Steward - kvalifikationer og pligter

Har nu lovet mig væk til at hjælpe Eife med hendes mange deltagere.
Kan desværre kun søndag, da jeg ganske rigtig skulle i skole om lørdagen.

Glæder mig til at komme “bag kameraet” håber jeg får en anden end min nuværende lidt “lunke” holdning til udstillinger.
Men mon ikke så mange der kommer på udstillinger, må der jo være noget ved konceptet der fanger:høhø:

Mange tak for alle jeres input, jeg vil vende tilbage til denne tråd når jeg kommer lidt nærmere den 1. sep, således jeg kan huske at komme forbi alle jer andre som også meldte jeg til at ville vise mig vej!
Ses lige pludselig!

[QUOTE=HolmeInc;1107693]Har nu lovet mig væk til at hjælpe Eife med hendes mange deltagere.
Kan desværre kun søndag, da jeg ganske rigtig skulle i skole om lørdagen.

Glæder mig til at komme “bag kameraet” håber jeg får en anden end min nuværende lidt “lunke” holdning til udstillinger.
Men mon ikke så mange der kommer på udstillinger, må der jo være noget ved konceptet der fanger[/QUOTE]

Så kommer du osse til at få fornøjelsen af PiaB :høhø: Og så må vi se om vi ikke kan omvende dig lidt :rock:

Enig - og dog synes jeg at alle udstillere og opdrættere skulle tvinges til én gang at:

  • gå steward
  • lave burplan
  • lave katalog
    :slem:
  • eller alternativt tage et bette kursus i tålmodighed med de frivillige hænder, der knokler for at lave udstilling. Heldigvis er langt de fleste rigtigt søde og tålmodige når der er behov for det, men engang imellem undrer jeg mig over hvor grimt enkelte vil være bekendt at tale til andre mennesker, der arbejder frivilligt og gratis i sin fritid. Ikke mindst stewarderne der går og går og går tit 2 lange, seje dage i træk. Dem kan man ikke sige pænt tak til for tit!
    VH
    Susanne

[QUOTE=Susanne W;1107775]Enig - og dog synes jeg at alle udstillere og opdrættere skulle tvinges til én gang at:

  • gå steward
  • lave burplan
  • lave katalog
    :slem:
  • eller alternativt tage et bette kursus i tålmodighed med de frivillige hænder, der knokler for at lave udstilling. Heldigvis er langt de fleste rigtigt søde og tålmodige når der er behov for det, men engang imellem undrer jeg mig over hvor grimt enkelte vil være bekendt at tale til andre mennesker, der arbejder frivilligt og gratis i sin fritid. Ikke mindst stewarderne der går og går og går tit 2 lange, seje dage i træk. Dem kan man ikke sige pænt tak til for tit!
    VH
    Susanne[/QUOTE]

Det burde være obligatorisk på FDs opdrætteruddannelse, at være med til både at stille en udstilling op - OG tage den ned igen!

Man lærer i den grad med at stille op og tage ned hvor mange timer der går med bare det, og at det hele kun går op i en højere enhed hvis man har en god køreplan i form af en tjekliste ! :slight_smile:

Jeg mener at man som opdrætter bør udstille nogle gange, simpelthen for at lære at se på sin kat- efter nogle gange har man en ret klar ide om hvad der er vigtigt. både for dommeren og en selv. Så er man rimelig klædt på til at bedømme egne katte, vælge partner til sin hunkat etc .
og så netværk netværk netværk
både indenfor racen men også udenfor !

og så hygger jeg mig i hvert fald noget så grundigt.

[QUOTE=kira v;1107923]Jeg mener at man som opdrætter bør udstille nogle gange, simpelthen for at lære at se på sin kat- efter nogle gange har man en ret klar ide om hvad der er vigtigt. både for dommeren og en selv. Så er man rimelig klædt på til at bedømme egne katte, vælge partner til sin hunkat etc .
og så netværk netværk netværk
både indenfor racen men også udenfor !

og så hygger jeg mig i hvert fald noget så grundigt.[/QUOTE]

Hvor er jeg enig i det indlæg.
Og jeg anbefaler det også altid folk der drømme om at begynde at oodrætte.

Tak endnu engang for alle jeres input, det er jo oceaner af erfaringer der deles af og som ny er det jo stort set alt at lære. Interessen har jeg, men hold da op jo mere jeg læser og lytter jo mere ved jeg at jeg ikke ved. Dette skal nok holde mig ydmyg i lang tid:-)

Tak til Irene og Eife for at jeg måtte hænge ud sammen med jer og killingerne dd.

Hvor er de dog både skønne og smukke og fuld af liv! Fik endda mulighed for at hjælpe til med at bære. Stort! :slight_smile: Tak for den tillid Eife!

Er jeg blevet mindre lunken efter min tur bag kameraet? Jow det er jeg nok. Nu har jeg helt sikkert en fornemmelse for at langt langt de fleste af kattene hyggede sig der. Nogle enkelte fik sig da lige et hysterisk flip eller to, men tjaa vi kan jo alle vise tænder engang i mellem :wink:

Er jeg at finde på kommende udstillinger, sikkert. Er jeg at finde på alt og alle udstillinger og hiver jeg mine egne pelsbørn med? Nej det kommer så slet slet ikke til at ske.

Er jeg stadig interesseret i at opdrætte, ja det er jeg. Kan dog også se at da det er Maine Coon som mit hjerte helt klart banker for, så skal jeg lære meget mere om racen og finde mig en niche der. Der er jo så rigeligt med opdrættere og skal jeg opdrætte en så populær race, skal jeg helt sikkert bidrage med noget andet og mere, det er jo ikke katte der mangler der. Ved jeg så hvad andet og mere skulle være, nope ikke bare noget der ligner en svag ide:-)

Jeg har tilmeldt mig til FD diplomopdrætter uddannelsen her i efteråret, glæder mig meget til at lære endnu mere. Ved godt der er en generaltist uddannelse og at jeg næppe kommer til at lære meget om MCO der, MEN jeg er helt sikker på jeg kommer til at lære meget om det at være opdrætter og hvad det kræver.

Hej og tak til alle deres lagde øre til min bulliarder af spørgsmål og givetvis dybt naive kommentarer. Jeg hyggede mig vældigt og selvom det var en lang dag målt i timer, føltes det slet ikke sådan, tiden bare fløj afsted.

[QUOTE=HolmeInc;1120082]Tak endnu engang for alle jeres input, det er jo oceaner af erfaringer der deles af og som ny er det jo stort set alt at lære. Interessen har jeg, men hold da op jo mere jeg læser og lytter jo mere ved jeg at jeg ikke ved. Dette skal nok holde mig ydmyg i lang tid:-)

Tak til Irene og Eife for at jeg måtte hænge ud sammen med jer og killingerne dd.

Hvor er de dog både skønne og smukke og fuld af liv! Fik endda mulighed for at hjælpe til med at bære. Stort! :slight_smile: Tak for den tillid Eife!

Er jeg blevet mindre lunken efter min tur bag kameraet? Jow det er jeg nok. Nu har jeg helt sikkert en fornemmelse for at langt langt de fleste af kattene hyggede sig der. Nogle enkelte fik sig da lige et hysterisk flip eller to, men tjaa vi kan jo alle vise tænder engang i mellem :wink:

Er jeg at finde på kommende udstillinger, sikkert. Er jeg at finde på alt og alle udstillinger og hiver jeg mine egne pelsbørn med? Nej det kommer så slet slet ikke til at ske.

Er jeg stadig interesseret i at opdrætte, ja det er jeg. Kan dog også se at da det er Maine Coon som mit hjerte helt klart banker for, så skal jeg lære meget mere om racen og finde mig en niche der. Der er jo så rigeligt med opdrættere og skal jeg opdrætte en så populær race, skal jeg helt sikkert bidrage med noget andet og mere, det er jo ikke katte der mangler der. Ved jeg så hvad andet og mere skulle være, nope ikke bare noget der ligner en svag ide:-)

Jeg har tilmeldt mig til FD diplomopdrætter uddannelsen her i efteråret, glæder mig meget til at lære endnu mere. Ved godt der er en generaltist uddannelse og at jeg næppe kommer til at lære meget om MCO der, MEN jeg er helt sikker på jeg kommer til at lære meget om det at være opdrætter og hvad det kræver.

Hej og tak til alle deres lagde øre til min bulliarder af spørgsmål og givetvis dybt naive kommentarer. Jeg hyggede mig vældigt og selvom det var en lang dag målt i timer, føltes det slet ikke sådan, tiden bare fløj afsted.[/QUOTE]

Nu skriver du at det er MCO dit hjerte banker for, så vil jeg varmt anbefale dig at komme til arrangementer som holdes af Maine Coon Klubben, og til oktober bliver der holdt et seminar som jeg synes så mange som muligt burde drage til - nemlig seminar om Maine Coon standarden. Standarden er en af de ting som man som opdrætter skal have siddende på rygraden.
Du kan læse mere om arrangementet her : Maine Coon Klubben Danmark - Maine Coon Klubben Danmark

[QUOTE=MoMo;1120089]Nu skriver du at det er MCO dit hjerte banker for, så vil jeg varmt anbefale dig at komme til arrangementer som holdes af Maine Coon Klubben, og til oktober bliver der holdt et seminar som jeg synes så mange som muligt burde drage til - nemlig seminar om Maine Coon standarden. Standarden er en af de ting som man som opdrætter skal have siddende på rygraden.
Du kan læse mere om arrangementet her : Maine Coon Klubben Danmark - Maine Coon Klubben Danmark

Enig og har allerede reserveret dagen til at komme til Sjælland - men tak for reminderen, må hellere få mig meldt til asap:-)