Solstrålehistorie der bør læses

Historien begyndet skidt for i sidste uge blev en missemor kørt ihjel. En vandrer (han der ringede til mig i dag) finder missemor og en lille killing der ligger og er ved at dø af dehydrering. Han tager misling med og det eneste han havde den aften var havregrød men efter devisen noget er bedre end ingenting, så fik misling trods alt mad indenbords. Næste dag køber han kaffefløde og kattemad og det skal lige siges han ingen forstand har på katte…blot havde han hjertet rette sted. I halvanden uge vandrer de rundt og han har endda haft misling med til Thy. Han tager til Ry-området igen for mislings skyld, for sæt nu nogen mangler mosmis og misling. Han opsøger området hvor han fandt dem men ingen vil være ved dyrene. Idag tager han så ind på Ry bibliotek (hvorfor han ikke tager omkring klinikken ved jeg ikke for den ligger 50 meter fra biblioteket i Ry)…men jeg får tanken at han måske tænker de så vil aflive den…og det bliver mange jo også. På biblioteket siger de så han skal ringe til mig (det er jo mine kolleger og de kender alt det jeg roder rundt med)…han ringer og jeg mødes med ham ved Kvickly i Ry. Misling er tyk og rund og 6 uger. Man kan lige ane den er begyndt at skifte øjnfarve. Han har lavet en hjemmelavet halsbånd og snor til den, for han er så bange for den forsvinder for ham. Klokken 4 om morgenen begynder den mnemlig at tusse rundt og han vil jo gerne sove. Når han har vandret har den været i hans favn og når den skulle sove fik den rygsækken at putte i. Han havde helt styr på dens køn og da jeg kører fra ham kan jeg se han er rørt og han takker mig og giver hånd- Gid mange var som han.

…fortsætter med nyt indlæg for jeg har været ude for at laver jeg det for langt bliver jeg kastet af og må begynder forfra.
Misling og jeg kører hen på klinikken i Ry og Savannah bliver nr 50. Hun er fin. Ingen lopper, øremider og munden er fin. 790 gram…og hun er ikke mere end 6 uger så hun er godt i stand. På klinikken har de lige idag neutraliseret en hunmis der har 3 hittemislinger. Hun mistede sine egne og fik så 3 i pleje. Jeg ringer til ejeren så nu bor Savannah 50 sammen med missemor og de tre andre mislinger som er 1 uge yngre. De er født d. 18. maj så det er ikke helt forkert vi har givet Savannah 50 fødselsdag d. 10. maj.
Savannah er sort non agouti med hvidt. Medaljon på brystet en stor hvis plamage på mavsen, og bitte små hvide tæer. Nu bor hun hos Bella som missemor hedder og jeg har lovet at hjælpe økonomisk med de andre tre hittemislinger (som ellers var blevet druknet) GYS.
Da Savannah 50 var installeret i sin nye familie kørte jeg til Hinnerup og tilbage til Hammel. 26 dåser LUX fik de og 3 flasker kaffefløde og tre dåser torskerogn. Da jeg kommer retur har familien selv været i Netto og hente rogn og cremefraiche (som jeg også havde købt). Den lille missefamilie fik også 12 kilo tørkost som mange af jer herinde har doneret i week-enden, og en sæk grus fra HMM fik de også. Plus en stor nullerputseng og en mislingekattebakke

Skør fyr - men dejlig slutning uanset !

sidder næsten og bliver helt rørt!

Det er nu rart at vide, at verden og mennesker ikke altid er onde!
Tænk at have mistet sin mor, været bange og alene. Blive fundet af en stor to-benet, som faktisk bliver pleje-mor. Få omsorg og varme, og tilslut; en dejlig varm nullerputteseng og misse-mor-favn at putte i :hjerte:
Det varmer mit hjerte, at der findes mennesker, som vil gøre så meget for en lille forladt og bange sjæl :love2: Det kan man da kalde næste kærlighed uden diskriminiation af race!!! Sej mand og seje dig Brita :ok: Hun må være født under en heldig stjerne, som man jo så flot siger :slight_smile:

Ja, og så blev jeg da lige rørt :slight_smile: dejlig historie, og det er så vigtigt, at få disse små hverdags solskinshistorier frem :slight_smile:

Jeg er spændt på om Savannah får lov at babse hos missemor idag. Igår fik hun ikke lov. Det gjorde de tre som hun jo har haft i over en måned…jeg så det selv, og dèt selvom hun stadig var lidt omtåget efter narkosen. Mormælk er vigtig, men her er det efter min mening vigtigere hun får moromsorg og søskende at slåsse med. :hug:

:thumbup: så dejligt at læse - nu håber jeg bare den får det godt hos den nye plejefamilie :kryds: (at moren tager den til sig) kom endelig med update :ups:

Sikke en positiv historie der går lige i hjertet:hjerte: Dejligt med gode mennesker og dyr med ubegrænset kærlighed til overs:hjerte:.

Sendte en sms her i formiddag og spurgte hvordan det går med Savannah50 og Bella. Mislingerne legede Savannah jo allerede med efter 1,2 sekunder, men Bella var lidt forbeholden. OK, hun havde også været i narkose og var stadig en smule tummelumsk. Men idag har hun slikket Savannah (det handler om lugt) og hun ville end ikke ud i resten af huset da man kørte på arbejde, for at luftes og afspredes lidt, men valgte at blive hos sine børn. Hun er også hos dem, men fik blot valget at få lidt tid alene med resten af husets beboere…men valgte dem fra.

Fik billeder sidst på eftermiddagen, som er videresendt til FF. Han lægges dem nok på engang. De viser en fin lille misling med sine søskende og mor:wehuu:

Her er billederne til Britas dejlige solstrålehistorie. :smiley:

Åh, hun er da godt nok bare … ih og åh og næh…:inlove:

jeg skal IKKE og jeg gentager IKKE have en lille husfætter ! fooork den er kær …

:wehuu:Nej skal ikke have huskat, nej, nej, nej:wehuu: Men hold da helt op hvor er hun bare nuser:surrender1:

SÅ…skulle I bare opleve hende in-natura.:thumbup: Hun er en slemmert, lidt tank-agtig (bred og med små larvefødder i kanterne der mosler der-u-a, og så er hun bare så dejlig ubekymret og leger med den nærmeste hun lige kan nå. Som I kan se har mormis også taget hende til sig, så der skal nok komme en rigtig fin missetat ud af Savannah 50:høhø:

Åh :hjerte:

Skal til Hammel i aften og køsse på Savannah 50. Hendes menneskefamilie ringede lige og inviterede. Lone var lidt bekymret for en eller andet rosinhjerneagtig bæhjerne havde bildt hende ind killingerne var enten syge eller andet i vejen med fordi de ikke vejer 1500 gram nu hvor de er 8 uger (idag)…-Savanneh er en smule ældre (jeg gav hende føsda d. 10. ma). Det er fisme godt nok utroligt hvad folk sidder og bilder hinanden ind og hvor dumme de er. Hende den stribede hærgning herhjemme jeg har givet føsda d. 14. vejede i fredags (var det vist) 1003 gram og hun er præcis som hun skal være. Lige nu er hun også nem…hun sover sammen med Findusen inde i vores seng. Matriklens mindst mus og matriklens største:pote:
Forøvrigt babser hun stadig hos sin “mor” og de gør de andre mislinger også. Ingen af de fire er jo Bellas biologiske killinger, da hun mistede dem d. 18 maj

Ih hvor bliver man glad når man kender den bette mus’ historie og så kommer op og ser hun leger med sine søskende og hendes mor er verdens bedste. Savannah kalder de Savannah og de andre 3 hittemislinger kaldes Kasper, Ida og Maj. Alle blev vejet og hun vejede 1160 gram og de andre knap et kilo. Det passer også med vores vurdering af hun er omkring en uge ældre. Lone kunne også fortælle Savannah var den første til at gøre de forskellige ting mislinger nu gør for første gang.

Så blev Savannah 50 sundhedstjekket og fik sin 1.vacc. Hun vejede næsten 1600 gram :uha:. Hun er blevet den smukkeste sorte mis man kan tænke sig og mens hendes 3 “søskende” blev tjekket og vaccineret, lå hun og puttede hos mig. Jeg kender hende jo ikke ret meget fordi hun kom ud til en ammemissemor, så her var chancen for at lære hende lidt at kende. Savannah bliver gjort færdig mandag d. 1. sep. Så er hun klar til nyt hjem ca. 7-8 dage senere d.v.s omkring Vorbasseudstillingen…så jeg tager lige nogle opslag med, på hende og Savannah 51. Hvis nye hjem ikke er fundet