Spiser med "fingrene"

Min ene kat spiser alt, både tørfoder og vådfoder og godbidder, med “fingrene”…

Hun sidder og samler det op med poten…

Nogen der ved hvorfor hun gør sådan?! :?

Jeg ved det desværre ikke, men det må da være noget af en syn :slight_smile:

Jeg ville ringe til min dyrlæge, for at være sikker på det bare er en “særhed” og ikke smerter, der skyldes at missen kun kan spise sådan :slight_smile:

Spiser hun KUN på den måde?

Mitzi spiser for det meste normalt, men kan også godt finde på at fiske maden op med poten, hun har ikke ondt, hun er bare mærkelig. :tihi:

Det er der mange katte der gør. Det er da sjooooooovt - I sær når det er vådfoder, for så bliver det klasket så dejligt ud på gulvet :juhu:

Enig :juhu::juhu::juhu::juhu:

:pote:Mitzi

Der er ingen risiko for at hun har smerter… For hun kan sagtens spise almindeligt… Hun sidder bare altid og fisker efter maden…
Hun foretrækker også at drikke vand fra hanen og akvariet frem for det der er i vandskålen…

:tihi: Ja det er da søøøøødt :wehuu:

Så er det bare en skøn særhed :slight_smile:

Årh jeg synes det er så sødt …

Her gør mine det med deres vand, og især mit er godt, om det så er mælk, eller sodavand, skal der fiskes med poterne nede i koppet/kruset :smiley:

Min Coco spiste altid med “fingerne” - og ja, især vådfoder og vand det skulle spises med fingerne :tihi: desværre har jeg kun et billed hvor hun gør det, lige efter operationen :hjerte:

Åh ja… Særheder…
Hihi… Dem har hun nu mange af… :tihi:

Men jeg tænkte bare om der kunne være nogen særlig grund til det?

Eller er det bare ligesom at nogen foretrækker at drikke med sugerør frem for at drikke lige fra koppen?
Så vil hun hellere spise med “fingrene” frem for at stikke hovedet i skålen :lol:

Det gør Tara også:-) Det er en arv fra Mor Habibi ved jeg.

Min gør det også tit… For det meste tager hun vådkosten ud af skålen og smatter det rundt på gulvet inden hun spiser det…

Når vi kaster slik til hende sætter hun sig ofte på numsen, og tager begge hænder ned efter slikket og så op til munden. Hun har dog ikke så god motorik, så hun taber det tit et par gange inden det lykkes :slight_smile:

Er det noget menneske mad plejer hun at tage hoved derned, men det er nook fordi hun ved det skal gå stærk så ikke hun bliver opdaget…

Bowie er også meget glad for at spise ‘med fingrene’, hvilket resulterer i, at vi har tør- og vådfoder alle vegne … han er riiiimeligt god til rydde op efter sig, men det lykkedes jo altså ikke helt.
Vinnie drikker af poten, aner ikke hvorfor, men det er åbenbart sjovt!

Der er nemlig genetik i mere end vi tror, også den måde hvorpå vore dyr spiser, drikker på. Tara er udaf pote-linier og endda pillepote-linier. Hendes kuldsøster har lige tømt min printer for papir. Hun trykker fanme på de rigtige knapper og så kommer det ene stykke uskrevne stykke papir ud af printeren…efter det andet. Deres fælles mor er også en potemis og de drikker som oftest ikke af vandskålene men via poterne. Sidste skud på pillepote-linien har tilsyneladende ikke arvet efter mor, mormor og oldemor. Sigariah drikker på mere normal vis

De fleste at mine katte hiver også maden ud af skålene, før de spiser, men jeg har lagt mærke til, at de kun gør det ved de lidt smalle, dybe skåle og ikke af de brede flade.
Min hund har luret dem, for hun sætter sig på gulvet under de dybe skåle, når en kat spiser, og venter på, der falder noget ned til hende - og det gør der :slight_smile:

Kattene fisker også i havedammen og se lige her, hvad der er fisket op af gryden

Mine elsker også at ‘spise med fingrene’. Egentlig er det jo også meget naturligt, når man tænker over hvad kattes naturlige føde består af. Det er nok en meget god ide at holde godt fast i sin mus. :slight_smile:

Den her madskål er afhængig af kattenes ønske om at ‘spise med fingrene’. Den er i øvrigt glimrende. Bruger den selv herhjemme. :slight_smile: