Spørgeskema til rygere

Hej alle Kattegale

Det er længe siden jeg har været herinde sidst, men nu har jeg brug for jeres hjælp :grinning:

I forbindelse med et projekt i produktudvikling på DTU, har vi lavet dette spørgeskema til alle rygere (I må også gerne svare hvis I er tidligere rygere - bare vælg den mulighed der passede på dig, mens du røg). Jeg beklager at skemaet er på engelsk, men jeg håber at I vil svare alligevel.

https://goo.gl/forms/xL6KffRrab8e7uuQ2

Vi sætter også pris på at få kommentarer, hvis der mangler en mulighed eller I har andre kommentarer :blush:

På forhånd tak :grinning:

Jeg savner en skelnen mellem filter og ikke-filter cigaretter. Og mellem ude i naturen og ude på gaden.

Filterskodder holder sig længe og ser grimme ud.

Ikke-filter skodder, som er trådt ud med foden, består af små tobaksblade, aske og lidt tyndt papir. De integrerer sig meget hurtigt med andre planterester i naturen.

Filtrene er faktisk lavet af plastikfibre, for at det ikke skal være løgn. Ikke at det har noget med spørgeskemaet at gøre :slight_smile:

Jeg forsøgte at besvare skemaet, selv om jeg ikke er ryger mere, men det var lidt for svært. Der er sket så stor en ændring i holdningen til rygningen generelt i den tid, der er gået, at det ikke giver mening.

Denne sætning er ikke entydig: Where do you usually discard the cigarette when you are out?

When you are out betyder på engelsk at være i byen, altså ude af dit eget hus, men måske på besøg hos en anden. Det kan altså være både udenfor og indenfor. Hvis I mener udendørs - og det går jeg ud fra? - bør der stå when you are outside.

1 Synes om

Tak for jeres feedback :grinning:

Vi havde slet ikke tænkt på cigaretter uden filter, så det er en god detalje at have med senere i vores projekt.

Jeg tror, ganske rigtigt, at meningen skulle være udendørs. Vi havde nok bare ikke tænkt over at dette kunne være tvetydigt. Tak :slight_smile:

Har svaret.