Stamtavler

Felis Danica har ikke noget register til huskatte, og man skal ikke søge stamtavler på dem - hvad skulle der dog stå i dem? “Forældre ukendt”?

De forskelige registre (ikke kun FIFe, men også de andre) åbner for huskatte i forskelig grad. Men hele pointen med huskatte er jo, at de er ikke-stambogsførte katte, og derfor stambogsfører man dem ikke. Hvorfor skulle man?

Hej Alle

Hehe kan se i har ventet på mig :slight_smile:

Man kan ikke få stamtavle på en huskat! Men pr. 01-01-2008 er det blevet muligt at få sin huskat registreret i felis danica/ens egen klub med et såkaldt huskattebevis hvor der tildeles et regi. nummer samt de oplysninger man kender på katten far mor opdrætter m.m. og ved man ikk noget om den skal der bare skrives ukendt i felterne. Sverige og Norges huskatte er det et krav at de har et huskattebevis inden de kan udstilles. Men dette er så gjort valgfrit i DK.

Hilsen

Nikie

1000 1000 tak skal du ha’ Nikie, for er der nogen der ved det må det være dig [bigloony]

Hej Pia

Ja jeg prøver da at støve at den viden op jeg kan om huskatte -jegfejerforegen

klasse 14 huskatte står der i FEFe 's regler og i felis danicas at denne klasse er for alle katte uden stamtavle desværre syntes jeg ikke der burde stå alle… For så indikerer det jo også at de såkaldte racekatte uden stamtavler har frit adgang i klassen og her mener jeg personligt vi er i en helt anden boldtgade end hvad en huskat er. Nå men det er jo en helt anden snak :stuck_out_tongue:

Der var nogen i debatten der mente at det er svært at sælge sine huskatte killinger og det tror jeg tildels der kan være noget om, jeg har ikke stødt på det problem endnu og jeg sælger kun mine killinger fuldstændig “færdig pakket” og prisen er også derefter for mig er det en seriøs hobby at opdrætte huskatte og det er ikke mit mål at skulle tjene penge på kuldene jeg laver, men blot at det nogenlunde kan løbe rundt med udgifterne.

Hilsen Nikie

Hej Nikie!

Ja jeg syntes også racekatte den tavle burde ha’ deres egen klasse, det er mest rigtig da de jo netop ikke er huskatte.

Hvis jeg skulle opdrætte huskatte ville jeg også tage prisen for hvad de koster som færdigpakker, så man får sine udgifter dækket ind.