Sterilisere hvornår?

Min NFO pige på 14 uger har kun fået sin første vaccination. Hun skal altså have den næste om en lille måned. Nu kan man jo via de smarte hunkatte-pakker hos dyrelægen få vaccination, chip og sterilisering samlet ret billigt. Vil det være ok at få det hele overstået med det samme, eller bør jeg vente med at få hende steriliseret til hun er lidt ældre? :?

Du kan sagtens få det ordnet nu :slight_smile:

Okay tak for svaret :slight_smile: Jeg vil nok lige vente til at hun er blevet helt tryg hos mig, men så vil jeg også se at få det gjort.

Hej
Jeg har så også hørt at nogle steder kommer det an på deres vægt.
Min blev kastereret i fredags og de ville at han skulle veje mindst 3 kg. Og et råd tag ikke den første og bedste dyrelæge du falder over der kan være meget stor forskel. Hos mig kostede det hos den første 1700 for bare at blive kastereret og hos den anden hvor jeg så valgte at få det godt gav jeg 1000 kr for både at blive kastereret og øremærket.
Også vil jeg råde dig til hvis det bare er en lidt klog kat at be om at få en stiv krave med. Med det samme.

Hmm, sikke alle siger noget forskelligt :slight_smile: Jeg har fundet én som tager 1199 for vaccine, chip og sterilisering :slight_smile:

Det er en ganske fair pris for en pigemis :slight_smile:

Google de dyrlæger du overvejer for at se hvad der bliver skrevet om dem.
Det er ikke fedt bagefter at stå og føle sig dårlig behandlet eller finde ud af at folk har haft dårlige erfaringer med den pågældende dyrlæge.
F.eks kan ham på Ryesgade IKKE anbefales.

[QUOTE=Tas;665908]Google de dyrlæger du overvejer for at se hvad der bliver skrevet om dem.
Det er ikke fedt bagefter at stå og føle sig dårlig behandlet eller finde ud af at folk har haft dårlige erfaringer med den pågældende dyrlæge.
F.eks kan ham på Ryesgade IKKE anbefales.[/QUOTE]

Okay, hvorfor ikke? :uha:

Googlede lige, kan godt se det er meget grimme ting som bliver skrevet! Fik ham ellers anbefalet, men det er da udelukket nu. tak, skulle have googlet selv!

Der vil altid være nogen, der er utilfreds med en dyrlæge - jeg har også googlet mig frem til negative kommentarer om min egen, ganske udmærkede dyrlæge. Den slags skal altid tages med et gran salt.

Med hensyn til hvornår, så er der intet til hinder for at sterilisere en 12-ugers killing. Den eneste grund til at nogle dyrlæger ikke gør det, er vist at det er noget pillearbejde. :slight_smile:

du skal bare få det gjort så snart du kan :slight_smile:

2.-3 kg reglen er for dyrlægernes skyld - fordi de synes det andet er “for småt” at rode i… vi andre kalder det dovenskab… “lær dit fag dyrlæge og kom med ind i kampen - der er 100-vis der kan - så kan du også!!!”

1192 er en ok pris :slight_smile:

Brugte ham da jeg fik min steriliseret og det var IKKE en god oplevelse. Man er jo meget usikker som ny katteejer og der var ingen hjælp at hente fra deres side. Jeg mødte aldrig dyrlægen og fik ikke svar på de spørgsmål jeg havde stillet.
Jeg ville ønske jeg havde undersøgt det noget nærmere før jeg valgte for der er jo også så mange dyrlæger der får rigtig meget ros.

Er der nogen der ved, om der er en samlet oversigt på nettet, altså et sted med anmeldelser af dyrlæger i ens område?

Mvh Mette

Nej, der er ingen samlet oversigt… heldigvis da!
Som FinnFrode siger, så kan man nemlig altid finde noget negativt på selv dygtige og omhyggelige dyrlæger, som andre har brugt i årevis uden problemer…
Det man kan og bør gøre er at lave en googlesøgning og måske derefter spørge et sted som her… For ved søgningen findes de negative bemærkninger og ved at spørge får man ofte nuancerne…

Der er dog dyrlæger, som man gennem tiden har fundet frem til ikke er noget særligt værd - eller klinikker, hvor man skal være ekstra opmærksom… Ryesgade og Københavns Dyrehospital hører begge i denne kategori…