Spam mails.....ala du har vundet

Jeg får et utal af spam mail, hvor jeg har vundet dit og dat. I dag kom så denne:

"Stort tillykke [email protected],
Vi har netop udtrukket dig som vinder af 1 x gavekort på 200 kr. til Jysk Sengetøjslager,
Vi udtrækker hver uge 5 heldige vindere, og i denne uge blev du altså en af dem.

Vi ønsker dig stort tillykke - ved ufyldelelse af dine leveringsoplysninger deltager du ydermere, om hovedpræmien på 10.000 kr. til ILVA".

Hvad mener i - skulle jeg ikke bare inkassere de 200 kr.? Synes ikke rigtig jeg er forpligtet til udfyldelse af “leveringsoplysning”. Burde jeg ikke bare kunne sende dem min adresse og så kunne få gavekortet?

Knus Gitte

Leveringsoplysninger er vel det samme som at give dem din adresse så de kan sende gavekortet til dig :slight_smile:

Jeg tror jeg ville møde op med mailen og sige stik mig :wink:

Altså, det er da næsten ikke besværet værd for de små-penge.

Jeg plejer at vinde 1000.000 i $ eller £ eller €, se så er der noget ved det.
Er også ind i mellem blevet kontaktet af nogen, som har en formue stående til slægtninge til en multi-millionær eller -omend lidt mere sjældent- milliardær; den nærmeste de har fundet er så mig!
:smiley:

[QUOTE=danpia;616875]Altså, det er da næsten ikke besværet værd for de små-penge.

Jeg plejer at vinde 1000.000 i $ eller £ eller €, se så er der noget ved det.
Er også ind i mellem blevet kontaktet af nogen, som har en formue stående til slægtninge til en multi-millionær eller -omend lidt mere sjældent- milliardær; den nærmeste de har fundet er så mig!
:D[/QUOTE]

Hi Hi - ja, den kender jeg også godt - men problemet er så at de vil ha’ mit kontonr. mv.

Her skal de kun have en afleveringsadresse - så jeg overvejer virkelig om jeg skal gå efter gavekortet - også selvom det “kun” er på 200 kr :slight_smile:

Hvis denne [email protected] ikke giver sig til kende med et respektabelt firmanavn eller lignende, er det med 99% sikkerhed et trick for at lokke oplysninger (og i sidste ende penge) ud af dig.
Lad helt være at besvare den slags mails, for bare det at du svarer og dermed viser, at din mailadresse er aktiv, er en oplysning, spammere kan bruge til at sende mere junk.

Med mindre du bevidst har deltaget i en konkurrence, så hold dig væk! Lige så snart du giver oplysninger, bliver du sikkert spammet endnu mere, får henvendelser pr. post og bliver ringet op med diverse tilbud…

Tror jeg - men ved det jo ikke!

Altså hvis du VED du har deltaget i ovennævnte konkurrence, jamen så er den jo god nok…

Jeg plejer ellers aldrig at deltage i nogen konkurrencer, men en aften lod jeg mig rive med alligevel (det var så nogle abonnementer på magasiner man kunne vinde) - og et par uger efter modtog jeg pludselig et drøn lækkert knivsæt og dagen efter ankom et Bo bedre blad. Helt uforstående ringede jeg til bladet, og det viste sig så at jeg have vundet et års abonnement på Bo bedre og en velkomstgave…så engang i mellem er den god nok.

Men hvis det er seriøst, må man nok forvente, at mailen kommer fra en firma-emailadresse, og ikke en Telenor-adresse, som kan være hvem som helst…

Nu tror jeg altså det er Gittes e-mail adresse :wink: men enig. Se på hvem afsenderen er. Derudover ved du vel om du har givet din e-mail til dem?

Du har ret - my bad! Jeg har lige fra starten af troet, det var afsenderen. Hvornår lærer jeg at læse det, der står, og ikke det jeg tror, der står. :doh:

Undskyld til Gitte. :slight_smile: