Spyflueæg

det er klamt - sidste år var der maddiker i skraldespanden, føj for.

Tror jeg har udstykningens reneste skraldespand - alligevel lægger de æg i falsen låget ligger i. Jeg er træt af dem …

Jeg har studeret andres skraldespande, min er eksemplarisk - så fattede det ikke - den står faktisk også mest i skygge.

Alle poser er ikke overfyldte og bundet så der ikke er adgang. Jeg tror det de går efter er kattebakkeaffaldet - også godt emballeret.

Andre der har samme problem?

Jeg har læst de ikke kan lide eddike - så nu har jeg hængt en pose med eddikefugtige vatrundeller - vi får se …

[QUOTE=Lis Dahlstrøm;1253183]det er klamt - sidste år var der maddiker i skraldespanden, føj for.

Tror jeg har udstykningens reneste skraldespand - alligevel lægger de æg i falsen låget ligger i. Jeg er træt af dem …

Jeg har studeret andres skraldespande, min er eksemplarisk - så fattede det ikke - den står faktisk også mest i skygge.

Alle poser er ikke overfyldte og bundet så der ikke er adgang. Jeg tror det de går efter er kattebakkeaffaldet - også godt emballeret.

Andre der har samme problem?

Jeg har læst de ikke kan lide eddike - så nu har jeg hængt en pose med eddikefugtige vatrundeller - vi får se …[/QUOTE]

Her i Odense kan man få noget til at hænge inden i skraldespanden mod fluer. Sådan en lille brik - eller hvordan man nu skal forklare det. Mon ikke renovationsfirmaet i din kommune har det samme? Vi kan bestille vores på nettet, så har renovationsfolkene dem med.

Det har jeg godt det - noget med nogle olier og man kan bestille dem. Kan man få dem gratis er det fedt - skal prøve at være påklædt når de kommer tirsdag morgen. Eddike systemet ser ellers ud til at virke. Der ville i den her lummerhede have været æg på kanten

Jeg tror i hvert fald, de er gratis her. Men ellers er det udlejeren, der betaler :høhø:

eddike virker stadig :slight_smile:

Herhjemme har vi jo kattene til at æde fluerne før de når skraldet :slight_smile: Fint at Eddike virker, ellers kan kommune eller udlejer hjælpe

Der er godt nok mange skadedyr/insekter i år! Har I bemærket det?

eddike virker alligevel ikke - sur er jeg …

Eddike-sur :stuck_out_tongue:

Du er så morsom jeg bliver eddike-syre-sur :slight_smile:

talte med manden hos flyblock på Fyn - han sagde almindelig fint salt på falsen - og sæsonen snart var forbi

Den kloge mand sagde også, ikke noget med væsker da renovationsmedarbejderne ved sort uheld kunne få det i øjnene.

Måske er det fordi din skraldespand er eksemplarisk ren, at fluerne går i den … det er måske lidt en skrøne, at der kun er spy i ‘ulækre’ ting, ligesom myten om, at lopper/lus også kun findes på beskidte mennesker :slight_smile: Når det så er sagt, så har jeg aldrig set fluer/spy i vores skraldespand - det er en plastikspand og den lukker åbenbart tæt nok til at der ikke kommer fluer i.

Ja måske - de andres er i hvert fald ulækre. Spurgte i øvrigt om jeg boede i nærheden af en svinefarm - ok ikke nærmere end de andre i udstykningen - og der er nogen km til nærmeste