Specialklubber

Selvfølgelig er jeg medlem af SUA - specialklub for aby/somali. Jeg er ikke så aktiv klubmæssigt, men har tidligere lagt rigtig mange timer i specialklubarbejde. Klubben fungerer - men aktivitetsniveauet er langt fra hvad det var dengang der var FIRE indenfor racerne:-)

Hvad der kunne være interessant også at høre er hvordan FIFe’s breedcouncils virker for de forskellige racer - det virker absolut ikke for abyssinieren, man skal lede længe efter en mere død sild.

Helt sikkert, det vigtigste er, at I der sidder nu gør et fantastisk stykke arbejde, som fx. en altid opdateret hjemmeside, hvilket jeg er super glad for. :slight_smile:

he he…når der ellers ikke lige går virus i webmosters maskine :tihi:

Hej
jeg er medlemaf SUA og også medlem af bestyrelsen. Vi forsøger at skabe opmærksomhed om racerne og har lige arrangeret specialfremvisning i Glostrupcentret 2 dage i træk.
Der var mange interesserede og vi der var der, fik en god fornemmelse af, at flere fik øjnene op for både abyer og somalier.
Sua står også bag specialshowet på Racekattens udstilling på Frederiksberg, så vi prøver da at være aktive.
Vi har også talt om orienteringsaftener for nye opdrættere med enme som etik, killingers opvækst og lignende.
mvh.
Lone

[QUOTE=Wijelo;162425]Hej
jeg er medlemaf SUA og også medlem af bestyrelsen. Vi forsøger at skabe opmærksomhed om racerne og har lige arrangeret specialfremvisning i Glostrupcentret 2 dage i træk.
Der var mange interesserede og vi der var der, fik en god fornemmelse af, at flere fik øjnene op for både abyer og somalier.
Sua står også bag specialshowet på Racekattens udstilling på Frederiksberg, så vi prøver da at være aktive.
Vi har også talt og orienteringsaftener for nye opdrættere med enme som etik, killingers opvækst og lignende.
mvh.
Lone[/QUOTE]

Lyder godt der er ting igang. Har SUA også været med omkring inviterede dommere netop på grund af specialshowet?

Hej Lis

Jeg ved der var en ønskeliste og Yan Roca-Folch var specielt ønsket på grund af hans måde at være på i Ringsted. Han er lidt af en showmann og god ved kattene. Han har også sin egen mening om standarden og er god til at formidle.
Valget af de øvrige dommere kender jeg ikke så meget til, da det er andre der har haft kontakten til Racekatten.

mvh.
Lone

nå ja - er jo egentlig også med i oriental edition, samt so-grupp som er en svensk siam-ori gruppe ( stor !!)