Spørgsmål til farver igen igen

Jamen så kalder vi ham bare en kat - og ikke andet :slight_smile:

Han er ikke Norsk Skovkat, var han det, ville han have en stamtavle :slight_smile:

Men han er godt nok smuk - og med udsædvanlige aftegn.

Han er i hvert fald en smuk og speciel semilanghårskat. :hjerte:

flere af jer skriver at han er tabby van. Van delen kan jeg sagtens se, men hvorfor tabby? Skal han så ikke have et M i panden?:slight_smile:

Det har han også, du kan bare ikke se det for det hvide :wink:
Vi kan se at han er tabby på det farvede (ikke hvide) område han har foran ørerne. Var han sort og ikke sort tabby, så ville det område der være ren sort :slight_smile:

Det er dælme godt nok noget af en videnskab altså :slight_smile:

Jeg har ikke skelnet mellem tabby mønstre eller mængden af hvid, men du kan se billeder af en del af farverne hos kat (dem hos europeen for at være præcis) på min hjemmeside www.eife.dk

Nu har jeg kigget gamle billeder af ham og det er temmelig tydeligt, at farven forsvinder mere og mere jo ældre han bliver. I forhold til, hvor meget han havde da jeg fik ham er der jo ikke ret meget tilbage.

Disse billeder er taget lige inden jeg fik ham…

Hvor kom han egentlig fra ? Syntes billederne ligner lidt fra Langå - altså dem fra før du fik ham.

Det er han også. Det har været nævnt i en anden tråd :slight_smile:

Jeg bliver SÅ glad hver gang jeg ser billeder af den smukke Arnold…Om han er NFO eller ej.
Det vigtigste er at han er i live, og heldigvis er han, takke være Mifle, som fik han ud af kløerne på CK

[QUOTE=Alice;927117]Jeg bliver SÅ glad hver gang jeg ser billeder af den smukke Arnold…Om han er NFO eller ej.
Det vigtigste er at han er i live, og heldigvis er han, takke være Mifle, som fik han ud af kløerne på CK[/QUOTE]

Dejligt at han blev reddet og har det godt:ok:

Okay…var smuttet for mig. Men sikken en forandring i udstrålingen på ham.

Arnold er fra CK ja. Hun ville aflive ham, hvis der ikke var nogen der ville tage ham. Han var faktisk halvvild (for ikke at sige hel vild) på det tidspunkt og temmelig forsømt.

Jeg bliver faktisk selv lidt ked af det hver gang jeg ser de gamle billeder af ham (pga det blik han har i øjnene. Han ligner nærmest en der har opgivet alt), men det er de ældste billeder jeg har af ham og dem der bedst viser hvordan farven har ændret sig.

Han har det godt i dag, er glad og trives og som Alice skriver, så er det ligemeget om han er skovkat eller ej. Jeg finder alligevel aldrig ud af hvad der passer og det har heller ikke nogen betydning for os.

Jeg kan ikke sige andet end, at efter billederne at dømme har du gjort et fantastisk stykke arbejde med ham. Den dejlige kat har naturligvis hele tiden været inde i ham, men på de gamle billeder ser han totalt opgivende ud, mens han nærmest stråler på de nye. :thumbup:

Jeg ville lyve, hvis jeg sagde, at det ikke havde krævet mange timer og MEGET tålmodighed (og hamburgerryg, som jeg hurtigt fandt ud af at han havde/har en svaghed for :D) og der var perioder, hvor jeg tvivlede på, at han nogensinde ville kunne fungere i et hjem.
Heldigvis for ham er han meget nysgerrig og det tror jeg har gjort meget for ham, for selv om han har været bange har han alligevel lige været nødt til at undersøge alting. Desuden tog, specielt en af de katte jeg havde dengang, ham under sin vinge og de andre katte har også gjort en meget stor forskel for ham.

Den største indsats har han dog selv skulle gøre og jeg er rigtig stolt af ham, at han var i stand til at ændre sig så meget og at han har turdet have så meget tillid til os, at han i dag er i stand til at have et almindeligt katteliv.

Det blev lige lidt off topic, men jeg er ikke altid til at stoppe når jeg først komme i gang med at snakke om ham :tihi:

Dejligt at der er kommet en glad og tryg kat ud af ham, og smuk er han helt sikkert :slight_smile:

Enig!
Det er så dejligt at læse at du ikke gav op, men brugte den tid og energi han havde brug for :ok: