Stakkels Lotus

I går bemærkede jeg, at vores huskat Lotus havde betændelse i sit ene øje. Jeg rensede øjet forsigtigt og dryppede det med noget salve.
I dag var der stadig betændelse … og det var der dælme en god grund til. Lotus havde et fremmedlegme i sit øje. Noget der ligner et aks fra noget græs havde boret sin ind under og op i hans øvre øjenlåg.

Det over den røde streg tittede frem da jeg ville give ham salve i øjet. Det under den røde streg sad oppe i øjenlåget :uha: :ked:
Jeg kunne lige så forsigtigt trække det ud, men for pokker hvor må det have generet ham og gjort ondt. Stakkels Lotus.

Stakkels pus. :ked:

Det må have været SÅ rart, at få det ud. :hjerte:

Så en dyrlægeudsendelse for ikke så lang tid siden, hvor en hund havde fået sådan en ind i øret. Dyrlægen sagde, at de var meget skarpe og nemt kan bore sig ind.

Stakkels Lotus :trøste:

Jeg har lige haft en stund med Lotus = siddet på en stol i haven med ham på skødet :love2:
Hans øje (øjenlåg, slimhinder og selve øjet) ser helt normalt ud og der er ikke længer flåd/betændelse :ok:

Puha, det var en grim en. Mit dyrehospital har lige vist en video noget tilsvarende, det var bare et græsaks i næsen på en hund. Fyføj da.!!
Godt at høre Lotus er klar til ballade igen :slight_smile:

Hold da op, det er voldsomt :uha:

Godt du fik fjernet det fra søde Lotus :hjerte:

hold lidt øje med det, det kan jo ha’ givet en rift

Godt du fik klaret situationen :ok:. Jeg har prøvet den med et stykke græs i næsen på en kat. Han nøs og nøs, men så snart jeg fik det ud, var han helt på toppen igen:). Da var det kun et lille stykke der tittede ud, så det var svært at få øje på. Og jeg havde nok ikke fundet ud af hvad der var på færde, hvis jeg ikke havde hørt om tilsvarende situationer.

Du kan være helt sikker på, at jeg holder øje med det.
Lotus er i forvejen på antibiotika og smertestillende pga. en dårlig tand, så det er lidt win-win i denne situation.

Trille havde sådan en her sidene i sin næse. Hun nøs og nøs og nøs, og ved 3 dyrlæge besøg, da vi skulle tjekke de sting hun havde i munden, og hendes sidste operation (Vi fandt nogle dårlige tænder også)
Så fandt dyrlægen den, og hun stoppede med at nyse :slight_smile:

Der er virkeligt ikke noget at sige til, at vores dyr bliver generet, når sådan nogle fremmedlegemer sætter sig fast :S
Godt at vi er obs på dem og reagerer, når noget ikke er som det plejer at være.

Der er virkeligt ikke noget at sige til, at vores dyr bliver generet, når sådan nogle fremmedlegemer sætter sig fast :S
Godt at vi er obs på dem og reagerer, når noget ikke er som det plejer at være.

Jeg har engang haft en halv kontaktlinse siddende oppe under øjenlåget i et halvt døgn.
En linse der er i blødt, tyndt materiale, formet efter øjet. Og det gjorde nas!

Kan slet ikke forestille mig hvor ondt det der må have gjort. :S
Godt du var obs og fik det ordnet. :ok: