Stamnavn i Tica medlem af en hovedklub i Fife

Dette spørgsmål dukker op i et andet fora. og jeg stille spørgsmåls tegn ved disse svar.
Man kan ikke som medlem af en hovedklub i fife. her Darak, nøjse med at bestille tavler og reg i TICA… man er også underlagt Fife’s regelsæt…

Det synes jeg lyder forkert, hvis man ikke har stamnavn der, så kan man da ikke være underlagt deres regler…

Så tænker mon ikke der herinde er nogen der ved det… :slight_smile:

Hvis man er medlem af DARAK, så er man underlagt FIFe´s regler, uanset om man har købt stamnavn i FIFe eller ej. Og så skal man først søge stamtavler i FIFe før man gør i TICA.
VH
Susanne

Ok tak… den synes jeg er underlig…

Og jeg synes, at det er underligt, at folk gerne vil være med i en klub, hvor de finder reglerne ubekvemme.:?

vh

Andreas

Det er ikke stamnavn eller ej, men selve medlemskabet af en FIFe- klub, som afgør, at FIFe-reglerne skal følges.

Der kan da ikke være noget underligt i, at man skal følge en forenings vedtægter, når man er medlem…? Det er alt eller intet - i enhver forening såmænd…
VH
Susanne

Netop, det er faktisk ganske klart.

Og når vi nu er i gang med regler, som mange ikke kan forstå, vil jeg benytte lejligheden til at nævne, at man som medlem af en FIFe-tilsluttet klub ikke må holde tillidsposter i andre organisationer. Det kan altså ikke nytte noget, at man gerne vil opstille til bestyrelsen i Cat Fanciers of Denmark eller Viking Cats, eller at man gerne vil stifte en ny klub under CFA, TICA, WCF eller noget helt fjerde, hvis man ikke først opgiver sit medlemskab af FIFe-klubben - been there, done that, bought the t-shirt. :tihi:

Det kan altsammen læses i FIFes og Felis Danicas vedtægter, som jeg vil anbefale, at man som medlem gør sig bekendt med. :wink:

Ja, jeg ved da godt jeg bare kunne læse reglerne igen for at finde svaret… det er ret lang tid siden jeg blev medlem af Fife det er 20 år siden… jo jeg har da læst noget af dem, men ikke det helle siden…

Jeg kan forstår det hvis man har reg sig som opdrætter under Fife, det ville jeg ikke syn es er underligt…

Men Hanne, nu er vores FD-klubber jo ikke ‘bare’ hygge-klubber, men stambogsførende klubber i en organisation, der vedrører katteopdræt - så er der vel ikke noget besynderligt i, at hvis man får killinger på sine katte, og i øvrigt er medlem af en af de 4 klubber (eller en hvilken som helst anden klub i FIFe), så skal man registrere sine katte dér. Hvis man ikke vil det, så kan man jo bare lade være med at være medlem - der er ingen tvang.

Nu er det ikke mig det drejer sig om, da jeg jo har stamnavn i Fife og udemærket ved, at jeg først skal reg i Fife, så længe jeg er medlem af en klub under Fife

Det er også ok for mig at i har den holdning… Men jeg synes stadig det er underligt, at et almenligt medlem, er underlagt den regel. da der jo ikke bliver skrevet under på noget.

[QUOTE=Hanne P;639347]
Det er også ok for mig at i har den holdning… Men jeg synes stadig det er underligt, at et almenligt medlem, er underlagt den regel. da der jo ikke bliver skrevet under på noget.[/QUOTE]

Når man melder sig ind i en forening, accepterer man samtidig foreningens vedtægter - og her står at man skal søge stamtavler i FIFe først.

Om reglerne er “underlige” eller ej, er vel ikke så relevant. Jeg kan nævne mange FIFe regler, som jeg selv synes er underlige/overflødige/uhensigtsmæssige osv., men jeg skal stadig følge dem, da jeg har valgt at være medlem her :slight_smile:

[QUOTE=Andreas;638303]Og jeg synes, at det er underligt, at folk gerne vil være med i en klub, hvor de finder reglerne ubekvemme.:?

vh

Andreas[/QUOTE]
Personen har taget kontakt til formanden af sin klub og er det sådan, ja så tager personen den der fra…
Og vil lige siger at den person er ikke mig, jeg stille på spørgsmålet, jeg har ikke det problem

[QUOTE=Vivi_Fletcher;639351]Når man melder sig ind i en forening, accepterer man samtidig foreningens vedtægter - og her står at man skal søge stamtavler i FIFe først.

Om reglerne er “underlige” eller ej, er vel ikke så relevant. Jeg kan nævne mange FIFe regler, som jeg selv synes er underlige/overflødige/uhensigtsmæssige osv., men jeg skal stadig følge dem, da jeg har valgt at være medlem her :-)[/QUOTE]

Ja, selvfølgelig skal det overholdes, det skriver jeg da helle ikke noget om, at det ikke bliver.
Her er tale om en jeg kender, der ikke viste dette, og så ville jeg høre om det er rigtigt…

[QUOTE=Hanne P;639347]Nu er det ikke mig det drejer sig om, da jeg jo har stamnavn i Fife og udemærket ved, at jeg først skal reg i Fife, så længe jeg er medlem af en klub under Fife

Det er også ok for mig at i har den holdning… Men jeg synes stadig det er underligt, at et almenligt medlem, er underlagt den regel. da der jo ikke bliver skrevet under på noget.[/QUOTE]

Hvad mener du med ‘almindeligt’ medlem - der er jo altså kun een slags medlemskab af FIFe! Der er ikke ‘hygge-medlem’, ‘udstillings-medlem’ og ‘opdrætter-medlem’ - alle medlemmer, uanset årsagen til at de er medlemmer af klubben, er underlagt præcis samme regler.

Den har jeg forståret nu…
Så må personen jo melde sig ud… For ellers skal denne person jo til at søge stamnavn først, og alt det tror jeg ikke personen vil have i Fife også