Søger lidt vejledning :D

Hej alle kattegale :smiley:

Af et menneske at være der overhovedet ikke kan stresse, er jeg mega nervøs allerede, nervøs for at blive kasseret ved dyrlæge tjek til udstilling.

D. 13 Januar skal jeg til brædstrup med 2 af mine huskatte, Garfield & Faith.

Faith har i al den tid jeg har haft hende været indekat, hun var ved dyrlæge d. 2 november hvor alt var tip top, hun har fået ormekur og min plan er at give hende en capstar og advantage.
Hun skal i bad inden udstillingen, da jeg ikke er tilfreds med hendes pels, advantage den skal vel gives efter badet i tilfælde af hun har lopper og det så slår æggene ihjel?

Garfield derimod har også været ved dyrlæge d. 2 november og havde nogle øremider som han er behandlet for. Overvejer om jeg skal tage ham afsted i starten af januar for at dobbeltjekke hans øre, så jeg er sikker på at være helt af med dem.
(Han er udekat med fordele)
Planen er han kommer ind i Januar sådan at vi kan få bekæmpet eventuelle lopper han måtte have, og skal jeg bare gøre det på samme måde som med Faith? Altså Capstar til at dræbe alle lopper, og advantage til at nappe eventuelle æg efter badet? Selvom han desværre har en monster lækker pels uden at blive badet.

Du kan jo også sprøjte ham med Frontline spray en ugestid før udstillingen. Hvis du gør det rigtigt, så har du med garanti ingen lopper dagen efter og 3-4 uger fremover. Køb en loppekam og red dem igennem aftenen før og igen om morgenen, inden du kører - det gør jeg altid uanset om det er loppesæson eller ej, bare for en sikkerheds skyld.
VH
Susanne

Hvis jeg forstå denne sætning korret:

Faith har i al den tid jeg har haft hende været indekat, hun var ved dyrlæge d. 2 november hvor alt var tip top, hun har fået ormekur og min plan er at give hende en capstar og advantage.
Hun skal i bad inden udstillingen, da jeg ikke er tilfreds med hendes pels, advantage den skal vel gives efter badet i tilfælde af hun har lopper og det så slår æggene ihjel?
Jeg ville ikke anvende loppekur lige inden en udstilling, da jeg synes at pelsen bliver fedtet. Hvad med at forebygge i stedet for når planen er, at de skal udstilles i januar, og dermed vil du jo “kun” skulle smide katten til showvask.

I øvrigt ville jeg kun give capstar hvis der var levende lopper.

Okay tak begge to :slight_smile:

Må lige have anskaffet mig sådan en loppekam, og så håbe der ingen er, for er virkelig virkelig ikke god til småkryb…

[QUOTE=LoanS;991547]Okay tak begge to :slight_smile:

Må lige have anskaffet mig sådan en loppekam, og så håbe der ingen er, for er virkelig virkelig ikke god til småkryb…[/QUOTE]

Du skal nok mere kigge efter ekskrementer end efter levende dyr. Det er mere sandsynligt, at du finder dem, end at du finder levende dyr, med mindre katten har rigtig mange lopper. Hvis du får små, sorte korn på kammen, så er det sandsynligvis loppeefterladenskaber. Hvis du vil være helt sikker, kan du lægge det på noget våd køkkenrulle. Bliver den farvet rød, er den god nok.

Okay det vidste jeg ikke, men tror nu ikke de har lopper sådan rigtigt det ikke meget jeg ser dem klø sig udover når pelsen rettes og det mest med tungen…

Personligt giver jeg altid capstar aftenen inden show, så er jeg sikker på heller ikke at få noget med hjem, det kan jo glippe i kontrollen om morgenen, det er sket før der i løbet af dagen er fundet levende lopper på katte på show ved jeg.
Så jeg ville give loppekur midt slut i december, så vaske dagen eller 2 før show og kæmme dem igennem. Ved øremiderne, ved jeg altså der kan sidde døde tilbage i øret og man kan risikere at blive afvist, så tjek om han er snavset i øret, slå evt et smut forbi dyrlægen hvis du er itvivl

Altså hans øre bliver renset sådan at jeg kan holde eventuelt skidt ude af ørene, det gælder dem begge to.
Men det lyder da meget fornuftigt at give lige inden så man ikke hiver noget med hjem, ville da være super træls eftersom vi jo har en lille minizoo.

Lyder meget fornuftig