Sort huskattepige søger blivende hjem!

Den korte version: Sort husmissepige søger godt og blivende hjem hurtigst muligt!
Den lange version: Indleveret på dyrehospitalet, herreløs og drægtig. Ingen mærkning, ingen efterlysninger, og ikke mindst ingen internater der ville tage en sort og drægtig husmissepige, uanset hvor venligt temperament hun udviser. Da jeg kom derover havde hun fået første sprøjte inden den lilla og sidste. Dyrlægen mumlede at det var en skam, vil du lige se hende inden vi afliver? Suk…! Så jeg bad ham afmontere hende, så finder vi nok en løsning! Så hun slap i allersidste sekund for aflivning og ligger nu og vågner i et stort bur i min kælder, nysteriliseret og fin. Har fået penicillin for et lidt tykt forben (bid) men er ellers fin og ser sund og rask ud. Vi nåede IKKE at FIV / FeLV teste, men det er næsten ikke i området. Tam og pæn kat! Og vi har katte nok, så hun skal ikke blive her! Så derfor søges hurtigst muligt et godt og blivende sted til smuk og fin sort husmissekastratpige med en lillebitte hvid medaljon på brystet. Henv. [email protected]
VH
Susanne

Godt, der findes mennesker som dig, og gik jeg med hat Susanne, tog jeg den af for dig. :storrespekt:
Håber inderligt, der findes et godt hjem til den heldige, sorte missepige.

Åh, hvor godt
Havde du ikke en kollega, der søgte en ny mis?
Hvis han ikke har anskaffet sig en kat, var det måske en mulighed…og har han, kunne det jo være han gerne kunne tænke sig en mere:)

Kollegaen har fundet sig en anden på et internat, men vi opgiver jo ikke bare lige :wink: Der skal også nok være et sted til hende her, selv om vi givetvis skal arbejde for det!
VH
Susanne

Ville hun egne sig som gårdkat sammen med øvrige missere?

Min veninde bor på gård og har kun neutraliserede missere - jeg ved ikke, hvormeget hun er villig til at betale for mislingen(hun mangler ikke :wink: ) - men hun er super god ved misserne og de har et dejligt liv på landet …

Jeg skal ikke blande mig, for det er ene og alene Susannes beslutning, og hende der kan bedømme mis, men hvis det økonomiske er det, det handler om (og jeg bryder mig ikke om gratisprincippet)…så hjælper jeg/hittekat gerne.
Det vigtigster er mis får et godt liv som passer hende.
Hvis Susanne syntes om ideen, så skal jeg gerne dække differencen…eller hvad det nu bliver.
Måske pengene bare kan købes for her idag ved seminaret.
Det ville faktisk være fint:)
Seminar…folk køber lidt…Margrethes ejer hjælper…mis får et nyt hjem…susannes kattevelfærdsarbejde gav pote.
5X win win…og nu skal jeg fisme skynde mig
Sidder i bar mås og sådan kan jeg jo nok ikke dukke op om en god time på Hotel Opus:):slight_smile:

[QUOTE=kamikaze;1056344]Jeg skal ikke blande mig, for det er ene og alene Susannes beslutning, og hende der kan bedømme mis, men hvis det økonomiske er det, det handler om (og jeg bryder mig ikke om gratisprincippet)…så hjælper jeg/hittekat gerne.
Det vigtigster er mis får et godt liv som passer hende.
Hvis Susanne syntes om ideen, så skal jeg gerne dække differencen…eller hvad det nu bliver.
Måske pengene bare kan købes for her idag ved seminaret.
Det ville faktisk være fint:)
Seminar…folk køber lidt…Margrethes ejer hjælper…mis får et nyt hjem…susannes kattevelfærdsarbejde gav pote.
5X win win…og nu skal jeg fisme skynde mig
Sidder i bar mås og sådan kan jeg jo nok ikke dukke op om en god time på Hotel Opus:):)[/QUOTE]

Ideen er fin :wink: MEN jeg vil lige skrive, at jeg jo ikke har talt med min veninde endnu - så jeg kan ikke love noget :slight_smile: Jeg vil lige høre hvad Susanne siger inden :slight_smile:

Håber I finder et godt hjem til hende og tak for dit fantastiske hjerte, der redde livet på hende :ok:

Åh, hvor godt, Susanne:thumbup::tak:

Det var da heller ikke til at bære, hvis hun bare skulle sove ind.

Hvor gammel vurderer du hun er? Sånn cirkus :slight_smile:

[QUOTE=Susanne W;1056132]Den korte version: Sort husmissepige søger godt og blivende hjem hurtigst muligt!
Den lange version: Indleveret på dyrehospitalet, herreløs og drægtig. Ingen mærkning, ingen efterlysninger, og ikke mindst ingen internater der ville tage en sort og drægtig husmissepige, uanset hvor venligt temperament hun udviser. Da jeg kom derover havde hun fået første sprøjte inden den lilla og sidste. Dyrlægen mumlede at det var en skam, vil du lige se hende inden vi afliver? Suk…! Så jeg bad ham afmontere hende, så finder vi nok en løsning! Så hun slap i allersidste sekund for aflivning og ligger nu og vågner i et stort bur i min kælder, nysteriliseret og fin. Har fået penicillin for et lidt tykt forben (bid) men er ellers fin og ser sund og rask ud. Vi nåede IKKE at FIV / FeLV teste, men det er næsten ikke i området. Tam og pæn kat! Og vi har katte nok, så hun skal ikke blive her! Så derfor søges hurtigst muligt et godt og blivende sted til smuk og fin sort husmissekastratpige med en lillebitte hvid medaljon på brystet. Henv. [email protected]
VH
Susanne[/QUOTE]
Giver gerne 100 kr til at dække noget, til at hun kan få et nyt godt hjem. Bare I lover mig at det bliver godt. Bare send et konto nummer i en pb. Har selv en gang samlet en sort brun kat op fra vejen og ærgere mig stadig den dag i dag over jeg ikke beholdt ham, men afleverede ham på et internat. Hvor han blev formidlet ud til at godt hjem. Så kan jeg hjælpe hende lidt på vej, er det dejligt. Har desværre ikke mulighed for at tage hende ind selv, da vi lige har fået en killing og hvis vi skal have flere bliver det også en killing. Som hjemmet ser ud nu.

Nå, så er vi nået lidt længere med Sortemissen! Hun er en stor og robust hukat (ikke fed, bare stor, lang, høj). Hendes forben er fint nu og hun er igen haltfri :ok: Hun er SÅ kælen og venlig, en rigtig rar kat! Claus har gået og nurset hende i løbet af weekenden, og de er blevet fine venner. Hun spiser tørkost med stor fornøjelse og bruger uden problemer bakken. Vi tror hun er max. 2-3 år gammel. Alt i alt en rigtig dejlig kat! Det er svært at tage billeder af hende, for hun roterer konstant og spinder :høhø: - men her er da et par som er nogenlunde skarpe. Sting kan fjernes om en uge, og så vil hun rigtigt gerne have sin egen familie igen. Hvis nogen har pladsen til hende, så sig endelig til!
(Og enhver form for tilbud om økonomisk håndrækning er meget værdsat, men det er strengt taget ikke nødvendigt, vi er glade for tilbuddene, men synes pengene skal gemmes til nogen der virkelig har brug for dem - det har Sortemissen ikke endnu)
VH
Susanne

:hjerte:

Hvor er hun da bare skøn og tillidsfuld

Hvor er hun da bare skøn og tillidsfuld[/QUOTE]
Det er hun nemlig :slight_smile: Hun var bare alt for god til at aflive - der findes så mange katte med adfærdsproblemer, som giver ejerne grå hår i hovedet i årevis (for man holder jo af kræene) - og hende her er bare så sød og kærlig og tillidsfuld, og så skulle hun have den lille sprøjte bare fordi hendes første familie ikke kunne finde ud af at passe lidt mere på hende? Never, ever - hun er alt for god en kat! Kan knageme godt forstå dyrlægen havde det skidt med det - det holder jeg meget af ham for! Så godt han lige udnyttede mit svage punkt :wink:
VH
Susanne

Må hun været frit løbende gård mis ??

:inlove:

Hvis hun må - kan hun så bo hos dig ?? :kryds:

Hun er tydeligvis vant til at løbe frit, så det vil vi selvfølgelig ikke modsætte os. Men hun er også tydeligvis vant til at bo inde, så hun skal bo et sted som forkælet indendørskat med adgang til udeliv - hun skal ikke kun være staldmis eller på anden måde ren udendørskat, for det er hun alt for tam til og tydeligvis ikke vant til.
VH
Susanne

Sådan som hun ligger hos Claus viser tydelig, at hun er både håndterbar og tillidsfuld til trods for alt, hvad hun
har været igennem af omskiftelser. En prinsesse som hende fortjener da en god, ny familie. :hjerte:

[QUOTE=FinnFrode;1057230]Sådan som hun ligger hos Claus viser tydelig, at hun er både håndterbar og tillidsfuld til trods for alt, hvad hun har været igennem af omskiftelser. En prinsesse som hende fortjener da en god, ny familie. :hjerte:
[/QUOTE]
Det gør hun, og ih hvor er hun det værd! Vi har puttet lidt i ske idag - jeg skal starte på nat i aften, så jeg skulle sove lidt forud og valgte at gå ned til Sortemis og sove lidt i sengen i kælderen. Hun er rigtig god at putte med :slight_smile: Hun spinder og er sådan en rar kat. Der MÅ sidde nogen derude og savne hende, men hvad hulen gør man når ikke man kan identificere katten på nogen måde. Suk! Nå, men så er det vel man finder et nyt sted til hende… hun er en god kat, som nogen vil kunne få mange gode år med.
VH
Susanne

Hvor er hun samlet op?