Somalitotterne 3 uger

og nøj det går bare stærkt :slight_smile:

De får mere og mere tid udenfor fødekassen og hold op de hygger sig i min seng. Der er ikke noget mere herligt at se så små babyer tøffe rundt og vælte fordi deres bagben er lidt hurtigere end deres forben :tihi:

Udseendesmæssigt tror jeg det bliver et rigtigt godt kuld. De er sorte som bare pokker og deres bundfarve bliver mere og mere intens :ok:
Ørerne på pigerne er lidt små, men de sidder nu meget godt og drengen han er bare guf og så er han som snydt ud af næsen påTara :hjerte:

Navnene er lige på tungen, men jeg venter lige lidt endnu :cool2:

Nammenam det bliver svært at vælge :muhaha:

Pige 1 er lidt betuttet, jeg havde også lige vækket hende :hjerte:

Pige 2 :hjerte:

Og drengen :hjerte:

Aaaaaaadr :sorry:

Er de ikke lidt beskidte? Jeg må vist hellere komme forbi med et vaskeskind :ups::muhaha:

[QUOTE=Temple Bar;651726]Aaaaaaadr :sorry:

Er de ikke lidt beskidte? Jeg må vist hellere komme forbi med et vaskeskind :ups::muhaha:[/QUOTE]

Det er nu ikke så slemt, de har et par enkelte striber indvendigt på forbenene og dem må du da meget gerne komme og vaske væk :tihi:

Tine, jeg sagde at jeg ikke ville se dem, før de var klar til at flytte hjemmefra, pige 2 altså, nøøøøøøøiiiii det er lige mig :slight_smile:

KH
Linda

Hvad hedder de når de er så smudsige - ikke rufisme, vel?

Nøj de er kære og har god gro kraft :hjerte:

Hvor er de dejlige. :hjerte: Så venter vi bare på, at ørerne begynder at gro. :smiley:

Og ud fra min ringe viden og erfaring ser de rigtig lovende ud med god farve og rigelig sort.

[QUOTE=Lis Dahlstrøm;651774]Hvad hedder de når de er så smudsige - ikke rufisme, vel?

Nøj de er kære og har god gro kraft :hjerte:[/QUOTE]

Nej jeg tror ikke det hedder rufisme, jeg tror bare det hedder at de har meget sort kontrast = forhåbentlig rigtig god ticking :slight_smile:
Rufisme er vel en “fejlfarve” (snavs) som eks. på sortsølv når de har den røde farve ind over det sorte

Når de er så sorte betyder det ofte også ghostmarkings på benene, men får de en rigtig god farve, så farver det sorte ofte op og bliver nærmest ikke eksisterende. Det samme gælder også halsbånd :slight_smile:

De er skønne! Drengen står så stolt! :hjerte:

Nøj hvor er de bare lækre! :besvimer: :hjerte:

De er godtnok overlækre og helt uimodståelige - wauwww siger jeg bare.

:bravo::bravo::bravo:

UHA hvor er de søde! Og det ser fint ud med de sorte rygge synes jeg. uanset om det skal se sådan ud eller ej L (aner ikke ret meget om somali/aby farver)

Vores sort/sølv aby har en “rusten” forpote så jeg ved godt hvad rufisme er :slight_smile: Og så er hun skægt nok blevet rød der hvor hun blev barberet da hun sku’ steriliseres. så nu har hun en rød klat på maven :slight_smile: Sjovt at det bli’r ved så mange år efter!

Rufisme kommer fra RUFUS som betyder rød.
Derfor er rufisme det der gør at katten bliver varm rød i farven.
Selv om udtrykket oftest bruges når det regnes for en fejl - i.e. rufisme/rød farve på en sølvkat - så er udtrykket som sådan bare en betegnelse for polygener for
varm rødlig farve.
Vildtfarvede somalier kan ikke få for meget rufisme :tihi:

Det sorte har ikke noget med rufisme at gøre - det er jo bare kontrastfarven - i.e. det mønster en kat har der er aby ticket tabby.

Disse killinger er faktisk forbløffende rene til at have så meget sort som de har. En god kombination tror jeg godt vi kan sige :tihi:

Teresa

Åh…hvor er de bare skønne :hjerte::hjerte::hjerte:

Jeg bliver mere og mere forelsket i de Somalier, tror jeg er må ud på nettet og læse mere om dem…

De simpelthen så smukke hver og én!!

[QUOTE=Helene;652105]Jeg bliver mere og mere forelsket i de Somalier, tror jeg er må ud på nettet og læse mere om dem…

De simpelthen så smukke hver og én!![/QUOTE]

De er også skønne :hjerte:

Du skal være velkommen til at komme forbi en dag og opleve dem live :slight_smile:
Og ja, killingerne er afsat så her er ingen fristelser :cool2:

Den dreng er da bare :smelter:han måtte gerne komme hjem til mig og bo :hjerte: :hjerte: :hjerte: …men pigerne er da også søde :love2: