Håber virkelig der er nogle gæve damer herinde der kan huske hvad det her hedder - for jeg kan bare ikke, og min beskrivelse får ikke nogen klokker til at ringe hos min mor-høhø
Det er sådan en lille dessertkage tror jeg - den ligner lidt en makron og skalen er også makron agtigt, indeni er der så en slags creme fyld, mener det har chokolde fyld.
Den lille kage serveres kold.Jeg fik den sidst til noget fest værk, den var hjemmelavet
Andet husker jeg ikke - Men den smager himmelsk og ville gerne have oplyst hvad den hedder:?
det var sjovt - den kage slog mig også mens jeg sad og skrev-høhø
Men så tænkte jeg også, om man virkelige kunne lave den ud af små makroner:?-tihi
Ja en ørn i køkkenet er jeg altså ikke-upssa
Jeg fik lige googlet - det vist en Sarah Bernard kage som I begge siger-høhø
Godt jeg fik det på det rene, for har gået og sukket efter sådan en kage lææææææænge-savle
[quote=~Prinsesse~;61442]Jeg fik lige googlet - det vist en Sarah Bernard kage som I begge siger-høhø
Godt jeg fik det på det rene, for har gået og sukket efter sådan en kage lææææææænge-savle[/quote]
De fås ofte i en stor version hos både Bilka og Føtex bageren
de laves nemmest med en lang tynd lille spatel… kom en ordentlig klat creme på en stor makron
hold spatlen i den vinkel du vil have toppen - ca 45 grader
træk så ned mod dig selv i jævne strøg hele vejen rundt om makronen - på den måde får du en fin top - husk at smøre det overskydende creme af spatlen mens du arbejder…
[QUOTE=Miss T;61495]de laves nemmest med en lang tynd lille spatel… kom en ordentlig klat creme på en stor makron
hold spatlen i den vinkel du vil have toppen - ca 45 grader
træk så ned mod dig selv i jævne strøg hele vejen rundt om makronen - på den måde får du en fin top - husk at smøre det overskydende creme af spatlen mens du arbejder…
dyppes i overtrækschokolade…
smager himmelsk :)[/QUOTE]
Ej du lyder god til det - er der smagsprøver i Hillerød? ok, de er ikke nemme at transportere.
nej men der vi kan da godt aftalesmagsprøver når jeg holder kattegale-komsammen i december
d 13 dec er der jo inviteret til kattegalekomsammen hjemme hos mig
vi kan være 16 hvis vi ikke tager så nøje at nogen sidder ved spisebordet og andre i sofaarrangementet…
vi er indtil videre
undertegnede
Anika
Celina
Hanne P
Karen P
så der er rigelig plads endnu
der vil blive serveret alkofri gløgg ala Hanne P
Gitzes hjemmelavede røde og hvide gløgg (med procenter)
Gitzes hjemmelavede æbleskiver med og uden æble
og hvis man plager lidt - nok også en sarah bernard kage eller 2 hvis jeg kan nå det
[quote=Miss T;61585]nej men der vi kan da godt aftalesmagsprøver når jeg holder kattegale-komsammen i december
d 13 dec er der jo inviteret til kattegalekomsammen hjemme hos mig
vi kan være 16 hvis vi ikke tager så nøje at nogen sidder ved spisebordet og andre i sofaarrangementet…
vi er indtil videre
undertegnede
Anika
Celina
Hanne P
Karen P
så der er rigelig plads endnu
der vil blive serveret alkofri gløgg ala Hanne P
Gitzes hjemmelavede røde og hvide gløgg (med procenter)
Gitzes hjemmelavede æbleskiver med og uden æble
og hvis man plager lidt - nok også en sarah bernard kage eller 2 hvis jeg kan nå det :)[/quote]
Ej… Jeg skal hjem igen d. 12 -ked
(Altså fra mine forældre, som bor i Ballerup -tihi)
Desuden kender jeg slet ikke den kage der, men MUMS den lyder lækker -savle