Spørgsmål fra en USA-jomfru ;)

[QUOTE=Susanne W;752882]Ellers går der AMtrak tog fra Boston til Saco… 2 timer, ca. 20 $!
VH
Susanne (der har kørt adskillige tusinde miles med Amtrak :slight_smile: )[/QUOTE]

Tak :slight_smile: Det ville jeg være mere tryg ved end at køre alene i snevejr i et fremmed land. Og den pris er jo ingenting :slight_smile:

Der går shuttlebus i lufthavnen over til MBTA subway, der står du på indbound mod Boston. Skifter i Government Center til Green line og kører 2 stationer nordpå til North Station - her tager du Amtrak til Saco, Maine - Bostons subway er ganske let at finde rundt i, men check i hvert fald togafgangene mod Saco og sammenhold med dit landingstidspunkt - reng med 3 timers transfer fra lufthavn til North Station for at være på den sikre side. (Det tager ikke så lang tid, men beregn hellere for lang tid - du skal jo også lige have kufferten med!)
VH
Susanne

Det lyder meget simpelt i hvert fald :slight_smile: Og jeg er enig i hellere lidt for meget tid end lidt for lidt. Jeg stoler aldrig 100% på, at alle systemer klapper på en rejse.

Seneste nye er, at min søster har tænkt sig at tage med, men om hun kan/vil rejse samtidig med mig, ved jeg ikke endnu (og jeg er slet ikke sikker på, det vil være nogen fornøjelse at rejse med hende, men sådan er familie jo nogle gange :()

Hvornår skal du af sted? Og hvorfor?

Du kunne vel ikke tilfældigvis have en killing med? :wink:

[QUOTE=holymoly;753217]Hvornår skal du af sted? Og hvorfor?

Du kunne vel ikke tilfældigvis have en killing med? ;)[/QUOTE]

Jeg skal afsted (umiddelbar plan) torsdag den 5. januar og skal enten flyve til Boston eller New York og derefter Portland. Jeg skal lige have styr på, hvordan og hvorledes, når folk derovre får talt sammen.

Jeg skal til afskedsfest for min mors kusine, der har tabt kampen mod kræften og vil holde en fest, før det bliver for sent :slight_smile:

Jeg har godt nok aldrig prøvet at flyve med kat før, men der burde jo ikke være nogen “ben” i det. Så hvis det passer med tidspunktet er det fint med mig :slight_smile:

Wow! Jeg finder lige ud af, om det ville passe modtager at samle op i Boston eller NY. Og tusind tak!

Velbekomme da - det er kun godt, hvis turen også kan bruges positivt og så kan jeg få lidt træning i at rejse med kat inden jeg skal prøve det med egen kat i løbet af året :smiley:

Jeg har for øvrigt fået svar fra datteren, at hun aldrig havde troet, jeg ville komme men at hun er superglad for det og glæder sig rigtig meget til at se mig. Så det bekræftede mig i, at det var den rigtige beslutning :smiley:

Boston er hurtigere og noget venligere at komme igennem immigrations i end New York (i hvert fald Newark, som vi plejer at bruge hvis vi skal forbi New York). Hvis ellers det betyder noget, der er jo som regel også andre ting, der skal falde på plads :slight_smile:
VH
Susanne - der er liiiidt skruk af det her!

[QUOTE=Susanne W;753504]Boston er hurtigere og noget venligere at komme igennem immigrations i end New York (i hvert fald Newark, som vi plejer at bruge hvis vi skal forbi New York). Hvis ellers det betyder noget, der er jo som regel også andre ting, der skal falde på plads :slight_smile:
VH
Susanne - der er liiiidt skruk af det her![/QUOTE]

Jeg har også fået kigget lidt nærmere på priserne og ruten over New York er nok den allerdyreste mulighed for at komme til Portland, så det bliver nok Boston under alle omstændigheder :slight_smile:

Håber, det kan bruges, Pil :slight_smile:

Jeg udfyldte engang ESTA mindre end 24 timer før afrejse og det gav ikke problemer. Ikke at jeg vil anbefale at vente, men jeg vidste ikke at jeg skulle af sted (business trip) før da, og det gik problemfrit.

God tur.

[QUOTE=JKJ;753517]Jeg udfyldte engang ESTA mindre end 24 timer før afrejse og det gav ikke problemer. Ikke at jeg vil anbefale at vente, men jeg vidste ikke at jeg skulle af sted (business trip) før da, og det gik problemfrit.

God tur.[/QUOTE]

Tak :slight_smile:

[QUOTE=Susanne W;752882]Ellers går der AMtrak tog fra Boston til Saco… 2 timer, ca. 20 $!
VH
Susanne (der har kørt adskillige tusinde miles med Amtrak :slight_smile: )[/QUOTE]

Uh, for mange, mange år siden kørte jeg med Amtrak fra San Fransisco til Los Angeles. Siger de mon stadig “Thank you for riding Amtrak” hver gang de når en station? :slight_smile:

Det kan jeg faktisk ikke huske, men mon ikke? Vi kørte fra Harrisburg, Pennsylvania til Chicago; Chicago til Sacramento, Californien; Sacramento til Seattle, Washington; Seattle til Chicago; Chicago til New York og endelig tilbage fra New York til Harrisburg. Fantastisk tur på alle måder, og vi er bestemt ikke færdige med at køre Amtrak, der er et par ruter endnu, vi gerne vil prøve :slight_smile:
VH
Susanne

må jeg anbefale at tage ørepropper med- også på en dag tur- det larmer i et fly, og en lille lur er ikke at foragte. vi fløj nat til kina og dag hjem igen.

og længe leve gode bøger, jogging bukser og støttestrømper

Nu er der kommet en meget fin oversigt fra familien over transport- og hotelmuligheder med både kortskitse og køretider for toget mellem Boston og Portland :slight_smile:

Jeg ved ikke endnu, om vi kan bo hos sønnen i Boston, men ellers ser det ud til at være til at finde rimelige overnatningsmuligheder i Boston, så det bliver nok det realistiske alternativ.

Men så er det, amatøren igen kommer op i mig: Alle siger, ALT er billigere i USA og selvom jeg seriøst har noget nær “ingen penge” har jeg hele fredagen og noget af søndagen til at kigge butikker.

Hvad skal jeg kigge efter?

[QUOTE=Temple Bar;755007]Men så er det, amatøren igen kommer op i mig: Alle siger, ALT er billigere i USA og selvom jeg seriøst har noget nær “ingen penge” har jeg hele fredagen og noget af søndagen til at kigge butikker.

Hvad skal jeg kigge efter?[/QUOTE]
Ikke noget du ikke har brug for :slight_smile: Prisniveauet er ganske rigtigt lavere end i Danmark, men der er grænser for hvor meget du kan slæbe med hjem i kufferten, så hvis jeg var dig ville jeg vente og se hvad jeg lige faldt over. Jeg har været slem til at slæbe madvarer med hjem… :ups:
VH
Susanne

Sjove skøre sære anderledes ting til kattene :slight_smile:

Men jo, alt er stort set billiger. Så kig dig omkring og find alt det du ikke kan leve uden :slight_smile:

Så er der ved at være styr på planerne :slight_smile:

Det ser ikke ud til, at jeg skal have kat med, så jeg flyver med British Airways via London torsdag med ankomst i Boston 18.35, hvor jeg tager direkte ned i nærheden af togstationen og overnatter her http://www.expedia.dk/Boston-Hotel-Club-Quarters-In-Boston.h66938.Hotel-Information?chkin=05.01.2012&chkout=06.01.2012&rm1=a1&hwrqCacheKey=673de9a8-340c-4fc3-af97-02a1c570931aHWRQ&c=59e678a5-6838-4801-91cf-594deb26c3b8&&hashTag=default&rfrr=-30461

Fredag leger jeg turist i Boston og har planer om at bestille en billet til dette Boston Tours & Attractions Packages Save Up To 30% - tilsat lidt butikskiggeri

Enten kl. 17 eller ca. 17.30 (det næste derefter er ved 23-tiden) tager jeg så Amtrak til Portland, hvor jeg indlogerer mig http://www.expedia.dk/Portland-Hotel-Hilton-Garden-Inn-Portland-Downtown-Waterfront.h920341.Hotel-Information?chkin=06.01.2012&chkout=08.01.2012&rm1=a1&hwrqCacheKey=673de9a8-340c-4fc3-af97-02a1c570931aHWRQ&c=a3f751bc-9893-4da5-9d37-5863055b16ee&&hashTag=default&rfrr=-30461 indtil søndag, hvor jeg så tager et fly hjem sidst på aftenen, igen via London.

Jeg kunne godt have fundet billigere hoteller i begge byer - men så havde jeg skullet bruge uforholdsmæssigt meget tid på transport rundt i byen og især i Boston, hvor jeg gerne vil opbevare min kuffert på hotellet i løbet af dagen, er det rart at det ligger relativt tæt på stationen :slight_smile:

Næste skridt er så den kreative bogføring, så alt går op i en højere enhed, også økonomisk :wink:

Rigtig god tur! Det ser rigtigt velplanlagt og spændende ud. Trolleytours kan anbefales, det er en fin måde at få set mest muligt, og så kan man jo stå af og på som man lyster!
VH
Susanne - totalt rejseskruk efterhånden :ups:

God tur.

Må jeg anbefale dig at gøre en indsats for at få en god plads. Hvis du ikke har en billet hvor du kan lave seating, så kan du måske sikre dig en plads hvis du foretager online check in i det øjeblik de åbner (typisk 24 timer før afrejse).

På nettet kan man finde beskrivelser over hvilke pladser der har hvilke fordele/ulemper på de forskelige flytyper.