Sparetips og lidt om madspild

Kunne være, jeg skulle prøve dem. Som statsansatte må vi jo nøjes med 19 grader på kontoret, så vi fryser alle sammen.

1 Synes om

Nu efter nogle timers brug, er de stadigvæk varme, men ikke i samme grad som i starten, hvilket jeg synes er et plus. Nu er de mere behagelige varme, og de gør i hvert fald en lille forskel for mig. Og til 18 kr. så er det jo ikke en formue man har smidt ud, hvis man ikke fungere med dem.

4 Synes om

Jeg trækker min gode anbefaling tilbage. Har brugt dem igen i dag, og der kunne jeg ikke få varme i dem. Og 18 kr. daglig, så røg det billigere ved dem. Øv.

1 Synes om

Kiggede lige for sjov på beskrivelse og søgte på dem, hjem og fix havde noget ligende. Men de kunne kun bruges 2 gange, men i forlængelse af hinanden, havde ellers regnet med jeg skulle have fat I dem, men kan se man kan få genopladelige og endda til ubs stik :slightly_smiling_face:

Med venlig hilsen

Taget fra beskrivelse fra hjem og fix
Med disse varmesåler slipper du for at få kolde fødder. Sålerne rystes for at aktiveres og placeres derefter i fodtøjet. Efter 15-30 minutter opnås den maksimale temperatur i sålens kerne på 70 grader, som giver hele sålen en kropsvarm temperatur. Sålerne varmer i op til 8 timer afhængigt af brug og omkringværende temperaturer.

Varmesålerne aktiveres i forbindelse med ilt, og de kan re-aktiveres ved at tage dem ud af skoene og ryste dem igen. Sålerne kan kun re-aktiveres indenfor 8 timer efter, de er taget i brug. Der er 2 stk. i en pakke, så det passer til et par sko.

Grundlæggende det samme der står på dem jeg har købt.

1 Synes om

Fra vi går ud og til man er i stalden her i de mørke timer, det er nogle gange nu, i efteråret/ vinter. Og for ikke og falde skal der tændes gamle neon rør lys, ja de tager tid og det koster, og tænd og sluk bliver nogle gange om dagen, men bliver der tændt den alm pære i garagen, så kan vi spinge over de to neon lamper, indtil vi er i stalden alle småture på nær morgen fodring og aftens fodring, ved jeg har sat en børne våge lampe i stikkontakt midt i turen.
Stikkontakt i bryggers/ gang sidder sjov så mange gange om eftermiddagen/ aften er lyset tændt hele bryggers, så næste gang jeg kommer til butikker, bliver der en købt til og bruge i brygger om tidligt morgen og eftermiddagen/ aften

Med venlig hilsen

4 Synes om

Da jeg i en periode levede efter ketoprincipperne lærte jeg hurtigt, hvilke grøntsager, der var mine bedste venner :wink:

Stort set alle typer af kål er helt fantastiske, både i forhold til variation, men i høj grad også i forhold til holdbarhed og på denne årstid er det ikke svært at finde f.eks. broccoli eller blomkål til absolut max. 14 kroner. De kan bruges rå i salat, rives til blomkåls- eller broccoliris eller moses og tilsættes en smule parmesanost for at give lidt kant (især blomkål har ikke meget smag i sig selv) eller simpelthen bare svitses på panden sammen med andre grøntsager, der er ved at blive lidt kedelige.

Tilsvarende kan f.eks. spidskål bruges rå i salat, som tacos eller dampes/svitses som tilbehør til alle mulige former for kød.

3 Synes om

Og så er kål bare helt usædvanligt sundt på alle måder :slight_smile:

3 Synes om

Ja, det er endnu en bonus :slight_smile:

1 Synes om

Nu har jeg meget nemt ved og få eksem udbrud, og har i mange år købt det rengørings middel jeg plejer og ved jeg ikke har det mindste problemer med, (kan stadig få ud brud)
Det er jo en del forskel i prisen, og siden det med større prisstigninger begynte, endnu mere forskel.
Nu har jeg købt en par billige rengørings middel fra forskellige butikker, og fundet noget jeg nogenlund kan arbejde med uden hænder er helt åbne sår. Jeg bruger det samme i hvert måned, næsten.
Nu er der indkøbt, helt nye flasker af hvert, som jeg starter på i morgen, dato på, og så ser jeg hvor længe de rækker om der bare bliver brugt mere, eller det er lige så god som det andet. Toliet rens er i de billige, meget tynd, og der har jeg luret ryste jeg flasken, bliver det mere tykt i det, og der bliver ikke brugt meget, og det virker stadig. Spændt på hvor langt det rækker

Ja ved godt det ikke er en større beløb, men mange bække små
Med venlig hilsen

1 Synes om

Jøsses :uha: Jeg hentede TooGoodToGo fra bageren i Superbrugsen i dag (39 kr.)

Ikke for at være utaknemmelig, men jeg er slet ikke til kage og havde håbet på alm. brød :hoho: Men størstedelen er røget i fryseren. Det ved jeg faktisk ikke om man kan med wienerbrød. Men om ikke andet, kan det måske bruges til trøfler/romkugler? :gruble: Dem kan jeg nemlig godt lide :ok:

7 Synes om

Ja, jeg synes det er lidt ærgerligt, at langt det meste TooGoodtoGo er fra bagere - så vil man uvægerligt få en del kage med.

Til gengæld er jeg 100% sikker på, at du sagtens kan fryse det hele, så hvis du planlægger kaffegæster, har du nu styr på kagen dertil :slight_smile:

4 Synes om

Wienerbrød har jdg frosset med held, og varmet lidt op igen, på brødristeren på en stykke folie, men glasur bliver smeltet /vandet. Kan du kommet til det, så skrab det af så snart det er oppe af fryser, og nyt på efter det er varmet

Med venlig hilsen

2 Synes om

De 10 - 12 gange vi har købt fra bager, har det kun været franskbrød, rugbrød, flutes, rundstykker, sandwichbrød- boller, intet kager
Med venlig hilsen

Det kommer enormt meget an på det enkelte sted.

Brugsen i tranbjerg - brød og ikke specielt godt.
Brugsen i stilling - dejlig blandet og glimrende kvalitet.
Brugsen på Islands brygge - blandet og glimrende kvalitet

Jeg synes, det ef svært at forudese ( hvilket selvfølgelig også er en del af præmisen). Jeg har fået fra Lagkagehuset to gange. Første gang var det super godt med en stor pose lækre grovboller af forskellig slags + minirugbrød, en stor salat m kylling og pasta og en enkelt klejne. Anden gang fik jeg et rugbrød, to hindbærsnitter og en hel chokoladekage.

2 Synes om

De er notorisk utilregnelige. Nogle butikker værre end andre.
Vores lokale får en rating på under 3 :laughing:
Der kommer vi sjovt nok ikke. Det samme med cirkle K - 2,7.
Meny på 4 på daglivarer og det er faktisk til at få en pose samt brugsens bager på 4,2 - ja tak.

Min lokale Superbrugs har tit brød der er meget nedsat. I går købte jeg en pose bondebrød til 1,- og i dag købte jeg et stort Schulstad 5kornsbrød til 5,-

Det har min også - dog ikke til 1 krone, men de fleste poser (der er både rugbrød og franskbrød og boller at vælge mellem) koster 5 kroner og det er bestemt en rimelig pris. Især når det er noget, man kan smide i fryseren til senere

1 Synes om

Følger lige op på det her. Nu har vi cirka brugt andre ting på samme måde jeg bagt en gang eller to mere, samt lavet mad i ovn en gang eller to mere. Men el regning ved det her er der taget cirka 150 kr af,


Afprøvning af billige rengøring artikler toliet rens, ryster jeg den er den lige så drøjt og bruger faktis nok mindre

Opvaskemiddel den billige røg ud efter en uge, samt allerede der, kunne jeg se den blev der brugt meget mere af, den virkede ikke for mig, og de hænder jeg havde, åbne sår.
Resten har jeg ikke rigtig fundet ud af om det dur, det må have længere tid

Med venlig hilsen

1 Synes om