Sparta er løbet hjemme fra igen

[QUOTE=Panthera;896569]Hvor er det godt at høre hun er hjemme. Jeg krydser fingre at der ikke er noget alvorligt galt med hende :kryds:

Jeg kan kun sige som Vivi, du er nødt til at lære hende at frygte døren.

Jeg bor på 8. sal, og min dør ligger på en svalegang hvor der er åbent ud til.
Det første jeg gjorde da jeg flyttede ind var at låne et stort båthorn af min bror. Hver gang jeg åbnede døren de første dage brugte jeg hornet udenfor. Nu har de lært at den dør skal man gå væk fra når den er åben. De er ikke bange for den når den er lukket, men når man åbner den går de pænt ind i stuen.
Jeg brugte samme fremgangsmåde for 14 dage siden da jeg fik en ny killing hjem, og det tog 1½ dag og så var han heller ikke interesseret i den dør mere.
Jeg tror sagtens jeg ville kunne lade døren stå åben nu uden de går ud (ikke at jeg tør tage chancen - det er jeg alt for paranoid til). Og de forbinder ikke deres antipati mod døren med altandøren, eller mine forældres hoveddør når vi er på besøg der. Det er kun den ene, specifikke dør der er farlig og som de ikke kommer tæt på når den er åben.
Og det er virkeligt en kæmpe befrielse ikke at skulle gribe en kat hver gang man kommer hjem fordi de gerne vil ud. De går i stedet hen til altandøren og kræver at komme ud der og få frisk luft :cool:[/QUOTE]

Det var da en god måde at gøre det på !! Ja, de bliver forskrækkede men det gør ikke ondt på dem.

[QUOTE=TrekkieGrrrl;896573]Det var da en smart måde at gøre dem “bange” for døren på! :smiley:
Selvom dine naboer garanteret har troet du var tosset når du stod og båttede :tihi:

Vi har heldigvis en sluse fordi vi har en entre/bryggers, men der er specielt en vis brun kat *(der sjovt nok har fødselsdag i dag) der er LYNENDE hurtig til at fræse ud i gangen hvis døren derud til er åben. Så her er de to døre ALDRIG åbne på samme tid :slight_smile:

Men hvis man bor et sted hvor det ikke er en mulighed så er det smart at gøre dem bange for døren :)[/QUOTE]

Jeg har en lang gang, hvor der er adgang til køkkenet fra, så hvis jeg skulle lave en sluse ville jeg forbyde dem adgang til køkken og gang når jeg ikke er hjemme. Og det synes jeg alligevel er meget at begrænse dem når man bor i lejlighed.
Ideen var rent faktisk min dyrlæges, da jeg snakkede med hende om at jeg skulle flytte og var bekymret for døren, og det har virket efter bedste evne. Men det kræver nok kattene ikke er for nervøse så de ikke forbinder døren med noget modbydeligt for evigt. Heldigvis har mine aldrig frygtet døren, men kun åbningen af den.
Hvis det ikke havde virket havde jeg haft min far som back up til at etablere en sluse i træ og net en meters penge indenfor, men da han var ude at rejse da jeg flyttede ind og den anden metode virkede har der ikke været behov for det.

[QUOTE=Blunky;896574]Så er jeg hjemme igen efter dyrlæge besøget.
Sparta har fået et skud antibiotika og nogen smertestillende. Hvis hun stadig halter imorgen skal jeg have taget røgnent.
Dyrlægen i holbæk mente ikke det var brækket. Men at hun havde meget ondt.
Så må se imorgen an. Øv for søren :frowning:
Hun er rigtig gal. Ingen kan være i nærheden af hende uden hun hvæser og bider og river :([/QUOTE]

God bedring til hende :kryds:

Jeg håber hun snart er helt frisk igen :pote:

Godt Sparta er hjemme igen.

Hvis nogen er interesseret i kattesluser, er der beskrivelse og billeder af vores her. Den virker. :slight_smile:

Godt at læse, at Sparta er kommet hjem igen :slight_smile:

Jeg :kryds: for at hun ikke er alvorligt skadet. Men den måde du beskriver hende på, at hun er aggressiv og ikke til at komme i nærheden af, det tyder godt nok på, at hun har meget ondt. Jeg håber hun er bedre idag - eller at nyt dyrlægebesøg viser at det ikke er noget alvorligt.
:kram: