Stamtavle og udstilling

Hvordan er det nu med stamtavler og udstilling??

Jeg skal hente en kat i Norge og har planer om at udstille hende i Hårlev d. 8 maj. Men hvis stamtavlen fra Norge endnu ikke er klar på det tidspunkt, er det så ok med et bevis fra den Norske klub på at stamtavlen er søgt, el. skal den nå at være søgt i FD for at kunne udstille?

Så vidt jeg huske skal importen være søgt.

[QUOTE=Prinsessejulie;571994]Hvordan er det nu med stamtavler og udstilling??

Jeg skal hente en kat i Norge og har planer om at udstille hende i Hårlev d. 8 maj. Men hvis stamtavlen fra Norge endnu ikke er klar på det tidspunkt, er det så ok med et bevis fra den Norske klub på at stamtavlen er søgt, el. skal den nå at være søgt i FD for at kunne udstille?[/QUOTE]
Hov hov…vi vil se billeder Julie !!! :høhø:

Så lad gå da :stuck_out_tongue:

Du skal bare have dokumentation fra den norske klub på at der er søgt stamtavle på missebassen - det stod i et af de sidste kattemagasiner :slight_smile: tillykke med mis

Tak. Mente også at det var det jeg havde læst, kunne bare ikke finde det igen :tihi:
Er det ikke en ny regl??

Jo, førhen skulle kattens papirer ligge hos den danske stambogssekretær eller stambogsfører før man kunne udstille. Mener begrundelsen for at ændre det var, at alle skulle have lige vilkår for at udstille uanset hvor katten kom fra :slight_smile:

her er det:
1.3 Udstilling af ikke-Felis Danica registrerede katte (ref. FIFes udstillingsregler art. 3.1)
ISamtlige katte (med undtagelse af huskatte) der udstilles på udstillinger afholdt af en Felis Danica tilsluttet hoved- eller specialklub, skal have enten en stamtavle udstedt af et andet FIFe-medlem eller stamtavle/registreringsbevis udstedt af et ikke-FIFe forbund.
Er udstilleren ikke i besiddelse af stamtavle og/eller registreringsbevis, skal det dokumenteres af udstillerens organisation, at der er søgt registrering på katten.

snippet fra FD’s hjemmeside Felis Danica – Racekatte – udstilling og opdræt – medlem af Federation Internationale Féline (FIFe)

  • og så har man 6 måneder til at få papirerne i orden. Man har et 6-måneders vindue, inden papirer skal være på plads, fordi der jo nogle gange går riiiiigtigt lang tid før man får typisk en transfer på katten.
    VH
    Susanne

[QUOTE=Susanne W;572048]- og så har man 6 måneder til at få papirerne i orden. Man har et 6-måneders vindue, inden papirer skal være på plads, fordi der jo nogle gange går riiiiigtigt lang tid før man får typisk en transfer på katten.
VH
Susanne[/QUOTE]

Rigtig godt initiativ! :slight_smile: Det var så surt i gamle dage, når man ikke kunne udstille sin nye killing, fordi opdrætterens forbund var nogle nølehoveder. Dejligt, at det ikke er sådan mere. :thumbup:

[QUOTE=Prinsessejulie;572006]Så lad gå da :stuck_out_tongue:

[/QUOTE]

Fy da føj en lækker stribesag…er det dreng eller pige ?

Og har den ikke en lidt lang hale af en bobtail at være… :tihi:
VH
Susanne

En lille pige :slight_smile:

[QUOTE=Susanne W;572054]Og har den ikke en lidt lang hale af en bobtail at være… :tihi:
VH
Susanne[/QUOTE]

Jo det må man sige, så den er nok slet ikke til show :høhø: