Sportsdrikke - erfaringer søges

Jeg har siden Nytår skruet gevaldigt op for min træning i forberedelserne til sortbæltegraduering i december, og træner pt. 2x75 minutter og 2x120 minutters karate om ugen fast og så det løse ind i mellem. Dejligt, sjovt og hårdt.

Problemet er, at jeg i to timers sessionerne går lidt sukkerkold undervejs - ikke så fedt. Sensei anbefalede at prøve med noget sportsdrik i drikkeflasken i stedet for vand for at få lidt energi undervejs.

Nogen her der har erfaringer og kan anbefale noget? :slight_smile:

da jeg trænede boksning havde jeg druesukker i mit vand, det gav mig den nødvendige energi til de 3 timers træning 4 gange om ugen

vand med sukker/druesukker og lidt citron, lad være med at købe dig fattig i dyre smarte sportsdrikke, det er ikke meget anden end sukker farve og konserveringsmidler. Ellers bare en gang sukkersødet (ikke stevia eller andre alternativer. rigitg sukker er det eneste der dur) hyldeblomst saft feks. :slight_smile:

Medmindre du sveder virkelig meget så har du ikke brug for isotonisk væske ( dvs mineraler etc.) men “bare” et sukker boost.
Du kan blande druesukker i da det er det aller hurtigst optagelige, men prøv evt at starte med ganske almindelig sukkersødet saftevand. Det indeholder temmelig meget sukker- også når det er opblandet(sagde diabetikeren :)) - det værste af det lige så meget som juice eller cola :slight_smile:

Tak for jeres svar :slight_smile:

Ofte sveder jeg rigtig meget - mit tøj (gi), der er lavet af tyk, tung bomuld er ofte gennemblød på overkroppen og sveden driver af mig og ned på gulvet.

I dag tog jeg 0,75 liter vand med iblandet en lille tsk salt, fire tsk sukker, saft af en halv lime og lidt fun med ananassmag til lige at maskere saltet med. Tror det var ok, men i dag var en kort sæssion på 75 minutter, og problemet er størst i vores to timers pas.

det lyder helt fornuftigt hvis du kan forliges med smagen :slight_smile: Tror såmænd godt du kan gice den mere sukker hvis det er nødvendigt