Sphynx killing? Er fortvivlet

Hej alle.
Jeg er meget ny herinde og har ikke helt fundet ud af hvordan det her virker endnu:-)Så nu prøver jeg mig bare lidt frem:)

MEN… Jeg vil SÅ gerne eje en Sphynx, den race fasinerer mig. Og har endelig fundet den jeg gerne vil have. Men nu er min situation bare den, at jeg skal have ny stilling. Jeg er i søværnet, og skal til at sejle med skibet Absalon, hvilket jo betyder jeg kan være væk hjemmefra fra 10dage til måske 3-4 uger ad gangen, på sejllads. TILGENGÆLD har jeg en del fri når jeg Ikke sejler.

Selvfølgelig kunne kattepension være en mulighed. Men ret dyrt i længden.

Så gik lidt med den tanke om at finde en rigtig sød ven, som fast kunne hjælpe mig. Altså en katten vil ku kende, sådan det ikke bliver alt for forvirrende og måske at pasningen kunne foregå i vedkommenes hjem.

Er det en dum tanke? eller er der nogle af jer erfarne katteejere derude der har bedre ideer til hvordan jeg kan løse mit problem.

Vil ikke anskaffe mig sådan et vidunder før jeg har nogle muligheder.

Jeg har også to hunde. Men dem sørger mine forældre for da de selv har 10stk. og de er meget i tvivl om de kan hjælpe med katten også.

HÅBER virkelig der er nogen der kan hjælpe mig med ideer

Hilsen den fortvivlede Debbie

Hej Debbie
Vi snakkede vist sammen på udstillingen i Fredericia, hvor jeg selv havde min Sphynx Nokki med, så velkommen hertil. :velkommen:
Det er et dejligt forum, hvor man kan lære rigtig mange ting - uanset om man har katte med og uden pels.

Jeg ville personligt udskyde mine planer om en Sphynx til at jeg selv har tiden til katten. Den kræver jo en del opmærksomhed især som enekat og killing, som jeg absolut ikke anser som særlig optimalt. Jeg kan i hvert fald se at Nokki i den grad nyder godt at at have 2 artsfælle-kammerater, at have selskab af både min kæreste og jeg samt have en fast base. Jeg ved ikke om en besøgsven kunne fungere, men umiddelbart ser jeg mest bøvl ved denne løsning. Valget er selvfølgelig op til dig i den sidste ende, men jeg har mine betænkeligheder.

Jeg ville ikke løbe an på en fast kattesitter de næste X antal år.
Forstår godt du gerne vil have selskab, men synes ikke lige du har forholdene til det.

Hvad med at melde dig som kattesitter i de perioder du er hjemme?

Her er der f.eks. en, der har brug for pasning…