Søskende

At mine 2 NFOtøser er søskende er indiskutabel, men der er ikke lige til at få øje på. De er nu 1½ år.

Aurora

Hera

De er søde. :hjerte: Aurora hygger sig på kradsetræet…
Nej, de ligner ikke, at de er søskende faktisk…:tihi:

Bare fordi man har samme mor og far behøver man jo ikke ligne hinanden :høhø:

Jeg kan rigtig godt lide tortier, men må indrømme at jeg synes Hera er virkelig smuk og spændende i sin farve…

[QUOTE=Lone;784803]Bare fordi man har samme mor og far behøver man jo ikke ligne hinanden :høhø:

Jeg kan rigtig godt lide tortier, men må indrømme at jeg synes Hera er virkelig smuk og spændende i sin farve…[/QUOTE]

Ja, hvornår ligner søskende-katte egentlig hinanden, så man tænker “AHA-de må være søskende - ingen tvivl”, “hold da op, de ligner deres mor/far”…:tihi: Når et kuld kan bestå af tortier, sorte, røde, blå, hvide…ren farvelade.:tihi:

At det er fasinerende at se 2 så forskellige katte med samme forældre er en ting men det giver for mig sætningen “Egnet til avl” og “valg af rette partner” anledning til eftertanke. Når der kan komme 2 så forskellige killinger efter samme forældrer, hvordan kan man så så skråsikkert sige at mor og far er egnet til avl og hvordan kan man være helt sikker på hvilken hankat der er den rette for deres hunkatte(killinger) eller ej som jeg af og til møder opdrættere som gør/er. Jeg kikker tit på Heras pels og tænker: Den burde sidde på Aurora. Det gør den bare ikke. ØV. Men den kan være en del af de gener som gives videre og som kombineret med den rette han giver en lige så smuk korrekt NFOpels. Er det så også en smuk fyr som ikke har den uden på men kun i generne vil han være nogen ting svær at spotte ud.

Dejlige piger begge to:hjerte::hjerte:

  • og pointen med, hvor svært det er at garantere noget i avlen, - den er god at huske. :slight_smile:

Dejlige missere :smiley:

Gør bestemt ikke noget de ikke ligner hinanden, det er godt at være en ener :slight_smile:

Hold da op, hvor er de fine. Om de ligner søskende eller ej, spiller vel ingen rolle, så længe kattene er dejlige.

:inlove:

Flotte farver. Søskende - tja - se bare på mennesker hvor forskellige søskende kan være.

Når det gælder opdræt så ER forskellen mellem killinger jo også årsag til at selektion har en betydning. Det er ikke ligegyldigt
hvilken kat i kuldet der går videre i avl - trods alt.