Spørgsmål om grupperne

Admin er velkommen til at flytte denne tråd, hvis den er oprettet i forkert forum:)

Kattegale har jo som bekendt forskellige mere eller mindre lukkede “interessegrupper” - er der nogle generelle regler for disse:? er det stifteren af gruppen, der definerer reglerne for gruppen:?
Holder admin på nogen måde øje med, hvad der foregår i grupperne:? Hvis der foregår ting, som ikke ville være tilladt i åbent forum, ville admin så gribe ind:?

Ikke nu igen!!

Skal vi nu have en lang debat om hvem der tegner reglerne i grupperne? Og det er muligt dette er en generel debat, men jeg mener at vide hvorfor den er opstået.

Knus Gitte

Hvis vi allerede har haft denne principielle debat, vil jeg gerne have et link til tråden, så min hukommelse kan blive genopfrisket:)

Admin har tidligere meddelt, at de “holder øje” med grupperne.

Hvorfor spørger du?
Er der foregået noget lusk et sted?

Det er da betryggende, at admins holder øje med grupperne også:)

Hvorfor jeg spørger om reglerne i grupperne:? Fordi jeg gerne vil vide lidt mere, om hvordan grupperne fungerer;)

Håber da der er ens regler, så kan ikke en dag opdager at man er svinet til i en gruppe, hvor man ikke har været medlem fx. Det ville da være en rigtig grim ting at opdage

Men så må injurieloven naturligvis træde i kraft

[quote=lenschow;510464]Håber da der er ens regler, så kan ikke en dag opdager at man er svinet til i en gruppe, hvor man ikke har været medlem fx. Det ville da være en rigtig grim ting at opdage

Men så må injurieloven naturligvis træde i kraft[/quote]

Ah Helle - man bliver tykhudet med tiden :høhø:

Nu ved du jo godt - at alt afhænger af øjnene der læser - og at nogen er meget nærtagende …

Og så er der de 100% retlinede - det mener de ihvertfald selv.

Det er dælme svært at begå sig - selv på et forum hvor alle skulle have en fælles interesse: Katte

Ja enig:-)

Der er også nogle, der siger, at hvis man har rent mel i posen, så skal man bare lade det værefor ved at kommentere, så blir det værre.

Det er min strategi. Og faktisk har det klinget af. Der var på et tidspunkt hadetråde om mig som journalist på et andet forum (ikke katte). Det var rigtig ubehageligt, men jeg var bare tavs

men hvor havde jeg lyst til at svare:-)

Der er nu lavet regler for grupperne. De findes i retningslinierne § 1.4

[ol]
[li]Grupperne på kattegale styres 100% af ejeren af gruppen, der forventes at opretholde justits svarende til resten af kattegale. Gruppeleder har ansvaret for at gruppens medlemmer overholder reglerne om respekt for forummets brugere - uanset medlemsskab i gruppen. Gruppelederen har fuld råderet over hvem der deltager i vedkommendes gruppe og kan invitere/ekskludere efter eget ønske. [/li]

[li]Brugerne på Kattegale skal overholde gældende lovgivning både i forum og i grupper [/li][/ol]
Vi i admin gruppen holder ikke øje med aktiviteter i grupperne med mindre at vi modtager rapporteringer, enten via systemet eller på PB

Jeg håber at det besvare alle spørgsmål :slight_smile:

Hvad med de grupper hvor den bruger der har oprettet gruppen, ikke længere findes på KG?
Sad lige og tænkte at jeg ville melde mig ind i dem der lød interessante, for få noget mere “at lave” -høhø Og faldt der over en gruppe hvor der ikke står noget navn efter "gruppen vedligeholdt af " :slight_smile:

[quote=DK Nemador;510031]Ikke nu igen!!

Skal vi nu have en lang debat om hvem der tegner reglerne i grupperne? Og det er muligt dette er en generel debat, men jeg mener at vide hvorfor den er opstået.

Knus Gitte[/quote]

Øhhh Gitte - skal det ikke være ok, at starte en tråd op ? hvis du har læste om det før, så gå da bare væk fra tråden, hvis du ikke har lyst til at være med.
Jeg anede ikke den har været der før, så jeg følger gerne med her på Korats tråd.

Og det er da fint, at du mener at vide hvorfor den er opstået! - det er vel fordi Korat gerne vil blive klogere :confused::trøste:

Hilsen Heidi, som mener rummelighed er en dyd

[quote=Eife;510640]Hvad med de grupper hvor den bruger der har oprettet gruppen, ikke længere findes på KG?
Sad lige og tænkte at jeg ville melde mig ind i dem der lød interessante, for få noget mere “at lave” -høhø Og faldt der over en gruppe hvor der ikke står noget navn efter "gruppen vedligeholdt af " :)[/quote]

Jamen hvis du fortæller mig hvilke gruppe det er så indsætter jeg da gerne dig :slight_smile:

Jeg troede egentlig at hvis opretter af en gruppe forsvandt, ja så forsvandt gruppen også med mindre at den var blevet overdraget til andre :ups:

[quote=lenschow;510479]Ja enig:-)

Der er også nogle, der siger, at hvis man har rent mel i posen, så skal man bare lade det værefor ved at kommentere, så blir det værre.

Det er min strategi. Og faktisk har det klinget af. Der var på et tidspunkt hadetråde om mig som journalist på et andet forum (ikke katte). Det var rigtig ubehageligt, men jeg var bare tavs

men hvor havde jeg lyst til at svare:-)[/quote]

ufff jeg får myrekryp og flash back til en virkelighed for mig, for nogle år siden. Men først så er det så utrolig svært at tie ikke også? men indimellem lykkes det for mig at tænke “tale er sølv - tavshed er guld”.
Engang blev jeg vældig diskuteret på et lukket forum, og blev betragtet som “dekattenhaderen”…der var åbenbart en krig imellem det gamle felisforum (eksisterer desværre ikke mere) og dekatten.com. Det var jeg så ikke lige klar over, og var lige lykkelige for begge foraer - og havde åbenbart ikke set “hadetrådene”.

Naiv som jeg åbenbart har været, spurgte jeg nogle på et show, fordi de gik med badges, hvorfor der stod dekatten på - jeg fandt det nemlig lidt underlig …det blev så efterfølgende til en ganske fjensk snak om mig og min person på et lukket forum.

Jeg har aldrig set hvad der blev skrevet, men jeg havde 2 venner (mindst) som var på forumet, og slutteligt kunne de ikke leve med, at jeg blev uberettiget svinet til derinde - folk skulle være gået helt i selvsving ( noget jeg typisk ser hos kattefolk ). De fortalte mig om det, fordi de som ven af mig ikke kunne holde ud af vide dette uden at dele det med mig.

De kendte sandheden og kunne kun grine af det sammen med mig, men var dybt ulykkelig for, at ting kan vendes og drejes sådan til ukendelighed. Dengang gik virkeligheden op for dem, hvordan katteverden også kan være - bagsiden af medaljen. Og de var mest rystet over, at en af dem som kørte i front i hetzen, var en pige, som jeg havde stået på hovedet for, for at hun kunne udstille hendes meget bange katte på en hobbyudstilling samme tid. Det gjorde godt nok ondt, at en kan dolke sådan i ryggen, når man vender den til en.

Sjovt nok så påstår nogle hårdnakket, at det forum aldrig har fantes - men jeg VED at mine venner ikke lyver mig sådan op i hovedet…smil…

Nå tilbage til Grupperne på kattegale, som forhåbentlig aldrig tager karakter af fortiden…:øhmm::tak:

KH Heidi

Det er skam ikke kun hos kattefolk det sker…
jeg er jævnt inaktivt på et hundeforum af selv samme grund…
ikke EN overvejede at spørge mig derinde, men valgte den nemme løsning : bagtal, svine mig til og komme med vilde forklaringer grebet ud af det blå - og så “undskylde” sig med, at jeg da bare kunne komme ind og “forsvarer” mig…:thumbdown: Ikke EN havde sendt mig en pb eller mail for at høre hvad det reelt handlede om, rygterne kørte og så var det jo nemmere at “fylde på”, end at spørge åbenbart:thumbdown: - og jeg anede ikke “emnet” om mig og valget jeg havde taget eksisterede i tråden, før en herinde fra gjorde mig opmærksom på det…

Det er IKKE kun hos kattefolk man er sk*de god til den “taktik” - jeg tror faktisk den er jævnt udbredt hos alle “-folk”… :thumbdown: hvorfor dog spørge - det er sq nemmere at sprede rygter og tale nedtalende - det giver jo lidt mere drama i tilværelsen:thumbdown:

jeg er ikke medlem af ret mange grupper herinde, nok mest fordi jeg er imod disse lukkede grupper som kun er tilladt for bestemte mennesker el specielt inviterede, men jeg sidder og tænker på om det mon er smart at det er gruppens stifter der skal administrere hvad der sker i gruppen, for i principet ka denne stifter jo være af den værste skuffe og være den der går forrest når der skal deles “øretæver” ud til højre og ventre.
omvendt ka jeg så osse godt forstå at vores admin-team ikke skal ha mere arbejde end de har nu og det er fint de siger fra i denne opgave.

jeg ved ikke helt hvad jeg vil med mit indlæg, nok bare lige ha min mening ud

[quote=birtheras;510646]Jamen hvis du fortæller mig hvilke gruppe det er så indsætter jeg da gerne dig :slight_smile:

Jeg troede egentlig at hvis opretter af en gruppe forsvandt, ja så forsvandt gruppen også med mindre at den var blevet overdraget til andre :ups:[/quote]

Det vil jeg helst ikke -høhø
Har nemlig ikke tænkt mig at melde mig ind i den, den lyder ikke interessant (aka jeg forstår slet ikke gruppens navn)
Men det er denne:
For os hvis racekat/te er en huskat :smiley:

Edit: Ah, nu tror jeg faktisk at jeg forstår titlen, den er bare formuleret via talesprog fremfor skriftsprog :slight_smile:

[quote=Johnny;510679]jeg er ikke medlem af ret mange grupper herinde, nok mest fordi jeg er imod disse lukkede grupper som kun er tilladt for bestemte mennesker el specielt inviterede, men jeg sidder og tænker på om det mon er smart at det er gruppens stifter der skal administrere hvad der sker i gruppen, for i principet ka denne stifter jo være af den værste skuffe og være den der går forrest når der skal deles “øretæver” ud til højre og ventre.
omvendt ka jeg så osse godt forstå at vores admin-team ikke skal ha mere arbejde end de har nu og det er fint de siger fra i denne opgave.

jeg ved ikke helt hvad jeg vil med mit indlæg, nok bare lige ha min mening ud[/quote]

Pointen med dette er, som jeg forstår det, at stifter kan holdes ansvarlig. Admins kan jo hele tidne gå ind og se i grupperne frit og frejdigt (går jeg da ud fra<?!) og se om reglerne bliver overholdt, og eller må der jo falde brænde ned til både stifter af gruppen og den pågældende der overtræder reglerne :slight_smile:

Eller misforstår jeg, Birthe? :slight_smile:

Lad os nu ikke igen starte en diskussion om grupperne. :kryds:

Jeg tror på at administratorerne af disse godt kan holde justits, og som Birthe skriver så gælder Kattegales regler også grupperne. Lad nu det her ligge, istedet for igen at starte en stor debat.

Vi har været der :slight_smile:

Ps. Hvorfor kan man ikke få lov at redigere i indlæggene i grupperne? Der sker ikke noget når jeg trykker på rediger? Og jeg er altså stærkt afhængig af den funktion -tihi

Er der en rediger-knap i gruppe-indlæg:? Jeg har kun set en rapporter-knap… En enig-knap kunne også være rar;)