Spoleorm hjælp

Har nogen erfaringer med milbemax. opdagede her til morgen at min nyeste ( Momo) kaster hvidt skum op med vridende elastikker i, hvorpå Abbe går hen og slikker af skummet🤨 Efter rengøring går jeg straks igang med at Google og når frem til at det er spoleorm, kommer i tanke om at jeg har noget stronghold liggende, hvilket i Momos sundhedsbog fra internat lyder at han er blevet behandlet med 2 gange. Ringer så til Fyns internat og aftaler med dem at Abbe og Momo får en pipette hver i nakken. Men der var 2 pipetter tilbage og har jo os Lillemis, som dog ikke rørte skummet med de vridende elastikker. Jeg føler mig lige nu stresset over om mine katte kommer til at have orm i lang tid, da jeg efter at have undersøgt det nærmere fandt frem til at stronghold kun dræber voksne orm. Overvejer at bestille milbemax på nettet da jeg er bange for at min dyrlæge vil have alle 3 katte forbi. Jeg skulle først afsted i marts med de 2 af dem

Milbemax er receptpligtigt, så du bliver nødt til at have fat i dyrlægen. Men hvis du ligefrem har set dem kaste orm op, så kan det jo godt være dyrlægen vil være flink og udskrive en recept uden at se dem. Det vil nærmest være overkill at lave afføringsprøve på en kat, der har kastet orm op :slight_smile:
VH
Susanne

1 Synes om

Tænker os at når de 2 af dem er i hans system vil jeg nok kunne få det.
Jeg skal jo alligevel derop med Momo på et tidspunkt, havde bare håbet at ku udskyde det lidt.
Jeg fandt milbemax på noget der hedder ormepiller.eu. De koster 188 kr til alle 3 katte. Men måske det vil være dumt da jeg jo lige har behandlet med stronghold

Er os bange for om det er uorden det der er i milbemax på nettet

Tja, det er et hollandsk firma, og det er ganske enkelt ikke lovligt at parallelimportere receptpligtigt medicin på den måde…
VH
Susanne

Ringer til min dyrlæge i morgen og sætter ham ind i situationen.
Tror ikke drengene skal ha foreløbigt, men lille skal

1 Synes om

Men tak for svar😉

1 Synes om

Jeg kan ikke huske hvad min daværende huskat fik i sin tid, da kan kastede “spaghetti” op, men de var væk efter en enkelt behandling med det som jeg fik :slight_smile: