Stein Bagger

:?

Har du set dokumentaren om Stein Bagger, der lige er slut ?

Jeg var nødt til at se den, for om jeg vil være ved det eller ej - så fascinerer den mand mig.

:ups:

HVORDAN pokker bærer man sig ad med at besnære en stor del af finansverdenen på den måde ??

Tror han selv på sin fantastasier, eller er han bare en giga manipulator ???

:?

Jeg er målløs - men også fængslet af den historie.

:slight_smile:

Enig. Så den godt, dog afbrudt af en telefonsamtale. Men han må være en folkeforfører og manipulator i stor stil, sådan nogle findes jo, hvor man hopper i med begge ben :slight_smile:

HVORDAN pokker bærer man sig ad med at besnære en stor del af finansverdenen på den måde ??

:?

.

:)[/quote]

Det tror jeg så desværre heller ikke man gør.
Jeg tror der er meget mere bag, og at mange flere havde kendskab og/eller deltog i “løjerne” , både i denne sag og i andre lignende sager + at vi har en lovgivning, der langt hen ad vejen muliggør diverse krumspring når det handler om emnet penge/finans, der kan gøre kontrol/revision komplet uoverskueligt, og at det derfor er muligt, at køre ting så langt ud, før der opdages hvor galt det egentligt står til med firmaer der ikke eksisterer udover på papir, om enorme pengesummer der bare “forsvinder” o.s.v.

[quote=Felis;182403]Det tror jeg så desværre heller ikke man gør.
Jeg tror der er meget mere bag, og at mange flere havde kendskab og/eller deltog i “løjerne” , både i denne sag og i andre lignende sager + at vi har en lovgivning, der langt hen ad vejen muliggør diverse krumspring når det handler om emnet penge/finans, der kan gøre kontrol/revision komplet uoverskueligt, og at det derfor er muligt, at køre ting så langt ud, før der opdages hvor galt det egentligt står til med firmaer der ikke eksisterer udover på papir, om enorme pengesummer der bare “forsvinder” o.s.v.[/quote]

:):slight_smile:

Ja, måske har du ret - jeg kan ikke lige gennemskue, hvordan det hænger sammen - men SB har da evner ud over det sædvanlige, ville jeg mene.

For Danske Bank har det fået fatale konsekvenser - så de burde have måske set det komme ??

:?

Jeg tror ikke, at de frivilligt har ladet sig besnære af lidt smooth-talk - og umiddelbart virker det som om SB havde AL kontakt udadtil.

:?

Når folk kan se deres snit til “lette” penge, er de knap så kritiske med hvor og hvordan, man kan vel sige “penge gør blind” :slight_smile:

Jeg kommer sådan til at tænke på den mand der for nogen år siden solgte Eiffeltårnet :tihi:
Sikke en svindler, men der må jo have siddet nogen godtroende i den anden ende.

I SB sagen var der jo gjort opmærksom på at noget var galt, men udsigten til mange penge gjorde at folk kiggede den anden vej.

Han er vel psykopat - de er eminente til den slags, og der findes en del af dem på topposter hvortil magten tiltrækker dem.

Altså jeg forstå hans Finansdirektør som får besked på at bestyrelseschefen ikke vil mødes med hende, men at han overhovedet vil gennemføre et bestyrelsesmøde uden Finansdirektøren siger mere om hans indblanden end om noget andet.

Lige præcis , der er faktisk lavet undersøgelser af erhvervspsykologer , som viser at over 10% af dem har psykopatiske træk …( Altså lederne )

Ja jeg missede lige det lille men vigtige ord “træk”:slight_smile:
Han har psykopatiske træk tænker jeg - uden at have mødt manden naturligvis. Men han forlod dog både kone og lille barn for at redde egen røv da jorden brændte - det ville ikke alle familiefædre vælge at gøre…

:slight_smile:

Skørt - tænk at ende i den slags. Men det var nok sjovt mens det varede

Jeg så også udsendelsen, og synes da ham Jensby pudsede glorien lige lovligt meget:)
Det undrede mig MEGET at man ikke tjekker et cv for en man har tænkt sig at ansætte som adm. direktør:? Samtidig at man ser bort fra en advarsels mail - man kan da, hvis man ikke mener den har noget på sig, undersøge tingene også konstatere at alt er i orden - men nej:rulleøjne:

Jeg tror helt ærligt at Jensby har gået med skyg klapper på, fordi han kunne se at der rullede penge ind på kontoen.

Hvorvidt personalet havde indblik i hvad der skete - aner jeg ikke. Jeg synes Jeanette - regnskabsdamen lød meget oprigtig i hendes udtalelser, men hvorvidt det var sandt:)

Og mht SB, sikke en karisma den mand har, han har en helt utrolig mennesketekke. Om han er psykopat - måske, for det kræver godt nok balls at lave det træk han har lavet. Så psykopat eller bare en blanding af dumdristig, snedighed og en god portion mod - se det aner jeg ikke:)