Spørgsmål ang drægtighed

Har lige nogle spørgsmål…

Min hunkat er ca 4-5 uger henne nu. Hvornår er hun ca. blevet parret?. hun stak af omkring d. 5-10 maj. Kan dette være parrings tidspunket. eller er det før?. Hvornår kan jeg regne med en fødsels?

Hvornår skal man holde hunkatten inde… for at man sikresig at fødslen sker inden for?

Hvornår skal man introducere fødekassen… eller er det lige meget hvis hun allerede har en yndlings kurv?

Hvilket killinge foder er bedst for en hunkat? :slight_smile:

Ved godt det hele er nogle små spørgsmål … men har virkelig haft brug for at læse det.

Lilo får pt. lidt forskelligt mad. alt fra RC til billig fakta mad. mest fordi hun tømmer 2kg pose på 1 uge … Er det også normalt at hunkatte har sådan en stor appetit ?! :slight_smile:

Ja, det er normalt,men lad være med, at bruge foder fra supermarkedet - det er ikke lødigt nok, og det er også derfor, at der bliver spist endnu mere.
Køb killingefoder hos dyrlægen eller dyrehandleren.

lige i denne uge får hun “Select Gold” . Hvilket jeg synes er et okay foder. Ellers normalt får hun propac eller som skrevet RC. Det bare dyrt i længden når hun spiser 2kg på en uge,.

Og hvad med fødekasse / kurv. Er det okay hun forbliver i den hun er nu… eller skal jeg ud og anskaffe mig en kasse?.

Pas på, du ikke skifter for hurtigt, det kan give dårlige mave, hvis du ikke blander det gamle med det nye, så der tilsidst kun er det nye.
Tror også, hun kun spiser to kg om ugen, fordi foderet ikke giver energi nok til både hende og killingerne - derfor er de lødige mærker bedre.
Der kommer både mindre ud, og der bliver heller ikke spist helt så meget, hvilket jo giver en besparelse, så det langt hen af vejen bedst kan betale sig, at købe de lidt dyrere mærker.

En flyttekasse er ganske udmærket -thumbs

Pas på, du ikke skifter for hurtigt, det kan give dårlige mave, hvis du ikke blander det gamle med det nye, så der tilsidst kun er det nye.
Tror også, hun kun spiser to kg om ugen, fordi foderet ikke giver energi nok til både hende og killingerne - derfor er de lødige mærker bedre.
Der kommer både mindre ud, og der bliver heller ikke spist helt så meget, hvilket jo giver en besparelse, så det langt hen af vejen bedst kan betale sig, at købe de lidt dyrere mærker.[/quote]

Enig -thumbs