Starte blog/hjemmeside

Jeg går og leger meget med tanken om at starte en madblog, eller en hjemmeside med blogfunktion.

Jeg er på ingen måde god til det med kode-sprog, kan intet HTML etc.
Det vil være meget tekst-baseret, og så billeder ved opskrifterne.
Desuden skal det være let at ændre links, så det ser ud som det FinnFrode er god til herinde. Det skal jeg fx bruge når jeg henviser til de steder hvor jeg har fået idéen til en given ret/opskrift.

Jeg vil gerne have idéer til hvor jeg kan starte min side.
Jeg har luret en smule på WordPress, Blogspot og 123hjemmeside…

Det må gerne koste et lille beløb, men grænsen er knap 200 kr i kvartalet, som 123hjemmeside skal have.

Min hjemmeside er bygget op i et tema med wordpress som program, og det kan bruges både som hjemmeside og blog :slight_smile:

Jeg havde selv en blog i blogspot og var helt vild med alt der inde. Og det var super let at gå ind og rette i tidligere tekst.

Personligt kan jeg ikke så godt li 123hjemmeside - ved ikke helt hvad det er men syntes altid når jeg er på en 123’er at de ligner meget hinanden.

Hov glemte lige - husk nu at ligge link ind herinde Louise syntes altid du laver sådan noget spænende mad.

Jeg har en gratis Wordpress blog og jeg elsker den. Tror den har skiftet udseende 5-6 gange i de to år jeg har haft den fordi der er så mange temaer jeg gerne vil prøve :wink:

Wordpress er i hvert fald rigtig nemt at holde ved lige…
der er lidt med opsætningen af det, som kan bøvle lidt, alt efter hvilken udbyder man har…

Der er jo i og for sig to løsninger med wordpres

  • den gratis løsning… http://da.wordpress.com/ men så har man heller ikke “sit eget” domæne…
  • den der koster penge… man køber sig til et webhotel og et domæne og installere wordpress derpå. Wordpress delen er stadig gratis, men man skal jo så betale for domæne og webhotel. Alt efter hvilken udbyder man har, så kan det være alt lige fra super simpelt til super besværligt, at få lagt wordpress. Wordpress skal nemlig ligge på en database, og den skal man enten selv have muligheden for at oprette, eller også skal udbyderen gøre det for en. (nogle tilbyder at installere wordpress som grundindstilling på webhotellet - så slipper man for selv at rode med det…)

Når først det er installeret og kørende - så kører det bare rigtig godt. Man skal liiiige lære det forskellige og MANGE muligheder og indstillinger, men det er super nemt alligevel at finde rundt, og der er lavet en del hjælpesider efterhånden til wordpress.
Wordpress er jo i sin tid lavet som blog, og senere udviklet til også at fungere som hjemmeside… en del af især de ældre temaer har kun blogfunktion…

Hos one.com er der også en blog mulighed, har aldrig prøvet den - Men overvejer det. :slight_smile:

Blogspot er supernemt og kan integreres med ens google-konto :slight_smile:

en af mine bekendte har en blog på blogspot og hun har nix og nada styr på at kode osv, men hun har trods alt fået lavet en ret god og meget funktionel side