Stakkels lille syge kat

Stakkels stakkls lille kat!
Min lille Mufti er måske mere syg end dyrlægen først antog…
I sidste uge var Mufti til dyrlægen med dårlig mave, som han har haft i længere tid i perioder (Jeg ved godt nu at jeg skulle være gået før -blåblå ) Jeg fik nogle antibiotika piller med hjem som han skulle have 2 gange om dagen i en uge, samt RC Intestinal. Dr. Dyr sagde at denne behandling kurerer 70-80% af tilfældene af dårlig mave.
I dag har han stadig dårlig mave, og på tirsdag skal jeg aflevere en afføringsprøve (Antibiotika’en skal lige ud af kroppen)…
Jeg er så bekymret… sidst jeg skrev om dårlig mave, fik jeg at vide at det kunne være Giardia, FT og altmuligt andet…
Men dårlig mave er vel kun meget sjældent dødeligt? Jeg er bare så bekymret og bange -bleg
Jeg håber virkeligt at dyrlægen med et smil rækker mig 4 piller og at katten så bliver rask -jegkrydser
Mufti må bare ikke lide af noget farligt -bebe

Dårlig mave er normalt ikke livstruende for voksne dyr. Killinger kan mistrives og dehydrere.
Hvis der ikke findes noget i afføringsprøven, går udfra den sendes til laboatorie, bør du overveje at få testet for TF mens det er gratis. Jeg ved godt der er langt til Skovlunde, men transporten er den eneste udgift du har.
Jeg vil hellere vide hvad det er der døjes med, også selvom behanding ikke er mulig i Danmark. Med den viden kan man tage sige forholdsregler og ikke bekymre sig om at muligt andet.
Har netop idag fået taget den første TF prøve på en han jeg har som er mistænkt. Han er isoleret og ingen andre har problemer.

Åhh stakkels Mufti.

Jeg -jegkrydser for at det ikke er alvorligt.

Trøstekram

Stakkels mis. Blonde havde også tynd mave i længere tid pga en penicillin indsprøjtning, og i starten var der ikke noget at mærke på ham, bortset fra han var på bakken 6-8 gange i døgnet. Han blev testet for diverse ting, fik diverse medicin, men efter en periode begyndte det at bliver kritist og han begyndte at tabe sig. Da al medicin var prøvet og efter råd fra bl.a. Raiku kom han på Hills R/D fiberkost og Diarsanyl pasta og det var det der hjalp ham. Mener allerede efter et par dage det begyndte at blive fastere og fastere og mener han efter en lille uge var ok, men stadig skulle jeg passe meget på i en periode. Begyndte han på normal mad begyndte det igen at blive noget saftigt, så han var på R/D i en periode og jeg skiftede langsomt mad. Nu kan han spise alting igen puha.
Du kan evt. ringe til Raiku Sarvå og fortælle hvad du har prøvet og høre om hun har det gyldne råd for dig også.

Krydser fingre for det lykkes at stoppe det snart -jegkrydser -jegkrydser

Tak for rådet - jeg ringer hvis prøven ikke giver et svar -bleg
Desværre skal jeg på ferie, så kæresten er alene med katten i tre uger. Han (kæresten) er jo ikke dum, så han skal nok kunne klare at give piller og medicin hvis/når det bliver nødvendigt. (Hvis ikke det var fordi det var ferie med mine forældre var jeg blevet hjemme, men mine forældre ville IKKE forstå det. Min mor har allerede foreslået at aflive katten når han sådan går og er syg! -blåblå Nogle gange skal man bøje sig for de “gamle”…)
Mufti gør kun stort 1-2 gange om dagen, så det er jo ikke meget. Det er bare blødt, men igår var det så tyndt at det var i hans pels så han skulle i bad - til hans store MISbehag!

der findes ikke noget værre end forældre der ikke forstår… men din lille mis har jo brug for dig…

er der slet ingen mulighed for at sige til dine forældre at det er OK de ikke forstår dig, men bede dem respektere at du ikke får nogen god ferie fordi du i tankerne hele tiden vil være hos lillemissen og at du har brug for at blive hjemme hos din lille øjesten og at du gerne vil gøre det godt igen når han er blevet rask ??

man kan ikke forlange nogen skal forstå - men i det mindste respektere ??

Knuser og krammere

Mine forældre har det anderledes med dyr end jeg har. De er fra det mørke Midtsjælland, og intet ondt om folk derfra, men mange “landmænd” er ret ligeglade med deres dyr. Ikke at min mor ikke er glad for deres kat, men de vil da ikke bruge penge på den. Han var til dyrlægen for sidste gang for 14-15 år siden da han blev kastreret. Hvis han bliver syg vil han nok blive aflivet med en kugle (han ville lide lige så lidt som fårene når de bliver skudt).
Der ville hverken være forståelse eller respekt for det hvis jeg blev hjemme. Hvis et dyr er sygt bliver det skudt. Sådan har det altid været… Overtalte engang min far til at sende bud efter dyrlægen mod jeg (som 14 årig) betalte halvdelen, da 4 får lå dødsyge med svangerskabs forgiftning. De overlevede pga. den sprøjte de fik af dr. Dyr. Ellers var de nok blevet skudt. For mine forældre er dyr nyttedyr, og deres kat var et resultat af mit plageri, og behovet for musefangst (hvilket han stadig gør fremragende!) Vi har alle glædet os i lang tid til den ferie, fordi vi ved at det er den sidste ferie hvor jeg vil være med. Vi skal til Istanbul, Troja og Bulgarien - har aldrig været så langt væk!
Mine forældre er ikke onde. Dyrene bliver skudt, fordi de så ikke lider. Det er da mere humant end at lade et stakkels dyr lide i månedsvis… Men Martin kan sagtens tage sig af Mufti. Han er ikke mere syg end han har taget 300 g på i denne uge og han har kunnet lege rundt hele formiddagen. Han opfører sig som han altid har gjort [smilie=hate-smile.gif] Jeg -jegkrydser bare for at det ikke er en langvarig behandling han skal ud i… Og jeg tager hjem fra ferien hvis Martin skriver at Mufti får det værre (hvilket han selvfølgeligt ikke gør -bebe )

Jeg benytter enhver lejlighed til at anbefale Diarsanyl.
Det er et produkt lig Zoolac og Benebac, men det indeholder også Montmorrillonite-Benzonite, som er en lerart (behandlet), der lægger en beskyttende hinde og tarmvæggen og virker som en magnet på bakterier, toxiner og visse vira og fører dem med ud sammen med afføringen.

Jeg fik det anbefalet af min dyrlæge til to små hittekillinger, og det hjalp ret hurtigt.

Dine forældres holdning kan der nok ikke rokkes ved, men når de ved, at dine følelser er involverede, og at katten er din, må de vel kunne være imødekommende og hjælpe, hvis det skulle blive nødvendigt.

Det er altid godt når kattens afføring bliver bedre. Noget er banalt,. noget er bestemt ikke.
Jeg er ikke tilhænger af man “prøver” sig frem og håber det går nok hvis tilstanden har været længervarende. Det gør det måske, eller rettere det tror man det gør, for kattens immunforsvar forbedres med tiden og den bekæmper så det der forårsgede den dårlige mave. Mange af disse katte er bærere, hvilket ikke er noget problem før man får en anden kat.
Vil man vide hvad en kat har for et problem og behandle det korrekt er der kun en vej, laboratoerieprøve. Er der intet er næste step test for TF.
Kom bare og spørg mig, jeg er ekspert i Lorteprøver, på laboratoriet er jeg sikker på de kalder mig Lortelis:-)

Nå, nå, nå det gør de forhåbentlig ikke -xxrotflmao -xxrotflmao -xxrotflmao

[quote=“Denise”]

Nå, nå, nå det gør de forhåbentlig ikke -xxrotflmao -xxrotflmao -xxrotflmao[/quote]

Ej hahahahha det her er for sjovt til ikke at skulle kommentere det GGGGGG

Jeg har DYB respekt for det du gør, LorteLis, hellere en gang for meget end for lidt!!!

Hehe :slight_smile:
Skal nok skrive hvis det er ikke er nogle “normale” bakterier der er i lorten, LorteLis

Ej L****Lis - Du lever livet farligt. Hvor turde du? Du burde kende “tøserne” herinde godt nok til ikke at afsløre sådan noget
[bigloony]

HA, ha, hård hud på fødderne, hår på brystet og forkalkede led -what

hvor får du det produkt henne ? er det dyrlægen der skal udskrive det eller kan du få det online fra E-bay (har netop bestilt ormekure og medicin hjem i anden sammenhæng og der er jo mange penge at spare på e-bay)

det kunne da være genialt til at modvirke når mine små terrorister har dårlig mave

jeg bruger råt kød i laaaaaaaange strimler til tandrens på de to små - men somme tider får de lidt tynd mave af det hvis de får for meget… virker det også forebyggende mod tynd mave som følge af kostskifte?

Knus Miss T

Din dyrlæge kan bestille det hjem hos Kruse, og du kan købe det on-line bl.a. hos Korsgade Dyreklinik. Hvis du Googler på navnet Diarsanyl, kan du læse nærmere om produktet, og også se, hvor det ellers kan købes. Det er ikke recept-pligtigt.

Forebyggende skal/kan du nok ikke bruge det!

Jeg kan ikke huske hvor jeg har læst man ikke må bruge Diarnasyl i længere tid. Det kommer ikke lige op i hovedet på mig når jeg googler, men det kommer nok.

Jeg har haft glæde af noget andet: SYMBIOFLOR I, det tager nogen tid før der ses virkning afhængig af problemet. Det kommes i drikkevandet. Styrker immunforsvaret, øvre luftveje og marve tarm kanalen mv.

Smager en anelse salt. Kan gives altid.
Regulierung der körpereigenen Abwehrkräfte, chronisch rezidivierende Infektionen der oberen Luftwege, Entzündungen im Mund-, Nasen-, Rachenraum und Mittelohr, Bronchitis, Sinusitis, Tonsillitis, Erkältungskrankheiten und gastrointestinalen Störungen.
http://www.versandapo.de