Spisning af moderkage... hos mennesker?

[QUOTE=Vivi_Fletcher;831654]Spiser de den rå? Med kniv og gaffel eller gnaver de af den :?

Synes det lyder temmelig klamt og er glad for jeg ikke skal have flere børn :tihi:[/QUOTE]

Mener at have læst at den bliver tørret pulveriseret og siden puttet i kapsler… :øhmm:

Synes at det er en mærkelig og klam trend…men i Hollywood ér de jo lidt mærkelige…der er jo også én skuespillerinde, der for-tygger sin søns mad og mader ham som en anden fugleunge :tihi: :surrender1:

hvad mon gordon ramsey, jamie oliver og bo bech osv kunne få ud af sådan en delikatesse:p

Ahhr … den skal bare marineres i hvidløgsmarinade og så på havegrillen :stuck_out_tongue:

[QUOTE=Itzy Bitzy;831683]Mener at have læst at den bliver tørret pulveriseret og siden puttet i kapsler… :øhmm:

Synes at det er en mærkelig og klam trend…men i Hollywood ér de jo lidt mærkelige…der er jo også én skuespillerinde, der for-tygger sin søns mad og mader ham som en anden fugleunge :tihi: :surrender1:[/QUOTE]

Ja det er ikke uden grund at min Special FX-ven jeg har derovre kalder det for HollyWEIRD L

Og nej den ku’ vist både steges og grilles og paneres… Jeg nåede at se et enkelt YouTube klip de viste på TV hvor en stod og udbredte sig om paneret navlestreng. Så blev det alts for ulækkert og jeg gik fra TV’et…

-LOL Ja selvfølgelig skal den det… Nu her engang til august så kan du komme på besøg her. Så skal jeg sørge for der ligger en klat hvidløgsmarineret moderkage på grillen til dig :slem:

Jeg har læst at den kan bruges i bageopskrifter, så man kan faktisk bage en moderkage af den :høhø:

fyffer pyffer… :S

Som jordemoderen sagde i programmet, så indeholder sådan en fætter jo en del bakterier og affaldsstoffer så hun ville ikke anbefale at man spiste den.

Det er simpelthen så klamt :frowning:
Jeg så godt det i aftenshowet :S

Nu har jeg jo i kraft af mit arbejde set en del moderkager efterhånden, udover min søns selvfølgelig. Og jeg synes nu ikke de er klamme, men ligefrem at sætte tænderne i den, det har jeg nu ikke lige følt trang til :høhø::høhø::høhø:

[QUOTE=Itzy Bitzy;831683]Mener at have læst at den bliver tørret pulveriseret og siden puttet i kapsler… :øhmm:
[/QUOTE]

Så er det jo bare lige som at sluge en pille - men hvad skulle formålet være mon :gruble:

Hvis de bevisligt slanker og kommer i handlen, så er jeg aftager :smiley:

En middagsaftale :wehu:

Jeg så det faktisk godt i en avisartikel for et par dage siden. Hvis folk har lyst til det, så skal de da ha’ lov. Jeg tror nok jeg sprang over, hvid det var mig :wink:
Jeg hæftede mig allermest ved at de skrev at dyr spiste deres for at få næring. Jeg mente det mest er for at skjule sporene efter fødslen for andre rovdyr - fjerne blodlugt osv? :gruble: :gruble:

Ann R - Jeg tror det er en kombination. En rigtig god næringsrig bid, hvor man måske helst ikke vil forlade de små for at gå på jagt… Og så fjerner man netop også blodlugten…
Det er jo også derfor mødre ofte gerne flytter deres børn, for at det ikke skal begynde at lugte for kraftigt der hvor de er :slight_smile:

Og så mht det at mennesker spiser det… Mhm, adr må jeg altså også sige… Og næring, ja tak? Mangler vi her i vesten??

Så tror jeg altså hellere, at jeg vil være lidt rund :ups:

Og hvis de bevisligt slanker, så må det givetvis skyldes, at man får så meget
kvalme ved tanken om, hvad det er, man indtager.

[QUOTE=Charlotte Oeh.;831864]Så tror jeg altså hellere, at jeg vil være lidt rund :ups:

Og hvis de bevisligt slanker, så må det givetvis skyldes, at man får så meget
kvalme ved tanken om, hvad det er, man indtager.[/QUOTE]

ENIG L

Det med hvorfor dyrene spiser moderkagerne, mon ikke det er lidt af hvert? Altså både for næringens skyld og for at fjerne “beviset” - sådan en slags win-win situation.

Men mennesker er ikke dyr (eller… jo rent teknisk) og hvis det var sådan at der var et eller andet i moderkager som vi havde et stort og umisteligt behov for at få, så var det nok osse noget der lå anderledes naturligt for os at indtage. På samme måde som det i al fald for de fleste er en naturlig ting at amme sine børn (hvis man kan selvfølgelig) - der ER det jo beviseligt bedre og sundere for barnet, plus selve amningen hjælper med til at trække livmoderen sammen til “normal” størrelse igen efter en fødsel.

Men at spise moderkager :S Der er da heller ingen der drikker deres menstruationsblod (håber jeg…) men det bli’r måske den næste trend fra Hollyweird?

Jeg tror jeg vil nøjes med (unødvendig, ifølge flere ernæringseksperter) vitaminpille og springer moderkagen over … Jeg har intet problem med at kattene æder dem og synes ikke deres små moderkager er ulækre, men sådan en menneske-en er jo i en noget anden dimension!

[QUOTE=Charlotte Oeh.;831864]Så tror jeg altså hellere, at jeg vil være lidt rund :ups:

Og hvis de bevisligt slanker, så må det givetvis skyldes, at man får så meget
kvalme ved tanken om, hvad det er, man indtager.[/QUOTE]

Nu tænkte jeg jo på en lille diskret pille og ikke den der store slaskede tingest - så ville jeg nu også hellere vøære for rund. :smiley:

Det er altså ikke nyt…

Allerede da jeg fik min den første (som fylder 24 om straks), så var der da nogen der gjorde det…

dengang var det Frankrig der var “førende” på det felt, men det skete skam også i lille DK,.

kan huske jeg læste artikler om det, og overvejede om det var noget man skulle kigge nærmere på, lige ind til jeg havde født og så den der blodige blævrende klump…

Så var jeg ret ligeglad med hvor "back to nature-naturkligt det skulle forestille sig at være,

Fy fan, Johan!! :yikes:

De snakkede også om det i radioen på P3 forleden hvor de havde Peter Mygind med som gæst. Han havde fået en af sine børns moderkager med hjem og havde begravet den og plantet et træ hvor den lå. Det kan jeg nu bedre følge nogen skulle synes var smukt, må jeg indrømme.

Jeg fik også vist min moderkage, i hvert fald en enkelt af de gange jeg fødte ,og jeg kunne godt se den var flot, men ligefrem at spise den? :uha:

Moderkager er i øvrigt noget man sender firmaets nyeste lærling i bageren efter :tihi: