Spørgsmål: Nogle der har lavet hjemmeside med one.com's WebCreator?

Hej alle,

Ja, vil høre om der er nogle der har brugt one.com’s WebCreator til at lave hjemmeside - og hvis ja, om de vil skrive lidt om det er nemt at bruge, kan anbefales - og vise resultat :slight_smile:

(leder efter løsning jeg kan anbefale til nybegynder)

thanks !

Det er utroligt nemt at bruge det program…list a la word. Meget begyndervenligt. Jeg har flere jeg har lavet hp til i frontpage, som opdaterer deres sider via one.com´s program. Det kan ikke så meget fancy…men er et super program til begyndere.:slight_smile: Mener stadig at Sanne P. Lord Byrons bruger dette program til sin side ?

Ja, jeg synes det er rigtig nemt. Det fungerer meget lig word og powerpoint osv. Nogle enkelte ting skal man lige tænke sig lidt om med, men det tror jeg ellers kommer med erfaringen. Der er lidt begrænsninger mht. menu, da man ikke rigtig kan lave undermenuer - eller også har jeg bare ikke fundet ud af hvordan.

Min hjemmeside www.eife.dk er lavet i en af deres skabeloner, som jeg så har modereret.
(Næste gang vil jeg forsøge at lave en helt fra bunden).

En smule mere kompliceret end 123hjemmeside - men resultatet bliver 1000 gange pænere - selv når man bygger fra en skabelon :slight_smile:

Tak for svar :slight_smile:

super - kan rigtig godt lide din hjemmeside Eva :slight_smile:

hvad har du lavet selv ? banner og ?

Jeg har også brugt skabelonerne og programet tidligere og det var faktisk okey, og langt at fortrække end feks. en 123 hjemmeside (som jeg slet ikke kan holde ud). Men jeg synes frontpage er nemmere - men det er nok fordi det er det jeg er vandt til at bruge:-)

Musashi - Rammerne er en fast del af skabelonen. Alice herinde har været så sød at lave banneret til mig (aner ikke om jeg har evnerne, men jeg har helt sikkert ikke et program til det) og hun har givet mig farvekoderne til et tema som vi i farvefællesskab har fundet frem til :slight_smile:
Alt det andet har jeg lavet.

Den skabelon som min hjemmeside er bygget over ser sådan ud
(måske lidt dårligt, var nødt til at sætte den over i et doc dokument, da det var den eneste program der havde et format jeg kunne uploade her)

Min hjemmeside er osse bygget op i one.com creator …Dog har jeg ændret en del …Nogle rammer er gjort mindre eller størrer. Og så har jeg selvfølgelig lavet mit eget grafik :slight_smile:

Er der andre med adgang til one.com må i meget gerne taget et print screen/screen shot af skabelonen æbler og åkander og lægge ind i paint (jpeg eller lign.) og så uploade her :slight_smile:

Værsgo Eva :slight_smile:

Birthe - Mange tak :slight_smile:

Men her kan man så se hvordan den oprindelige ser ud, og så på min hjemmeside hvordan jeg har valgt layoutet :slight_smile:

Hej, det er en rigtig fin hjemmeside du har - www.eife.dk
Jeg bruger også One.com, og har faktisk valgt den samme skabelon som dig. Dog har det ikke lykkes mig at ændre farven på menu-knapperne, og det er så småt ved at drive mig til vanvid :slight_smile:

Kan du huske, hvordan du ændrede den oprindelige grønne til en anden farve?

Mange hilsner,
Sille

[QUOTE=Eife;324207]Birthe - Mange tak :slight_smile:

Men her kan man så se hvordan den oprindelige ser ud, og så på min hjemmeside hvordan jeg har valgt layoutet :)[/QUOTE]

Hit med fiduserne - jeg havde tænkt mig at gå igang - med denne her skabelon - også dens farver- men andet banner og andre linkknapper

Den skabelon har jeg brugt til flere hjemmesider Lis, den er let at gå til :-). Jeg må bedrøve dig med, at hvis du VIL ha’ linkknapper, så bliver du nødsaget til at beholde kaffebønnerne, de kan ikke udskiftes. De gange jeg har brugt skabelonen har jeg bare sat tekstlink på i menuen. Det eneste du skal, er at beslutte dig for en baggrundsfarve isteden for den kedelige grå gradient baggrund. Du kan sætte baggrundsfarven som hexkoder, eller ved at bruge en baggrundstile. Så loader du topbanneret ned på din computer, og laver din egen topbanner i samme størrelse, og vupti, så er den færdig :slight_smile:

[QUOTE=nortshell;763547]Hej, det er en rigtig fin hjemmeside du har - www.eife.dk
Jeg bruger også One.com, og har faktisk valgt den samme skabelon som dig. Dog har det ikke lykkes mig at ændre farven på menu-knapperne, og det er så småt ved at drive mig til vanvid :slight_smile:

Kan du huske, hvordan du ændrede den oprindelige grønne til en anden farve?

Mange hilsner,
Sille[/QUOTE]

Hej Sille

Min gamle udgave, som nok er den jeg har henvist til dengang var i grønlige nuancer, derfor passede den valgte æble-åkande-skabelon godt. Senere ville jeg dog skifte farve (først havde jeg bare rød og tortie kastrater, som grøn var fin til, grøn passede ikke så godt til min sølv kat/mine européer) til et lilla tema. Så som dig broklede jeg med at ville skifte den grønne menu. Det kan man ikke! Man kan heller ikke via html få lov at gå ind og ændre den del af skabelonen. Den vil ikke gemme det ændrede.

Så jeg valgte i stedet den skabelon der hedder Ski. Den er ikke helt så nem at arbejde med i forhold til tekstboksene, men jeg fik det til at virke :slight_smile:

[QUOTE=nortshell;763547]Hej, det er en rigtig fin hjemmeside du har - www.eife.dk
Jeg bruger også One.com, og har faktisk valgt den samme skabelon som dig. Dog har det ikke lykkes mig at ændre farven på menu-knapperne, og det er så småt ved at drive mig til vanvid :slight_smile:

Kan du huske, hvordan du ændrede den oprindelige grønne til en anden farve?

Mange hilsner,
Sille[/QUOTE]

Hej Sille

Min gamle udgave, som nok er den jeg har henvist til dengang var i grønlige nuancer, derfor passede den valgte æble-åkande-skabelon godt. Senere ville jeg dog skifte farve (først havde jeg bare rød og tortie kastrater, som grøn var fin til, grøn passede ikke så godt til min sølv kat/mine européer) til et lilla tema. Så som dig broklede jeg med at ville skifte den grønne menu. Det kan man ikke! Man kan heller ikke via html få lov at gå ind og ændre den del af skabelonen. Den vil ikke gemme det ændrede.

Så jeg valgte i stedet den skabelon der hedder Ski. Den er ikke helt så nem at arbejde med i forhold til tekstboksene, men jeg fik det til at virke :slight_smile:

Hvis jeg nu vælger en ny skabelon i One.Com, og vælger at erstatten den gamle, hvad sker der så?
Ser hjemmesiden så ud præcis som den skabelon jeg vælger … jeg mener … hvad med alle de tilretninger jeg har lavet i den gamle skabelon. Bliver de ført med over i den nye?
Eller er det bare hard work … forfra igen, igen?

ÅH Eva
Min gamle computer er jo afgået ved døden og nu sidder jeg med en ikke opdateret hjemmeside og så dette link herinde.
Jeg har også kastet mig over at ville lave en sådan one.com hp men hvorfor kan jeg ikke få deres åkande billede væk ? Jeg gider ikke have åkander sammen med mine katte … Kan du mon hjælpe her ?

[QUOTE=DK Lindvig;763708]Hvis jeg nu vælger en ny skabelon i One.Com, og vælger at erstatten den gamle, hvad sker der så?
Ser hjemmesiden så ud præcis som den skabelon jeg vælger … jeg mener … hvad med alle de tilretninger jeg har lavet i den gamle skabelon. Bliver de ført med over i den nye?
Eller er det bare hard work … forfra igen, igen?[/QUOTE]

Forfra…

[QUOTE=Britt Hammershøi;763899]ÅH Eva
Min gamle computer er jo afgået ved døden og nu sidder jeg med en ikke opdateret hjemmeside og så dette link herinde.
Jeg har også kastet mig over at ville lave en sådan one.com hp men hvorfor kan jeg ikke få deres åkande billede væk ? Jeg gider ikke have åkander sammen med mine katte … Kan du mon hjælpe her ?[/QUOTE]

Jeg er lige på vej i seng nu, men svarer lige i morgen… (for ja, det kan jeg… :))

Glæder mig til du vågner ;D så jeg måske kan få en hjemmeside der er opdateret igen …

Hvis nu Eva sover længe, så springer jeg dig lige til undsætning Britt.

Hvis du nu tager billedet med åkander ned på din computer, bruger billedet til at bygge et nyt med dit eget grafik og farver. Gemmer dit arbejde med samme navn som det oprindeligt er døbt, og loader op, så bør det være dit billede som pryder toppen :slight_smile: