Søges : blåt garn

Se, man får jo en masse gode idéer til håndarbejds-aften…
Og jeg mener det var “Bidt af en gal kat” der havde 2 sække med, med dette vidunderlige kæmpe tæppe i alskens farver.

Så jeg bestemte mig for at lave noget lignende, bare meget mindre :høhø:, og kun i blå…

Jeg har masser af blå farver, men synes alligevel at jeg mangler noget.

Så nu spørger jeg jer dejlige mennesker på kattegale :

Hvis i har noget blåt garn i gemmerne, som i alligevel ikke selv skal bruge, kan jeg så købe det for portoen? :ups:
Jeg vil også gerne give lidt for det, hvis i har store mængder…
Hvilken blå farve er underordnet, så længe der er mindst 2 meter af det. :smiley: (Hvid og sort kan også bruges)
Så længe det har nogenlunde samme tykkelse som almindeligt strømpegarn.

Og fordi man (jeg) i hvert fald ikke kan skrive sådan noget her, uden at vise “tæppet” frem. :smiley:

Hmm, tror vi har orange fra da Casper ville lære at strikke… Men vist ikke blå. Men kan lige kigge, for vi kommer næsten med garanti aldrig til at bruge det :høhø:

:inlove:

Hvor er det bare FLOT !

Jeg tjekker lige garnkurven - både her og hos veninderne :slight_smile:

[QUOTE=Ravn;1070783]Se, man får jo en masse gode idéer til håndarbejds-aften…
Og jeg mener det var “Bidt af en gal kat” der havde 2 sække med, med dette vidunderlige kæmpe tæppe i alskens farver.

Så jeg bestemte mig for at lave noget lignende, bare meget mindre :høhø:, og kun i blå…

Jeg har masser af blå farver, men synes alligevel at jeg mangler noget.

Så nu spørger jeg jer dejlige mennesker på kattegale :

Hvis i har noget blåt garn i gemmerne, som i alligevel ikke selv skal bruge, kan jeg så købe det for portoen? :ups:
Jeg vil også gerne give lidt for det, hvis i har store mængder…
Hvilken blå farve er underordnet, så længe der er mindst 2 meter af det. :smiley: (Hvid og sort kan også bruges)
Så længe det har nogenlunde samme tykkelse som almindeligt strømpegarn.

Og fordi man (jeg) i hvert fald ikke kan skrive sådan noget her, uden at vise “tæppet” frem. :smiley:

[/QUOTE]
Er det hæklet eller :?

Det er hæklet. :slight_smile:
Nok ikke så nemt at se, men der ligger en lille “pind” øverst i billedet. :tihi:
Men du må ikke spørge mig hvilke masker jeg bruger, jeg aner det simpelthen ikke… :ups:

[QUOTE=Ravn;1071174]Det er hæklet. :slight_smile:
Nok ikke så nemt at se, men der ligger en lille “pind” øverst i billedet. :tihi:
Men du må ikke spørge mig hvilke masker jeg bruger, jeg aner det simpelthen ikke… :ups:[/QUOTE]

:inlove:

Det er bare SÅ flot - og så vidt jeg kan se, hækler du hele eller halve stangmasker… = slå om, ned igennem masken - fat i garnet og træk alt igennem - eller slå om - ned igennem masken - fat i garnet, træk de to masker igennem og herefter de sidste to :slight_smile:

Det er bare SÅ flot - og så vidt jeg kan se, hækler du hele eller halve stangmasker… = slå om, ned igennem masken - fat i garnet og træk alt igennem - eller slå om - ned igennem masken - fat i garnet, træk de to masker igennem og herefter de sidste to :)[/QUOTE]

Det er netop dén. Rundt om, igennem “hullet”, træk igennem, 2 masker, og så de sidste 2.
Jeg synes det er den der giver “mest”. Den er i hvert fald høj, så det ikke føles som dødens pølse når man skal sidde og hækle 1½ m frem og tilbage. :slight_smile:
Billedet er lidt større og nemmere at se på Facebook, hvis du tilføjer mig. Du søger bare på det navn du kan se her. :wink:

[QUOTE=Ravn;1071200]Det er netop dén. Rundt om, igennem “hullet”, træk igennem, 2 masker, og så de sidste 2.
Jeg synes det er den der giver “mest”. Den er i hvert fald høj, så det ikke føles som dødens pølse når man skal sidde og hækle 1½ m frem og tilbage. :slight_smile:
Billedet er lidt større og nemmere at se på Facebook, hvis du tilføjer mig. Du søger bare på det navn du kan se her. ;)[/QUOTE]

:inlove:

Ja, det går stærkt med de masker - har aldrig fået helt styr på, hvad der er hele og halve stangmasker - selvom jeg har hæklet en del.

Nu er det måske osse en anelse ambitiøst at starte med et stort tæppe - en anden en startede med et par grydelapper :høhø:

Jeg tror faktisk, at vi er venner derinde ??

Lurer lige efter…

[QUOTE=Tante Tut;1071201]Nu er det måske osse en anelse ambitiøst at starte med et stort tæppe - en anden en startede med et par grydelapper :høhø:

Jeg tror faktisk, at vi er venner derinde ??
[/QUOTE]

Det er vi også, det er bare mig der er lidt langsom til tider. :høhø:
Nu er det jo ikke fordi tæppet er det første jeg hækler. Har da også lavet et par skønne grydelapper af det flotteste bambus-garn.
Jeg er god til sådan nogle kreative ting med hænderne, hækling og strikning er det mindste af det. :slight_smile:

[QUOTE=Ravn;1071206]Det er vi også, det er bare mig der er lidt langsom til tider. :høhø:
Nu er det jo ikke fordi tæppet er det første jeg hækler. Har da også lavet et par skønne grydelapper af det flotteste bambus-garn.
Jeg er god til sådan nogle kreative ting med hænderne, hækling og strikning er det mindste af det. :)[/QUOTE]

:inlove:

Det er vi nemlig… og langsom ??

Ikke det mindste, det kan da være lidt svært at holde styr på…

Jeg synes, at dit tæppe er SÅ flot - det giver en skøn effekt, at du har brugt garn med gåsehud :ok:

Jeg skal nok lure efter blåt garn til dig - må det godt være købt på et loppemarked ??

Tænker, at du nok vasker tæppet… :slight_smile:

[QUOTE=Tante Tut;1071210]Jeg synes, at dit tæppe er SÅ flot - det giver en skøn effekt, at du har brugt garn med gåsehud :ok:

Jeg skal nok lure efter blåt garn til dig - må det godt være købt på et loppemarked ??

Tænker, at du nok vasker tæppet… :)[/QUOTE]

Mange tak, Tut. :slight_smile:
Jeg ved dog ikke lige hvad du mener med gåsehuds-garn?
Det er bare sådan noget med små stykker tråd på, der stikker ud?

Og ja, det må da godt være købt på loppemarked, men du behøver nu altså ikke gå ud og købe garn til mig. :wink:
Det var mere hvis der var nogle Kattegale der havde lidt liggende…

[QUOTE=Ravn;1071226]Mange tak, Tut. :slight_smile:
Jeg ved dog ikke lige hvad du mener med gåsehuds-garn?
Det er bare sådan noget med små stykker tråd på, der stikker ud?

Og ja, det må da godt være købt på loppemarked, men du behøver nu altså ikke gå ud og købe garn til mig. :wink:
Det var mere hvis der var nogle Kattegale der havde lidt liggende…[/QUOTE]

:inlove:

Garn med gåsehud, er det der lækre bløde fluffy noget du har hæklet ind i ??

Jow, jeg lurer efter blåt garn til dig - det koster jo ingenting på et loppemarked - har en genbrugsbutik lige rundt hjørnet og skal på loppemarked på søndag.:slight_smile: