Sparta er løbet hjemme fra igen

Sparta løber engang imellem . Men idag kom hun ikke hjem igen. Hun har været væk siden 11 tide =[ jeg håber snart hun kommer hjem =[

Nu tråden er lagt under efterlysninger synes jeg du skal skrive lidt mere og lægge et billede ind.

Hvor i landet er Sparta forsvundet fra?

:kryds: for at hun snart er hjemme igen
:slight_smile:

Hvor i landet står jo ved Blunky: Tæt ved Holbæk :slight_smile:

Jeg håber Sparta snart kommer hjem. Hvordan er vejret derovre lige nu? Hvis det øser ned er hun måske bare gået i læ et sted?

Solen skinner desværre. Jeg ligger et billede ind snart. Hun er forsvundet fra Tølløse . Hun er øremærket og steriliseret.

Hvis hun jævnligt smutter, vil hun blive væk længere og længere tid.
Få timer er jo ingenting for en kat, der er vant til at gå ude.

Krydser fingerne for, at hun snart kommer tilbage :slight_smile:

Knus Gitte

[QUOTE=TrekkieGrrrl;896174] Tæt ved Holbæk :slight_smile:
[/QUOTE]

“Tæt ved Holbæk” er altså et vidt begreb, hvis man skal bruge tid og energi på at kigge efter en kat, der er løbet væk :slight_smile:

Jævnligt og jævnligt. Det er kun andengang jeg ikke kunne kalde hende til mig. Hun bliver normalt kun ude i 5minuter også kalder jeg også kommer hun brølende tilbage

Sandt nok :slight_smile: men det betyder jo da at alle jyderne ikke behøver at lede :slight_smile:

Ja, ligesom sønderjyder ikke behøver lede efter en kat, der er løbet væk “tæt ved Århus”, men hvis der nu var nogen, der boede lidt nord for Holbæk ville de sikkert sætte pris på, at Tølløse blev specificeret (da det ligger øst for Holbæk), for så behøver de heller ikke kigge i skure og udhuse efter hende :slight_smile:

Sparta er hjemme igen. Hurra.
Men lige til en tur til dyrlægen.
Hun halter og hvæser som en gal af mig når jeg vil rører hende. ikke bare benet med over det hele.
Så ringer til min dyrlæge lige om lidt og får en tid :frowning:

[QUOTE=Blunky;896535]Sparta er hjemme igen. Hurra.
Men lige til en tur til dyrlægen.
Hun halter og hvæser som en gal af mig når jeg vil rører hende. ikke bare benet med over det hele.
Så ringer til min dyrlæge lige om lidt og får en tid :([/QUOTE]

Godt hun er hjemme…men skidt at hun ikke har det godt…masser af :kryds::kryds::kryds::kryds: for det ikke er noget alvorligt.
Et godt råd…lad være med at lukke hende ud mere…skal hun ud, så kun i en snor…hun får smag for længere og længere ture ellers :slight_smile:

[QUOTE=Coon Danica;896544]Godt hun er hjemme…men skidt at hun ikke har det godt…masser af :kryds::kryds::kryds::kryds: for det ikke er noget alvorligt.
Et godt råd…lad være med at lukke hende ud mere…skal hun ud, så kun i en snor…hun får smag for længere og længere ture ellers :)[/QUOTE]

Jeg lukker hende ikke ud med vilje. Hun er simpelthen bae så hurtig. Og min lejlighed er så lille så kan ikke lukke til eller fra. Også smutter hun altså bare! :frowning:
Ofte kan jeg lige gå ud og hente hende. Fordi hun bliver panisk. Ellers kan jeg lave en høj lyd også løber hun ind igen: Men idag, så løb hun bare hurtigt væk og jeg kunne ikke finde hende igen.

[QUOTE=Blunky;896546]Jeg lukker hende ikke ud med vilje. Hun er simpelthen bae så hurtig. Og min lejlighed er så lille så kan ikke lukke til eller fra. Også smutter hun altså bare! :frowning:
Ofte kan jeg lige gå ud og hente hende. Fordi hun bliver panisk. Ellers kan jeg lave en høj lyd også løber hun ind igen: Men idag, så løb hun bare hurtigt væk og jeg kunne ikke finde hende igen.[/QUOTE]

Nåh på den måde…jeg troede at hun fik lov.
Nej, det er ikke altid nemt, de er jo hurtige.

Ved vores dør som går lige ud til en MEGET trafikeret vej der siger jeg simpelthen PPPPSSSTTTT og hvæs og jeg ved ikke hvad…bare så de ved at den dør er MEGET forbudt at prøve at komme ud af :slight_smile:

For hendes egen skyld: hun skal frygte døren.

Jeg er generelt ikke fortaler for “voldsomheder” mod kattene, men i dit tilfælde så hav en lidt tung taske som du banker ind ad døråbningen før du går ind. Alternativt en vandpistol og skyd hende ved indgang.

Hun skal finde ud af at døren er meget ubehagelig.

Håber hun er okay.

Godt hun er hjemme igen :slight_smile:

Jeg håber ikke der er sket hende noget alvorligt.

Pøj herfra :slight_smile:

Knus Gitte

Godt hun er hjemme igen :slight_smile:

Hvor er det godt at høre hun er hjemme. Jeg krydser fingre at der ikke er noget alvorligt galt med hende :kryds:

Jeg kan kun sige som Vivi, du er nødt til at lære hende at frygte døren.

Jeg bor på 8. sal, og min dør ligger på en svalegang hvor der er åbent ud til.
Det første jeg gjorde da jeg flyttede ind var at låne et stort båthorn af min bror. Hver gang jeg åbnede døren de første dage brugte jeg hornet udenfor. Nu har de lært at den dør skal man gå væk fra når den er åben. De er ikke bange for den når den er lukket, men når man åbner den går de pænt ind i stuen.
Jeg brugte samme fremgangsmåde for 14 dage siden da jeg fik en ny killing hjem, og det tog 1½ dag og så var han heller ikke interesseret i den dør mere.
Jeg tror sagtens jeg ville kunne lade døren stå åben nu uden de går ud (ikke at jeg tør tage chancen - det er jeg alt for paranoid til). Og de forbinder ikke deres antipati mod døren med altandøren, eller mine forældres hoveddør når vi er på besøg der. Det er kun den ene, specifikke dør der er farlig og som de ikke kommer tæt på når den er åben.
Og det er virkeligt en kæmpe befrielse ikke at skulle gribe en kat hver gang man kommer hjem fordi de gerne vil ud. De går i stedet hen til altandøren og kræver at komme ud der og få frisk luft :cool:

[QUOTE=Panthera;896569]Hvor er det godt at høre hun er hjemme. Jeg krydser fingre at der ikke er noget alvorligt galt med hende :kryds:

Jeg kan kun sige som Vivi, du er nødt til at lære hende at frygte døren.

Jeg bor på 8. sal, og min dør ligger på en svalegang hvor der er åbent ud til.
Det første jeg gjorde da jeg flyttede ind var at låne et stort båthorn af min bror. Hver gang jeg åbnede døren de første dage brugte jeg hornet udenfor. Nu har de lært at den dør skal man gå væk fra når den er åben. De er ikke bange for den når den er lukket, men når man åbner den går de pænt ind i stuen.
Jeg brugte samme fremgangsmåde for 14 dage siden da jeg fik en ny killing hjem, og det tog 1½ dag og så var han heller ikke interesseret i den dør mere.
Jeg tror sagtens jeg ville kunne lade døren stå åben nu uden de går ud (ikke at jeg tør tage chancen - det er jeg alt for paranoid til). Og de forbinder ikke deres antipati mod døren med altandøren, eller mine forældres hoveddør når vi er på besøg der. Det er kun den ene, specifikke dør der er farlig og som de ikke kommer tæt på når den er åben.
Og det er virkeligt en kæmpe befrielse ikke at skulle gribe en kat hver gang man kommer hjem fordi de gerne vil ud. De går i stedet hen til altandøren og kræver at komme ud der og få frisk luft :cool:[/QUOTE]

Det var da en smart måde at gøre dem “bange” for døren på! :smiley:
Selvom dine naboer garanteret har troet du var tosset når du stod og båttede :tihi:

Vi har heldigvis en sluse fordi vi har en entre/bryggers, men der er specielt en vis brun kat *(der sjovt nok har fødselsdag i dag) der er LYNENDE hurtig til at fræse ud i gangen hvis døren derud til er åben. Så her er de to døre ALDRIG åbne på samme tid :slight_smile:

Men hvis man bor et sted hvor det ikke er en mulighed så er det smart at gøre dem bange for døren :slight_smile:

Så er jeg hjemme igen efter dyrlæge besøget.
Sparta har fået et skud antibiotika og nogen smertestillende. Hvis hun stadig halter imorgen skal jeg have taget røgnent.
Dyrlægen i holbæk mente ikke det var brækket. Men at hun havde meget ondt.
Så må se imorgen an. Øv for søren :frowning:
Hun er rigtig gal. Ingen kan være i nærheden af hende uden hun hvæser og bider og river :frowning: