Stamnavn

Det har længe været min drøm at have et lille stue-opdræt.
jeg har for nyligt erhvervet mig en killing, der muligvis godt kan være avlskat. opdrætter har med vilje ikke sat avlsforbud på hende, da hun er super lækker, men blev set skele én gang da hun var 12 uger. jeg har haft hende i en måned nu og har ikke set hende skele endnu, har holdt godt øje med det:ups:
Men vi ser tiden an :thumbup:

Så er det jeg tænker. Et stamnavn skal jeg jo have. uanset om hun bliver min avlshun eller ej. er der et krav om at man skal have sit første kuld inden x antal år? da jeg jo ikke ved om hun ender med at skele igen og derfor bliver neutraliseret med det vuns.
Og har i nogle forslag? Vi har tænkt på Månsson da det er det navn vi kommer til at dele efter brylluppet :wehuu: men det er jo med å :doh:
Min kæreste er grønlænder så vi har leget lidt med nogle grønlandske ord men de er en krig at udtale og vil ikke engang prøve at stave dem her!!

Ikke at jeg kaster byrden at vælge mit stamnavn over på jer, men inspiration er godt. :thumbup:

Nej, det er intet krav :slight_smile:
Flere herinde har faktisk et stamnavn uden de ved om de vil opdrætte nogensinde. Men fordi at hvis de finder på det, så har de navnet og det er ikke blevet optaget i de mellemliggende år :slight_smile:

Jeg ville i lang tid have haft mit efternavn; Køhler, som desværre også er med ø. Jeg blev dog enig med mig selv om at når det nu var mit og noget jeg gerne ville hedde, så måtte det altså bare blive sådan :slight_smile:
Da jeg så skulle finde to andre prioriteter (man skal sende mindst 3 ind, og gerne 5) så fandt jeg gennem lidt omveje ud af at det skulle være to af mine kælenavne som barn, der skulle være 1. og 2.
Så det blev 1: Eife, 2: Evea, 3: Køhler - og jeg fik selvsagt mit første :slight_smile:

Held og lykke med at finde et, det kan være en lang proces.
Prøv evt. at søge herinde, der er flere andre tråde med det emne.
fifeweb.org kan du finde deres book of cattery names, som indeholder de allerede optagede navne :slight_smile:

Stamnavn med æ, ø og å og andre ikke internationale bogstaver ville jeg holde mig fra - de er ikke det bedste til webside adresser

Nu er jeg ret sikker på at vi har fundet ét af de 3-5 forslag vi vil stille med
DK Nunumus!
Noget min kæreste blev kaldt som lille.
Nunu er grønlandsk og betyder baby:wehuu:

Jeg håber du får det navn du aller helst vil ha.
og Nu nunumus er sødt :smiley:

Jeg ville stoppe ved Nunu. prøv at sige Nunumus´ Bølle. Ejefalds s på et s er lige til at slå kunde på tungen med. Hvorimod Nunu´s Bølle går meget nemmere. alle killingerne skal jo hedder Nunumus´ .

Nu er der jo ikke noget krav om at navngive med ejefalds s, selvom mange gør det :slight_smile:

“Felis Danicas Nationale regler
Stamnavne i Felis Danica kan kun ansøges og anvendes som prefix (dvs. foran kattens navn).” sakset fra FD hjemmeside

Hvilket for mig er det samme som at det bliver til f.eks.

Babette´s Hera

Kan andre finde andre løsninger høre jeg dem gerne.

Hvor kunne det også være sødt med Nunu Basil (Baby Basil) fordi min ene brite hedder Basil, alle andre navne ville også være søde!

Jeg synes det er rigtig godt og beskriver godt den følelse mange har overfor deres katte!

Altså - skulle jeg vælge om i dag, så skulle vores hedde

“The Mad Catter”

:slight_smile:

Den gale kattemager - det er dælme da sjovt:tihi:

Den er hermed givet videre til en anden med modet til at hedde det:pote::pote::pote::pote:

[quote=Babette;427325]“Felis Danicas Nationale regler
Stamnavne i Felis Danica kan kun ansøges og anvendes som prefix (dvs. foran kattens navn).” sakset fra FD hjemmeside

Hvilket for mig er det samme som at det bliver til f.eks.

Babette´s Hera

Kan andre finde andre løsninger høre jeg dem gerne.[/quote]

Hvad er der galt med Babette Hera :?

Jeg er godt klar over, at man nutildags kun kan bruge det som prefix, men det betyder ikke, at der er krav om at bruge ejefalds s :slight_smile:

Det lyder ikke korrekt.

Desuden er det jo Babettes killing.

Men hver sin smag. Blot ingen tvinger mig til noget andet.

Babette - No sweat…

Og bare ingen tvinger mig til at bruge s’et :smiley:

nunu er taget :ked: havde tænkt på kat men det hedder qitsuk :tihi: det er ikke ligefrem nemt at udtale, blødt eller yndigt :ups:
kan man ikke sige kattens navn af Nunumus?

Nej, den mulighed blev stoppet for en del år siden, så de opdrættere, der bruger den betegnelse, har opdrættet i mange år :slight_smile:

bah ja det giver jo lidt bøvl med udtalen.

[quote=Opus1;427233]Nu er jeg ret sikker på at vi har fundet ét af de 3-5 forslag vi vil stille med
DK Nunumus!
Noget min kæreste blev kaldt som lille.
Nunu er grønlandsk og betyder baby:wehuu:[/quote]
Du ku skifte det sidste U ud med I så det blev Nunumis - så har du nemlig allerede endnu et forslag. :smiley:

det giver også rigtig god mening! baby mis :smiley: awwww.

Undskyld… nu siger jeg bare det første som faldt mig ind, da jeg læste det…

Jeg håber s*tme ikke at du skal opdrætte skovsere eller cooner!!! -LOL-LOL-LOL