Som perler på en tråd

sidder fostrene i en periode:

Forskellige stadier af killingefostre - som det ses sidder de som perler på en snor i 3-4 ugers alderen, og der kan en dygtig dyrlæge eller ejer mærke hvor mange killinger der kan forventes.
Kort tid efter fylder de så meget der ikke er afstand - og derfor vanskelig at palpere (mærke) de enkelte fostre.

Ih - jeg kunne godt tænke mig at lære at mærke det…

Ihhh, det kunne jeg også:-))

osse mig…

Oprindelig postet af Poly-Cats
Ih - jeg kunne godt tænke mig at lære at mærke det…

Jeg har en dyrlæge der er ekspert i at kunne . . . . og hun ta’r aldrig fejl . . . og Lis - du kender hende godt -tihi

og jeg tænker…findes der mon sådan en "ekspert " i jylland

det der ville jeg også godt kunne :slight_smile: - det er en fed ting at kunne :slight_smile:

Det troede jeg faktisk, sådan en garvet “rotte” i faget, som du, kunne.
Måske er det slet ikke så nemt, som det lyder…

[QUOTE=Gugger;52330]Oprindelig postet af Poly-Cats
Ih - jeg kunne godt tænke mig at lære at mærke det…

Jeg har en dyrlæge der er ekspert i at kunne . . . . og hun ta’r aldrig fejl . . . og Lis - du kender hende godt -tihi[/QUOTE]

Ja da, jeg kender hende, bruger indimellem noge af hendes fif.
Min dyrlæge er rigtig god til det - men jeg slæber dem nu ikke derud medmindre det er meget vigtigt for mig at få at vide der er gevinst. Han har forsøgt at lære mig det, det er jeg ikke god til - ku’ være jeg bare skulle tage mig lidt sammen:-)

jeg var heldig - følte det , men var ikke sikker på om det var det rigtige. jeg fandt to i den ene side og tre i den anden. og det blev da til fem små.
de sidder længere fremme mod ribbenene end jeg lige troede, fordi der skal være plads til at de vokser.
jeg syntes mest de føltes som nødder mærket gennem en meget foret vante.

[QUOTE=Lis Dahlstrøm;52279]sidder fostrene i en periode:

Forskellige stadier af killingefostre - som det ses sidder de som perler på en snor i 3-4 ugers alderen, og der kan en dygtig dyrlæge eller ejer mærke hvor mange killinger der kan forventes.
Kort tid efter fylder de så meget der ikke er afstand - og derfor vanskelig at palpere (mærke) de enkelte fostre.[/QUOTE]

Hvor har du fundet det billede? Har du et link til billedet (og evt artiklen du fandt det i)?
mvh Camilla

[QUOTE=dkkorat;52551]Hvor har du fundet det billede? Har du et link til billedet (og evt artiklen du fandt det i)?
mvh Camilla[/QUOTE]

Nej jeg har ikke et link - det er fra Feline Husbandary af Niels C. Pedersen

spændende billedet… Gid man kunne mærke den slags… heh

som kan downloades her:

http://www.vetmed.ucdavis.edu/CCAH/felinehusbandry.cfm

Min dyrlæge har forgæves prøvet at lære mig at mærke efter, men jeg tør altså ikke!
Desuden kan nogle fostre alligevel gå til grunde, så jeg væbner mig med tålmodighed og tæller bare, når de kommer.

Jeg kan godt li din indgangsvinkel…Mega… jeg er heller ikke sikker på jeg “tør” mærke efter…

Hvor fedt er det at høre, hmmm, er det her et foster eller en lorteknold - så jeg roder ikke med det.
Min dyrlæge er ret god til det - så er det vigtig (han der skal kasteres f.eks) så får han fornøjelsen af at se mig, hø, hø…