Spiser/drikker jeres kat usædvanlige ting? Vores ABY drak rødvin igår

Vores ABY drak rødvin i går aftes…Lido kom hen og snuste til mit glas, dykkede hovedet lidt ned (hvor jeg holdt fast glasset, da glasset ikke skulle vælte over det hele). Jeg regnede IKKE med, at han ville tage sig et par tår…:høhø: JOH DA, han tog nogle få tår…måske 5-6 tår…, så sagde jeg STOP.:tihi: Om han blev påvirket af de få slurke ved jeg ikke, men han kunne i hvert fald godt lide det…mærkeligt…

Har jeres kat usædvanlig smag for noget?

asti - når det har stået lidt og mistet bobler…

jeg har 2 der gerne vil have en tår… og sidst - der drak jeg det af et vandglas med stor åbning… eller dvs - Cleo gjorde - og væk var mors asti…

hun blev påvirket - hun gik endnu mindre lige end hun plejer :nytaarspift:

Lol har Fjummer spist noget der IKKE er underligt :lol: Efter hun er kommet over på BARF har hun fået en sjov ide om ALT er mad. Spiser mor det er det mad :gruble: Så sidder vi lidt væk og ser om mor ikke snart er færdig så man kan spise rester :savle::savle:
Hun har smagt og spist med velbehag: karry retter, chili retter, løg retter ( den ene gang lå der et LILLE stykke udkogt løg det spiste kræet også :uha: derefter sørger jeg for der ikke ligger løg på tallerkenen er jo ikke just noget katte skal spise. Peberfrugter smager simpelhen for lækkert mener hun(jeg sortere dem tit fra)
tørt grovbrød er spændende, æble er spændende, nudler er rigtig gode. Som sagt hun smager på ALLE rester og spiser med velbehag.
Lader hende kun slikke tallerkener rent og fjerne lidt nudler,peberfrugtstykker osv hun får det ikke som MAD kun som lidt guf. Hun får kun lov til det da hun nu jeg 100% kan styrer hvad mad hun får, ikke får ret mange “affaldsstoffer”/ubrugelige ting som der jo desværre er tilsat tørfoder. Hun får kun rent kød og udvalgte vådkost mærker uden sjove tilsætninger i. Så må hun gerne få lidt junk ved siden af. :slight_smile:

[QUOTE=Battlestar;761641]asti - når det har stået lidt og mistet bobler…

jeg har 2 der gerne vil have en tår… og sidst - der drak jeg det af et vandglas med stor åbning… eller dvs - Cleo gjorde - og væk var mors asti…

hun blev påvirket - hun gik endnu mindre lige end hun plejer :nytaarspift:[/QUOTE]

hehe…jeg er glad for, at jeg ikke er den eneste der har en kat der tager en tår alkohol…:tihi: Jeg har ikke lagt mærke til det, men det kan være, at Lido sov bedre igår…:tihi: Mærkeligt, at de kan finde på at drikke Asti uden brus og rødvin…da de ellers ikke spiser frugt eller andet der måske på lugten ligner…

[QUOTE=tzari;761646]Lol har Fjummer spist noget der IKKE er underligt :lol: Efter hun er kommet over på BARF har hun fået en sjov ide om ALT er mad. Spiser mor det er det mad :gruble: Så sidder vi lidt væk og ser om mor ikke snart er færdig så man kan spise rester :savle::savle:
Hun har smagt og spist med velbehag: karry retter, chili retter, løg retter ( den ene gang lå der et LILLE stykke udkogt løg det spiste kræet også :uha: derefter sørger jeg for der ikke ligger løg på tallerkenen er jo ikke just noget katte skal spise. Peberfrugter smager simpelhen for lækkert mener hun(jeg sortere dem tit fra)
tørt grovbrød er spændende, æble er spændende, nudler er rigtig gode. Som sagt hun smager på ALLE rester og spiser med velbehag.
Lader hende kun slikke tallerkener rent og fjerne lidt nudler,peberfrugtstykker osv hun får det ikke som MAD kun som lidt guf. Hun får kun lov til det da hun nu jeg 100% kan styrer hvad mad hun får, ikke får ret mange “affaldsstoffer”/ubrugelige ting som der jo desværre er tilsat tørfoder. Hun får kun rent kød og udvalgte vådkost mærker uden sjove tilsætninger i. Så må hun gerne få lidt junk ved siden af. :)[/QUOTE]

OMG. Ja, det lyder rimelig vildt at hun spiser så mange “sjove” ting…specielt karry retter og chili retter…det tror jeg ikke vores mislinger gider.

Vores Bertha er helt tosset Pringles chips, og det skal være Sour Cream and Onion :tihi:

For mange år siden havde jeg Miver, en stor huskat. Han var vild med agurk og vandmelon.
Pjevs var vild med kold kaffe, han sad og dyppede poten og slukkede så på den og dyppede igen.
Den vi har nu er mere normale i deres spisevaner… Dog kan de alle godt finde på at drikke vand af vores vandglas eller kanden hvis den står fremme.

Vores mislinger spiser også chips. Skovdamen nyder ostepops, ellers er almindelige chips med salt eller andet krydderi også guf for dem alle tre…!:savle:

[QUOTE=DK SismoCats;761673]For mange år siden havde jeg Miver, en stor huskat. Han var vild med agurk og vandmelon.
Pjevs var vild med kold kaffe, han sad og dyppede poten og slukkede så på den og dyppede igen.
Den vi har nu er mere normale i deres spisevaner… Dog kan de alle godt finde på at drikke vand af vores vandglas eller kanden hvis den står fremme.[/QUOTE]

Min mors gamle kat elskede også at spise agurk…

Hmm - alt hvad der er hældt op i et glas, befinder sig i en dåse eller på flaske drikkes her.

Først var det en nyåbnet dåseøl, hun forsøgte at gå ombord i. Tænkte hun må være skør. Men vi tænkte det må være pga. maltsmagen der tiltrækker hende. Hun elsker kattemalt.

Et par måneder senere gik hun ombord i et glas hvidvin.

Herefter er alt der hældes op i et glas eller kop blevet forsøgt indtaget. Kaffe, te med mælk, rødvin. Er væskestanden høj, bruger man tungen, er den lav, tages poten i anvendelse hvis hun tilfældigt kommer forbi.

Vand på flaske er straks en lidt mere vanskelig sag at entre. Men her har man opdraget “ejeren” til, at hælde lidt op i selve låget, så er den ged barberet.

“Man” sidder dagligt, sirligt og sipper 1 ml. vand ad gangen, af et plastic låg til en halv liters vandflaske, og insisterer med et strengt blik på, at få fyldt op igen, når låget er tomt :klapper: Manden i huset siger jeg er bindegal, men for pokker missen sætter jo pris på, at få en “snaps vand” serveret på denne måde. Så vand i plastic låg, er helt klart storfavorit her i huset.

Af andre underlige ting hun indtager er: de fleste former for ost, appelsin, banan og syrlige mælke produkter især står i høj kurs. Så hun ligger til den lidt syrlige side i hendes smagsløg. Agurk er også indtaget et par gange.

Mvh
Yvonne

Han drikker ikke usædvanlige ting… men alt skal smages på af mad, mener Oliver… :tihi:

Han spiser med stor velbehag :
Youghurt
Smøreost
Brie (med stor smasken :savle:)
Ostesovs
Popcorn
Sodavands is
leverposteg (nok ikk så usædvanligt :høhø:)

Sidste nye dille er risengrød :savle: Jeg kan simplethen ikke ha den i fred… Kanel sukker vil han dog ikke ha noget af… Men ren risengrød med lidt smeltet margarine på… Mums Mums mums siger han :savle::tihi:
Han har flere gang prøvet på at kravle ind i min mund for at få lidt… Men der sætter jeg nu grænsen… :høhø:

Mad gider jeg simelthen slet ikke ind på, for både Rose, Lucky og Sugieh har de mest tåbelige madvaner.

Rose var glad for kold the og saftevand og Lucky elsker simpelthen øl :slight_smile:

Jeg har haft en stor rød hankat på et tidspunkt, der simpelthen elskede rå hvidkål. Det eneste jeg ikke kunne have liggende fremme på køkkenbordet var et hvidkålshoved. Det var oversnasket, trillet rundt i hele køkkenet og bidt i alle vegne når jeg kom hjem fra arbejde. Kød og alt andet kunne sagtens ligge fremme og tø mens jeg tog på job… en anden elskede chokolade - og flødeboller

Her er de også meget alternative når det kommer til mad :tihi:

Flykra ELSKER ost, men kun cheddar og flødehavarti (man har vel smag) :tihi: damen nyder også kold the med mælk, pepsi max uden brus, chips og bacon! hun sidder og brokker sig imens det bliver stegt, hvis hun ikke får et lille stykke :uha:

Vívil er til chips og nogengange saltstænger…ellers er han mere til jughurt, risifrutti og dip :tihi:

Artos er bare mærkelig :cool2: han er, som altid, lynhurtig, når det kommer til mad…han har sågar præsteret at spise en hel kaffebønne, der faldt på gulvet :besvimer: siden den dag har han kunnet lide kaffe, men uden mælk, tak! :tihi: han er tosset med saltpinde og sidder helt oppe i hovedet på mig, hvis jeg spiser en…Han er blevet rigtig god til at fiske dem op af pakken også, og sidder og holder i den med poten imens han spiser den :klapper:

herhjemme deler vi alt, der ikke er giftigt :slight_smile:
så underlige ting - tjo de smager da på lidt af hver :slight_smile:

Basil elskede jo alt der hed noget med kartoffel-, altså chips (HELST pringles eller bugles), pomfritter og almindelige kogte kartofler.

Den vane har Ozzy så overtaget, han elsker osse alt indenfor kartofler.

Ozzy er i det hele taget ingen kostforagter, han hylder også den med at hvis det ligger på en tallerken, så er det mad. Det gør Stevie og Ib også, men de er nu ikke så vilde med kartofler som Ozzy. Alt andet ryger ned i de to herrer ganske ukritisk. Sovs, brød, salat… Bare det er på en MENNESKE-tallerken først :slight_smile:

Nej for mine få aldrig andet end kattemad :slight_smile: jeg gider nemlig ikke have tiggeri

gaia er med på næsten alt hvad der kan spises, alt hvad vi spiser vil hun osse smage på. hun har sågar ville smage på et glas bailey og det lappede hun i sig med stor fryd, dog fik hun ikke ret meget, for sådan noget er ikke til dyr.

trixie er osse sjov, for hun er vild med blå gajol og poletter, karrysovs.

der er sikkert meget meget mere

åhhh min gamle hvide dreng Kovo elskede tomater…han kunne selv flå pakken op og spise af dem alle om natten hvis de stod fremme

avalon kan næsten ikke lade min mors kaffe være (den er med fløde)…så min mor takker gerne nej til kaffe men ja tak til at dele en øl…griner

Lilly er blevet en værre kræsen-per, hun vil ikke engang have kylling mer’.

Men Sparta smager gerne på Fars Øl og tager også gerne en bid rugbrød eller havregrød, hvis han kan komme til at stjæle det fra bordet.

Jeg har haft en huskat, Bonnie, og hun spiste lidt af hvert. Ynglingsmad var dog noget med krydderier - gerne paprika, chilli og lignende.
Hun spiste også chips, men det SKULLE være med krydderi, de der kun med salt, dem rynkede hun på næsen af og gik.

Det bedste hun vidste var, når jeg kogte kyllingelever, så sad hun i køkkenet, indtil der var serveret. Man kunne næsten høre hendes mundvand :tihi:

Indimellem hentede hun mig og gik til køleskabet, så vidste jeg omgående, hvad der var galt, for så skulle frøkenen have letmælk i en skål - ikke ret meget - men hun var ret insisterende :høhø:

Havde jeg rejer, kunne jeg være sikker på, at hun nedstirrede mig på det groveste, og en sømmåtte eller to kunne også forekomme i mit knæ, hvis jeg ikke var hurtig nok til at give hende nogen - og det SKULLE være med mayonaise. :uha:

Og fik vi tre-farvet is, sad hun nok så pænt og ventede på, at hun måtte få jordbær-is - jo jo jo som kat - så ejer :lol: