Spise hver for sig?

Mine 5½ måned gamle killinger er lige blevet neutraliseret og jeg er begyndt at tænke på om Sylle bliver stor og tyk og Karla måske aldrig bliver større?

Hun er et lille bitte nips og Sylvester vokser næsten synligt fra dag til dag.

Sylle vejer 800 g mere end Karla og spiser længe efter hun er gået fra madskålen, så det er ikke fordi han spiser maden fra hende, men han har en utrolig appetit! -what

Er der grund til min bekymring eller er det som det skal være?

Hankatte bliver ofte en del større end hunkatte:) - så det er nok, som det skal være:)

Ok tak. Men jeg køber killingevådkost fordi jeg syndes Karla trænger til lidt ekstra. Er det for fedt for min kastrede hankat som jo ikke trænger til ekstra eller kan jeg bare fodre begge med killingevådkosten? Jeg vil jo nødig at han bliver for fed.:ups: Han sluger nærmest maden som en løve der først får mad igen i næste uge! (han er ikke tyk endnu)

Du kan godt begynde at blande voksenfoder i killingefoderet - det burde de begge trives på.

Problemet er også at Karla ikke gider spise det voksen kattevådkost som jeg har købt. Hun er ikke særlig madglad (sammenlignet med Sylvester) Det kendte killingevådkost og så hakket oksekød og kogt laks er det eneste hun gider. Hun gider ingen gang spise Aldi’s stænger.
Men jeg bekymrer mig måske unødigt?:ups:

Sylvester - Så giv Sylvester voksenvådkost og Karla killingevådkosten :slight_smile:
Og nej, det er godt at være på forkant med at Sylvester ikke bliver for tyk, meget nemmere at holde deres vægt end at få dem til at tabe sig :slight_smile:
Husk dog også at holde øje med Karla, selvom hun er lille og aldrig bliver så stor kan hun også sagtens blive for tyk :slight_smile:

Tak :slight_smile: det vil jeg prøve. Jeg vejede dem lige igen og Karla vejer 2200 g og Sylvester 3160 g :uha: Så nu vejer han 950 g mere end hende!
Karla er myndeslank, så hun har lang vej til at blive tyk.

Sylvester - Pøj pøj med det i hvert fald :slight_smile:

Tak :slight_smile: og tak for svarene :ok:
Mine børn (rigtige børn!) har altid kæmpet med vægten indtil de blev 11-12 år så jeg ved hvor svært det er når man er hvor man skal slankes og man er voksealder-sulten! Jeg er selv myndeslank så det er ikke lige fordelt og retfærdigt.

Ud fra billedet at dømme synes jeg faktisk, at Karla ser ud til at være bedre “fyldt ud” end Sylvester, som i mine øjne bestemt ikke ser ud til at være for tyk.

Det er med katte - også inden for samme race - og også kuld - som med mennesker.
Nogle er store og kraftigt ell. spinkelt byggede, mens andre er små og måske spinkelt ell. kraftigt byggede.

Man skal bruge sine hænder og øjne - ikke en vægttabel!

[quote=Mega;444073]Ud fra billedet at dømme synes jeg faktisk, at Karla ser ud til at være bedre “fyldt ud” end Sylvester, som i mine øjne bestemt ikke ser ud til at være for tyk.

[/quote]
Ingen af dem er på vej til at blive tykke endnu… bortset fra at Sylvester har en glubende appetit og også tømmer Karlas madskål når hun er færdig, samt vores tallerkner hvis vi vender ryggen til!
Karla er meget slank, men hun ligger “buet” på billedet så det ses ikke bortset fra at Sylvester ser meget større ud.
De har fri adgang til god killingetørkost og får vådkost 2-3 gange dagligt.

Her på billeder kan man se at Karla ikke er spor godt fyldt ud. Hun er meget tynd syndes vi, men hun er ikke særlig sulten. Sylvester er en ordentlig “bøf” sammenlignet med hende.

Sylvester - hun ser ikke for tynd ud i mine øjne, men som en fin slank kat -thumbs

Mine katte er ikke små nips - men min hunkat er synligt meget mindre end mine hankatte. Så tror ikke du behøver at være nervøs. Men det er selvfølgeligt fint, at du er obs på et eventuelt problem. Når ingen af dem er for tykke, så er det jo fint nok. Synes det er tydeligt på dit billedet at Sylvester også er meget større end Karla - altså sådan højde og længde mæssigt.

Forøvrigt er min hunkat også kræsen. Det eneste vådfoder hun gider er Sheba kylling eller tun. Og da jeg synes hun skal have vådfoder, men synes det ville være lidt voldsomt at fodre 4 katte med det der hundedyre foder, så spiser hun i den ene ende af køkkenet og drengene i den anden ende. Det fungerer fint. De er færdige ca. samtidigt, og så står drengene på spring for at få lov til at slikke skålen ren. For det er altså guf, det der tøsen får. :tihi:

Mine katte er ikke små nips - men min hunkat er synligt meget mindre end mine hankatte. Så tror ikke du behøver at være nervøs. Men det er selvfølgeligt fint, at du er obs på et eventuelt problem. Når ingen af dem er for tykke, så er det jo fint nok. Synes det er tydeligt på dit billedet at Sylvester også er meget større end Karla - altså sådan højde og længde mæssigt.

Forøvrigt er min hunkat også kræsen. Det eneste vådfoder hun gider er Sheba kylling eller tun. Og da jeg synes hun skal have vådfoder, men synes det ville være lidt voldsomt at fodre 4 katte med det der hundedyre foder, så spiser hun i den ene ende af køkkenet og drengene i den anden ende. Det fungerer fint. De er færdige ca. samtidigt, og så står drengene på spring for at få lov til at slikke skålen ren. For det er altså guf, det der tøsen får. :tihi: