Sorte hager

Jeg er ikke chokeret over, at du forsøger at hjælpe katten.
Min reaktion var/er ift. den sidste linje “Next stop er hos dyrlægen for ikke at komme med hjem mere”.
Ydereligere kommentarer har jeg såmen ikke til det.

Dyrlæge mandag kl 8.45
Nu skal de hager være hvide igen!

Vores hunkastrat Celinea får tit brune pletter acne og gul hage… men vupti en tur hos pitstop og så fik vi noget til og rense det med, og gør det kun i forbindelse med show og tøsepigen er smækker lægger og fin.
Vi kan vel sætte det i forbindelse med at vi selv dyppede hagen i leverpostej hver dag… ville vi så ikke også udvikle acne på et tidspunkt???

øhhhh - hvordan spiser dine katte om jeg må spørge?

Ingen er madsvin her i huset, altså bortset fra killinger der går i maden :høhø:

Det er heller ikke madrester der sidder på de hvide hager her i huset :slight_smile:

Nu har Spætten og Missebarnet været hos lægen.
De fik begge taget skrab af hagen, og det viste ikke tegn på mider eller svamp. Spætte har pus, det har Missebarnet ikke, hun er bare sort.

De fik hver et skud penicillin, og så fik vi noget antiseptisk sæbe med hjem.
Vi aftalte at aflægge rapport om 14 dage.

Nu har vi vasket Missebarnets hage i sæben, og det ser ud til at det løsner det sorte, fedtede lag :slight_smile: Hun er fin, lyserød inden under.
Sæben hedder VertiDerm B-Perox Deep Celansing Shampoo - er der nogen der kender den?

Hvis det sorte er væk til søndag, kan hun så godt komme med på udstillingen?

Ja, selvfølgelig :slight_smile: Og det kunne hun såmænd også alligevel, for det er jo ikke noget smitsomt! (men bedømmelsen ville så nok også bare blive derefter …)

Really?
Vil hun ikke blive afvist i dyrlægekontrollen? Skal vi tage regningen med fra hendes behandling som dokumenation for at det ikke er pest eller lign? :smiley:

[QUOTE=PiaR;589815]Really?
Vil hun ikke blive afvist i dyrlægekontrollen? Skal vi tage regningen med fra hendes behandling som dokumenation for at det ikke er pest eller lign? :D[/QUOTE]

Cross my heart osv. :slight_smile:
Dyrlægerne kigger efter smitsomme sygdomme - Racekatten – En af de 3 hovedklubber i Danmark, der er underlagt Felis Danica og FIFe - og det er acne jo ikke, og jeg tror heller ikke de kigger efter pest, jeg har i hvert fald aldrig set en kat blive afvist med det som begrundet mistanke :tihi:

Det lyder jo ganske positivt :slight_smile:

Vi kender bare nogle der blev afvist pga katten havde en lillebitte rift ved munden. (den havde leget lidt vildt med en kammerat)
Og det er jo heller ikke noget smitsomt.

[QUOTE=PiaR;590242]Det lyder jo ganske positivt :slight_smile:

Vi kender bare nogle der blev afvist pga katten havde en lillebitte rift ved munden. (den havde leget lidt vildt med en kammerat)
Og det er jo heller ikke noget smitsomt.[/QUOTE]

Hmmm - så må der da have været mistanke om noget andet end bare en rift … Calici eller noget.

Jeg har så til gengæld kommet fint igennem en dyrlægekontrol med en kat, der havde rindende livmoderbetændelse - netop med begrundelsen at det ikke smittede! Katten havde det selvfølgelig ikke hjemmefra, så var jeg jo ikke taget afsted … men dyrlægen ville ikke give mig en recept på antibiotika, så jeg måtte tage katten til vagtdyrlæge en søndag i stedet for bare at kunne tage hende hjem.

Jeg havde engang en af mine fawn piger med på show og dagen får opdagede jeg at hun havde acne - det ses RET tydeligt på en fawn!
Jeg fjernede det naturligvis - men næste morgen lignede hun igen noget, der var løgn. Det blev fjernet inden vi tog af sted - og da vi ankom, var det der igen!
Jeg rendte i pendulfart mellem buret og Ann-Dorits stand og vi prøvede alverdens ting, som tog det og det kom lige så hurtigt igen :uha:

Hun fik da også en bemærkning fra dommeren om det og jeg tor ikke helt at dommeren troede på min forklaring - og det er jo også ligegyldigt, for det handler jo om, hvordan katten ser ud på bordet, uanset hvis skyld det er :slight_smile:

(Hun endte dog med alligevel at blive både NOM og BIS)

Det eneste, som man skal passe på med er, hvis der har været sår, som er lægt og de derfor er hårløse på hagen. Det kan give mistanke om ringorm. Jeg stod med sådan en kat i Holland og dyrlægen var ikke glad. Me jeg havde heldigvis været så forudseende at jeg have taget en international attest med fra dyrlægen :ok: