Splinter ny scooter i stykker

Hold da op hvor jeg har bare lyst til at sætte mig ned og tude.

Jeg købte en splinter ny scooter hos Thansen i foregårs… idag er den i stykker.

Det eneste jeg har gjort er at køre på den, den har kørt 150 km.

Km tælleren er i stykker, speedometeret er i stykker og pladen der sidder på udstødningen er knækket af.

Det kan sgu ikke være rigtigt sådan noget!

Ja det har intet med katte at gøre, sikkert heller ingen interesse, men et eller andet sted skal jeg jo af med mit pladder :slight_smile:

der må da være garanti på den…

Ja ved det ikke er nogen trøst, men det undre mig ikke…
Min kæreste snakkede om at købe en hos THansen for et stykke tid siden, han valgte så at google det først, og alle de hits der kom fra var næsten kun nogen der havde haft problemer med dem derfra… Så han valgte at der ville han ikke købe en knallert…

Men du må jo hen til dem og brokke dig…

ØV hvor er det bare ærgeligt -blåblå du må derned og klage da der må være en garanti på den når den er så ny -thumbs

Helt sikkert ned og klag Natacha. Forlang at de giver dig en ny, for det kan simpelthen ikke være rigtig. Afsted og det kan kun gå for langsom

Øv, det var sg* da noget l*rt. -blåblå

Jeg ringede til dem idag. Deres mekaniker var på ferie, så det ku først blive d. 1-9. ØJ HVOR BLEV JEG SUR.

Sagde at det ku jeg ikke bruge til noget som helst…

Nej det ku han jo godt se… Så nu skal jeg ned med den i morgen, og så bestiller de en mekaniker et andet sted fra. Så må vi se hvor lang tid det tager før jeg får den igen.

Jeg kan ikke bare bede om en ny… Det er altid sådan at skal den laves for 4. gang så SKAL de give mig en ny… og ellers skal de bare lave den. (hvis de kan)

Jeg havde os godt hørt fra nogle steder at mange af deres ting ikke var helt optimale… Men jeg skulle bruge en scooter hurtigst muligt, så det blev altså thansen… og ja det sveg så til egen røv.

Nat du får lige en kæmpe -kramer

Tusind tak karen -love

hejsa natascha

ja det er squ ikke rart for dig, så du får da lige en trøstekrammer.

der er så en årsag til at en scooter hos thansen koster det ½ af hvad en scooter ellers burde koste.
det er ikke den bedste kvalitet de sælger og jeg ved af erafring at de har rigtig mange problemer med dem, har en kammerat der har været mekaniker hos thansen.
jeg er nu ikke så sikker på at du ikke er i din ret til at få en anden scooter, især ikke når den du har købt allerede er fyldt med fejl, hvis det var mig ville jeg kontakte deres hovedkontor/kundeservice i middelfart.
mange af thansens butiksmedarbejdere har ikke en bjælde styr på hvad de har med at gøre og de mangler ganske enkelt det gen der hedder service.
jeg syntes ikke du skal lade dig spise af med at skulle vente på at få din scooter repareret, var det mig tog jeg kampen op for at få en nykøbt vare bragt iorden pr omgående el få en ny

har lige læst lidt om thansens reklamationsret og retur-ret
tror du skal henvende dig igen og stå fast på din ret

http://www.thansen.dk/customerservice.a … 325&ID=388

Jeg tror at en af problemerne er at det var en “haste” scooter.
Fordi jeg ringede til dem, torsdag i sidste uge og bestilte en scooter. Den var lovet færdig til mandag. Jeg kommer op mandag og den er først færdig på torsdag… Fordi de havde sendt deres mekaniker på ferie. Så blev jeg sgu sur og sagde så måtte de lave den i Nakskov. Jo men det ku de så godt. Så kører vi til nakskov, og ham bag disken spørger hvornår maribo har lovet den færdig… Tirsdag siger jeg så… Jamen det kunne de ikke… Så blev jeg endnu mere sur og sagde at det skulle de for jeg skulle bruge den onsdag morgen. Jamen det måtte de jo så gøre…

Så jeg tror de bare har sat den sammen sådan hist og pist og håbet på at den virkede.

De kan ikke bringe det iorden pr. omgående pga de ingen mekaniker har, og jeg kan ikke få en ny pr. omgående fordi de ingen mekaniker har… så det er altså lidt svært…

Jo, men der står jo at den skal tilbage i samme stand… og det kan man ikke ligefrem sige at den er.

ja, den har jo kørt 150 km , men man kan jo ikke vide om varen er iorden før man har prøvet den, gåt ud fra den ellers står som da du købte den, at den så er ved at falde fra hinanden og der er noget der ikke virker er ikke dir problem overhovedet.
og selvom det har været en hastesag skal en ny vare være tiptop iorden når de sælger den og en undskyldning som at deres mekaniker har ferie duer bare ikke, for så skulle de ha sagt nej til at levere den så hurtigt.
jeg er ked af at sige det, men lige nu pisser thansen dig op og ned af nakken akurat som de dagligt gør ved en masse andre kunder.
jeg villle altså ikek lade dem spise mig af med så tåbelig en service, men det er desværre typisk for mange af thansens medarbejdere, jeg ville nu stadig ringe til deres kundeservice og fortælle om din oplevelse med dem, for jeg er sikker på det ikke er i thansens ånd at du blir behandlet på den måde.
om ikke andet så må du kræve kompentation fordi du nu i snart en uge skal mgl din scooter.
du behøver ikke fortælle dem at du stadig kører på den osv.
og er de vanskelige så bare nævner du bare advokat og pressen, det plejer at gøre underværker.
du er squ nød til at gå ind i kampen og stå fast på din ret

Læs lige denne side: http://www.forbrugerraadet.dk/raad/forb … e/kobelov/

Et lille uddrag fra siden:

Vælg mellem ombytning og reparation

Efter den nye købelov er det som udgangspunkt forbrugeren, der kan vælge, om man vil have en defekt vare repareret eller ombyttet til en ny. Sælgeren kan kun undgå forbrugerens valg (typisk ombytning), hvis det enten er umuligt eller vil påføre ham uforholdsmæssigt store omkostninger. Ved vurderingen af, om forbrugerens krav er urimeligt, må man lægge vægt på varens pris, manglens omfang, og om sælger kan stille en låne-vare til rådighed under reparationen. Der er tale om en konkret vurdering, men udgangspunktet er dog, at forbrugeren har valgfrihed, og det er en forbedring i forhold til den tidligere lov.

Det er Forbrugerrådets klare opfattelse, at forbrugeren i kraft af de ændrede regler kan undgå de kontinuerlige reparationsforsøg, som hidtil har præget praksis.

Jo, men hvis jeg vælger at få en ny, så kræver det os bare en mekaniker da den nye jo skal samles. Så det er ikke noget jeg bare lige kan få med det samme.

ja ved du hvad det er der skal samles på sådan en scooter, der skal sættes batteri på, påfyldes væsker og det er faktisk det.
det ville tage mig 10 min at klargøre sådan en scooter.
det er ganske uproffessionel af thansen el rettere den afdeling du har handlet med

Jeg har været derude idag. (lige kommet hjem).

Idioten jeg snakkede med igår lovede at ringe til Maribo afdeling og sørge for at min scooter skulle laves.

Jeg kom så derind, og manden bag disken anede ikke hva jeg snakkede om, for han havde da ikke fået noget opkald fra deres kundeservice.

“#¤”%¤%#¤&#¤&#¤!!!

Nå, men til sidst blev det så til at jeg skulle køre til Nakskov og få den lavet på mandag, og det ville tage ca. 1-1½ time.

Husk og få papire på at den er blevet repareret så du har det som bevis til senere brug skulle det være nødvendig