Stevie i det grønne

I går aftes var det sådan et dejligt vejr. Og fordi Stivie normalt ta’r alle verdens tilskikkelser med en knusende ro, bestemte jeg mig for at se hvad han ville sige til at komme udenfor i snor. Vi har ikke rigtig trænet “sele” med Stevie før, men som med alting tog han også dette her aldeles ophøjet. Han havde godt nok meget korte ben når han skulle gå rundt, men ellers så han ud til at hygge sig… ikke?


Hm hvor er jeg nu henne?


Snif-snif-snif


Hmm… hvad skal man synes om det?


Jordskokkerne skulle undersøges… den rene jungle!


Der var en der var jaloux. Eller bekymret?


Hmm hvad er det for en ting der sidder fast i mig?


Her kan jeg sidde og holde øje med det hele


…mens jeg bli’r holdt øje med…


Korte ben kan også gå’s på

PS: Plant ALDRIG jordskokker med mindre I vil ha’ nogle absolut BLIVENDE planter… de er ikke til at udrydde igen L

Verden er også stor og måske lidt faaarlig. :tihi:

Men hvor er han dog fin. Det klæder ham at være ude. :wehuu:

Iiih, han er altså lækker! :inlove: Så skønt at se ham i ‘fuld figur’ og fra alle leder og kanter. :slight_smile:
Nå, men nu har han vel fået smag for gåture - så nu hænger du på den. :cool2:

Så sødt, at de andre sidder bag gardinerne og lurer…:tihi:

(P.S. - jeg kan virkelig godt li’ dit alternative blomsterarrangement - jeg har alligevel aldrig set nogen, der har plantet en mælkebøtte i hullet på en parasolfod…fnis:tihi:)

[QUOTE=Diana F;918099]Iiih, han er altså lækker! :inlove: Så skønt at se ham i ‘fuld figur’ og fra alle leder og kanter. :slight_smile:
Nå, men nu har han vel fået smag for gåture - så nu hænger du på den. :cool2:[/quote]

Njaeh… Han var glad nok for at komme ud, men han har ikke vist spor interesse for døren her i dag. Ikke endnu da :slight_smile: Og jeg er så “ond” at her kommer man ud når det passer mig L Det har faktisk fungeret meget godt. Adelie har heller ikke været ude siden den serie jeg tog med hende. Og har ikke vist synderlig interesse for det (udover at hun holdt MEGET øje med Stevie i går og lavede en omgang “kratte-kratte-kratte-kratte-på-vinduet” som hun altid gør hvis der er noget interessant udenfor :))

[QUOTE=Diana F;918099]
Så sødt, at de andre sidder bag gardinerne og lurer…:tihi:[/quote]
Ib lurede ikke bare. Han VRÆÆÆÆLEDE op om at det der var SNYD og HAN VILLE OSSE… og alting. Så måske bli’r det hans tur i dag… nu er ferien forbi så nu skal det BÅDE indpasses efter vejr OG arbejdstider L (og lige nu, hvor både vejr og tid er til det snorkbobler han…)

[QUOTE=Diana F;918099]
(P.S. - jeg kan virkelig godt li’ dit alternative blomsterarrangement - jeg har alligevel aldrig set nogen, der har plantet en mælkebøtte i hullet på en parasolfod…fnis:tihi:)[/QUOTE]

Hahahahahaha det havde jeg slet ikke lagt mærke til. Vi har skam også haft citronmelisse til at gro der… Det er en meget produktiv parasolfod L

Sikke nogle dejlige billeder :hjerte: Er det rækkehus med en lille have til, i har? Hvis ja, hvordan kan det så være i ikke har indhegnet en del af den (eller det hele)? :slight_smile:

Ja det er. Og hvorfor vi ikke har indhegnet haven… jamen det har også været meningen i snart mange år. Men jeg KAN ikke (hammer og søm er så meget IKKE mig!) og Manden orker ikke - oh glæderne ved depressioner…

Og så helt lavpraktisk har jeg ikke kunnet finde noget hegn der både er fintmasket OG bredt nok til formålet. Med de tynde klatreaber vi har er delfinhegn ikke en mulighed, det kan de mase sig igennem. Og de der passer i maskerne (som jeg har fundet) har været på max 1,40 eller sådan noget i højden - og mine nerver kan ikke nøjes me et udhæng. der skal tag på! Og så skal det jo være højt nok til at man ikke bli’r pukkelrygget af at gå ud på terrassen L

Så ja, undskyldninger er der nok af :tihi: men det ER planen!

[QUOTE=TrekkieGrrrl;918112]Ja det er. Og hvorfor vi ikke har indhegnet haven… jamen det har også været meningen i snart mange år. Men jeg KAN ikke (hammer og søm er så meget IKKE mig!) og Manden orker ikke - oh glæderne ved depressioner…

Og så helt lavpraktisk har jeg ikke kunnet finde noget hegn der både er fintmasket OG bredt nok til formålet. Med de tynde klatreaber vi har er delfinhegn ikke en mulighed, det kan de mase sig igennem. Og de der passer i maskerne (som jeg har fundet) har været på max 1,40 eller sådan noget i højden - og mine nerver kan ikke nøjes me et udhæng. der skal tag på! Og så skal det jo være højt nok til at man ikke bli’r pukkelrygget af at gå ud på terrassen L

Så ja, undskyldninger er der nok af :tihi: men det ER planen![/QUOTE]

HVIS i nu engang kommer i sving med den indhegning, så er her et par bud på siatalersikkert hegn, hvis ikke man bryder sig om volierenet.

Det her er godt nok vildt dyrt (jeg har brugt det i toppen af mit plankeværk), det har 5x5 cm masker:

Her kan man få galvaniseret rionet med 5x5 cm masker. Det er også dyrt, men til gengæld er det jo dejligt stabilt.
http://www.panelbyg.dk/rionet.htm

Man skal jo så have nogle stolper i jorden, som det kan hæftes på. Det øverste hegn skal så sættes i to baner, så bliver det jo 2 meter højt.

Ville i egentligt ikke bare kunne montere jordbærnet i toppen? De begynder vel ikke ligefrem at rive og flå i det…tror du? Hvis det bliver sølle at se på og får småhuller, er det jo ikke så dyrt at skifte. :slight_smile:

[QUOTE=TrekkieGrrrl;918112]Ja det er. Og hvorfor vi ikke har indhegnet haven… jamen det har også været meningen i snart mange år. Men jeg KAN ikke (hammer og søm er så meget IKKE mig!) og Manden orker ikke - oh glæderne ved depressioner…

Og så helt lavpraktisk har jeg ikke kunnet finde noget hegn der både er fintmasket OG bredt nok til formålet. Med de tynde klatreaber vi har er delfinhegn ikke en mulighed, det kan de mase sig igennem. Og de der passer i maskerne (som jeg har fundet) har været på max 1,40 eller sådan noget i højden - og mine nerver kan ikke nøjes me et udhæng. der skal tag på! Og så skal det jo være højt nok til at man ikke bli’r pukkelrygget af at gå ud på terrassen L

Så ja, undskyldninger er der nok af :tihi: men det ER planen![/QUOTE]

Så forstår jeg meget bedre :slight_smile: Mit indtryk af jer er nemlig at i ville have indhegnet have hvis i havde muligheden, men ja, kender alt til de forhindringer du nævner, personlig er hammer & søm hellere ikke mig (det ville i hvert fald aldrig blive noget der kunne holde katte inde) & depression æder bare al overskud! :frowning:

[QUOTE=Diana F;918123]HVIS i nu engang kommer i sving med den indhegning, så er her et par bud på siatalersikkert hegn, hvis ikke man bryder sig om volierenet.

Det her er godt nok vildt dyrt (jeg har brugt det i toppen af mit plankeværk), det har 5x5 cm masker:

Her kan man få galvaniseret rionet med 5x5 cm masker. Det er også dyrt, men til gengæld er det jo dejligt stabilt.
http://www.panelbyg.dk/rionet.htm

Man skal jo så have nogle stolper i jorden, som det kan hæftes på. Det øverste hegn skal så sættes i to baner, så bliver det jo 2 meter højt.

Ville i egentligt ikke bare kunne montere jordbærnet i toppen? De begynder vel ikke ligefrem at rive og flå i det…tror du? Hvis det bliver sølle at se på og får småhuller, er det jo ikke så dyrt at skifte. :-)[/QUOTE]

Jeg har faktisk overvejet noget i retning af jordbærnet (eller nærmere sådan noget altannet) men allerførst skal resten jo lissom laves. Og vi er ikke helt enige om hverken hvor meget eller hvordan det skal gøres heller :S Manden vil gerne ha’ et plankeværk med net øverst. Jeg vil bare ha’ en indhegning L jeg er sådan set ligeglad med om det er plankeværk eller ej, bare det er der. Men igen… det kræver jo at vi har tid, penge OG overskud på en gang…

Der er faktisk et par af mine venner der har “truet” med at komme og sætte det op når vi får købt materialer… men nu har jeg foreløbig ventet et år på en parasol som vi endda fik gavekort foræret til :tihi: så… der rider man ikke samme dag som man sadler… Parasollen ER endelig købt. MEN sådan en skal jo sættes fast i jorden (den er STOR!)… så det bli’r nok ikke i denne sommer heller…

Dejligt med en lille luftetur :smiley:
De andre er misundelige kan jeg se :tihi:

Hvis du tager det der net på 1,40 meters bredde, drejer det 180 grader, så kan du få det lige så højt, som du har lyst til :tihi:

Han er SÅ fin den “lille” Stevie! :slight_smile:

Men Trekkie - Delfinhegn kan altså sagtens gå - så længe du ike lukker killinger ud, så kan de altså ikke komme igennem!
Vi har delfin/havehegn i vores have og har aldrig haft en kat der gik igennem - over jo, men ikke igennem! :wink:
Og er det en lille løbegårds ting, kan du jo ligge “låg” på, så er du helt sikker på at klatreaberne ike kommer ud :ok:

Se evt. vores haveindhegning, dér kan du se maskestørrelsen (5x8/10 cm mener jeg det er). http://www.petheaven.dk/katte/have.htm

/Mette

Og vil manden gerne have plankeværk, hvad så med at købe nogle af de færdige hegnfag man kan få i alle byggemarkeder?
De kan fås i mange forskellige højder i øvrigt
Jeg er heller ikke den mest praktiske i verden, men det klarede vi da at få fikset herhjemme :slight_smile:

Stevie er en dejlig kat … lige sådan en slags siam jeg skulle have mig, hvis den stod på ny kat. :slight_smile:

[QUOTE=Mette Mejdahl;918172]Han er SÅ fin den “lille” Stevie! :slight_smile:

Men Trekkie - Delfinhegn kan altså sagtens gå - så længe du ike lukker killinger ud, så kan de altså ikke komme igennem!
Vi har delfin/havehegn i vores have og har aldrig haft en kat der gik igennem - over jo, men ikke igennem! :wink:
Og er det en lille løbegårds ting, kan du jo ligge “låg” på, så er du helt sikker på at klatreaberne ike kommer ud :ok:

Se evt. vores haveindhegning, dér kan du se maskestørrelsen (5x8/10 cm mener jeg det er). http://www.petheaven.dk/katte/have.htm

/Mette[/QUOTE]

Ok… Jeg synes bare maskerne ser så gigantiske ud :slight_smile: men det er nok bare mig der er pyldret, så :tihi:

“Lille Stevie” maste sig gennem tremmerne i sengehesten på Andreas loftsseng for et par dage siden, der er ikke mere end lige plads til mine 4 fingre, altså en håndsbredde - UDEN tommel! Så hvor kan Ozzy og Adeli så ikke komme igennem? (og Ib, hvis han føler han går glip af noget…)

Nå, jeg håber snart vi finder på noget, for jeg er sikker på de vil elske det :slight_smile:

[QUOTE=Mette Mejdahl;918172]Han er SÅ fin den “lille” Stevie! :slight_smile:

Men Trekkie - Delfinhegn kan altså sagtens gå - så længe du ike lukker killinger ud, så kan de altså ikke komme igennem!
Vi har delfin/havehegn i vores have og har aldrig haft en kat der gik igennem - over jo, men ikke igennem! :wink:
Og er det en lille løbegårds ting, kan du jo ligge “låg” på, så er du helt sikker på at klatreaberne ike kommer ud :ok:

Se evt. vores haveindhegning, dér kan du se maskestørrelsen (5x8/10 cm mener jeg det er). http://www.petheaven.dk/katte/have.htm

/Mette[/QUOTE]

Mine gik igennem delfinhegnet… eller det vil sige jeg nåede at at fange djintans hale og Ny kom tilbage da jeg åbnede dåsemad…
De gik helt bevidst bare igennem…
men er mine mindre end dine? Vi har købt voliernet på tilbud i jemogfix till 300kr for 10 m.

[QUOTE=TrekkieGrrrl;918224]Ok… Jeg synes bare maskerne ser så gigantiske ud :slight_smile: men det er nok bare mig der er pyldret, så :tihi:

“Lille Stevie” maste sig gennem tremmerne i sengehesten på Andreas loftsseng for et par dage siden, der er ikke mere end lige plads til mine 4 fingre, altså en håndsbredde - UDEN tommel! Så hvor kan Ozzy og Adeli så ikke komme igennem? (og Ib, hvis han føler han går glip af noget…)

Nå, jeg håber snart vi finder på noget, for jeg er sikker på de vil elske det :-)[/QUOTE]

Ellers så hvad med noget i stil med detfinmaskede vi har på vores udhæng? :slight_smile: Især hvis I laver det der med plankeværk for neden og tråd bare i toppen? :slight_smile:

Og så må I jo sige til, hvis I skal have en hånd med det en dag… Er som sagt ikke den mest praktiske, men lidt kan jeg… Ellers så må vi bare få Kira til at stå og kommandere med os, hun er lidt mere praktisk end jeg er :høhø: Men ryggen kan bare ikke så meget hos hende…

Herlige billeder. :smiley: Det med at gå tur skal Stevie nok komme efter, og så har du balladen - hver dag… og med flere af dem, ikke? Næh, Trekkie, der er ingen vej uden om den indhegning. I skulle jo have gjort det i ferien, men nu kommer det rigtigt gode vejr i tre uger frem., så det kan stadig nås. :wink:

Jeg er ret overbevist om, at jeres katte ikke kan komme igennem 10x5 cm masker, men hvis der er tvivl, så tag 5x5 i stedet. Det må være sværere at vrikke ud af form… Og som Eva nævner - hegnsfag er en nem løsning, og vist nok også forholdsvis billige at få fat i. :slight_smile:

[QUOTE=FinnFrode;918279]Herlige billeder. :smiley: Det med at gå tur skal Stevie nok komme efter, og så har du balladen - hver dag… og med flere af dem, ikke? Næh, Trekkie, der er ingen vej uden om den indhegning. I skulle jo have gjort det i ferien, men nu kommer det rigtigt gode vejr i tre uger frem., så det kan stadig nås. :wink:

Jeg er ret overbevist om, at jeres katte ikke kan komme igennem 10x5 cm masker, men hvis der er tvivl, så tag 5x5 i stedet. Det må være sværere at vrikke ud af form… Og som Eva nævner - hegnsfag er en nem løsning, og vist nok også forholdsvis billige at få fat i. :)[/QUOTE]

Jep, vi købte i billigste kvalitet, men gav også kun 100 kr for et fag på 180x180 cm :slight_smile:

Det er så billigt, at det end ikke kan betale sig at male det. Man kan bare skifte fag ud efter et par år eller hvor længe, det nu holder… :slight_smile: