med Hanstholm kommune :tihi:

Og Nordthy grænser jo så op til Hannæs som er et stort område inden man når til Vendsyssel :slight_smile:

Det hele udgør så Danmark største ø! :smiley: Thy-Hannæs-Vendsyssel :slight_smile:

[QUOTE=PiaB;1024295]JA! :slight_smile: det er jo Thy-land :slight_smile: :høhø:

der er Thyholm, som er det sydligste til vest “i” fjorden og ikke rigtig Thy :ups: de er ikke thyboere - de er thyholmere :tihi:
Så er der Sydthy, hvor Hurup Thy var “rådhus-byen” i det gammel Sydthy Kommune, så er der Midthy og Nordthy, hvor Thisted var “rådhus-by” i det gammel Thisted kommune - nu er det hele så slået sammen til Thisted kommune sammen med Hanstholm kommune :tihi:

Og Nordthy grænser jo så op til Hannæs som er et stort område inden man når til Vendsyssel :slight_smile:

Det hele udgør så Danmark største ø! :smiley: Thy-Hannæs-Vendsyssel :)[/QUOTE]

:klapper: Bare I selv kan holde styr på det

som regel! :tihi:

[QUOTE=PiaB;1024289]Snedsted er Nordthy :slight_smile:

(og Hurup Thy er 7760 - ikke 7790! :tihi: 7790 er Thyholm! :høhø: jep - dér blev thyboen trådt lidt over tæerne :høhø: )

      • Updated - - -

men hvis en missedreng som er registreret hos Koldby dyrlægen og ejerne “burde” bo i Snedsted - så er der dælme langt ned til Galten hvis ikke ejerne er flyttet uden at få omregistreret i katteregisteret :?

men ja - han ku jo så også godt lide en kat der har været “på langfart” :S[/QUOTE]

kaster mig for dine fødder og ber om nåde …:fred:

Nå, har siddet og set på om det der ZG kunne være ZO, ZC eller andet, men det giver ikke specielt mere mening (Brovst, ålsgårde og lignende)

Nu bliver der ringetvtil dyrlægen i Thy…men der må gerne tjekkes op på ZO og ZC…for det er det sidste bogstav der er problemet/utydeligt
Hvis nogen vil hjælpe ved at lave fremlysningen med billede på FB vil jeg blive glad

ZZO043 - Sort med hvid - Hankat, kastreret - postnr 8830 - oprettet 24-01-2005
ZZC330- efterlyst - Sort med hvid - Meget stor/ Mangler lidt af højre øre.- Hankat, kastreret - postnr 8362 - oprettet 28-07-2005

[QUOTE=Rumle;1024438]ZZO043 - Sort med hvid - Hankat, kastreret - postnr 8830 - oprettet 24-01-2005
ZZC330- efterlyst - Sort med hvid - Meget stor/ Mangler lidt af højre øre.- Hankat, kastreret - postnr 8362 - oprettet 28-07-2005[/QUOTE]

jeg håber han er den sidste, når nu den er efterlyst! :slight_smile: postnumrene er vel også lidt mere plausible ift. at katten er bragt til Galten?

Synes bare ikke det ser ud til at den mangler noget af højre øre … ?