Sokoke

Altså jeg tror der render sådan en rundt på vores vej:tihi: Jeg har hele tiden troet det var en bengaler, men den ligner meget denne her:wehuu: Jeg vil se om jeg ikke kan hapse et billede af den.

I såfald, så den her kat der render ude, den er enormt kælen og snaksagelig.
Men igen, måske er det en for dyr race at have rendende frit:?

Tak for alle de gode svar:-)

Hej, jeg har en halv Sokoke, hvor den anden halvdel ikke vides. Dengang vi fik hende med hjem lå hun for det meste under sofaen og turde ikke rigtigt snakke med nogle af os. Men som tiden gik blev hun mere og mere knyttet til os, og gik så fra at næsten ikke ville snakke med os, til at kunne ligge på os og blive kælet for. Men det tog hende dog også et stykke tid at få den tillid til os, som hun har i dag, selvom man ofte ser, at hun tit ‘går sine egne vegne’. For hvis der kommer gæster til huset er hun den mest reserverede kat og lader som om gæsterne er luft. Også når hun har været ude og jage en hel dag, kan man godt mærke at hun har været ude i ‘den vilde verden’ og er helt ‘vild’ i øjnene. Så nogle gange bliver man lidt ignorerert af hende :wink: Men ellers er hun en rigtig dejlig kat!

Der er en lille bog / hæfte på vej om Sokoken, som JYRAK får trykt i løbet af… sandsynligvis sensommeren. Tekst og billeder af Grethe Højgaard Nielsen, der er en sand guldgrube af viden om racen. Jeg giver et praj, når tryksagen er klar.
VH
Susanne

Pearly - Hvor fra ved du at hun er halv sokoke, kommer hun fra et “ups-kuld” hos en sokoke opdrætter, eller? :slight_smile:

Tak Susanne - sikke spændende!

Så er sokoke-bogen faktisk færdig hos trykker! Vi mangler lige at få lavet lidt billeder og den slags, så bliver den sat til salg :slight_smile: Den kommer til at koste omkring en 100-kroneseddel.
VH
Susanne