Stikordsregister i Word

Nå, jeg sidder og genererer et stikordsregister i Word, og det går helt fint, bortset fra én ting:

Hvordan får jeg Word til at fatte, at æ, ø og å kommer til sidst i alfabetet, ikke ved siden af hhv. a og o?

Jeg ved, at det kan lade sig gøre, men jeg kan fileme ikke huske hvordan. :doh:

Nogen Word-kyndige, som kan hjælpe? :bebe:

Måske kan du bruge denne forklaring til noget: (Saxet fra http://www.eksperten.dk/)

Eller læs dit dokument igennem. Skriv undervejs et Word-dokument med de ord, du vil have med i stikordsregisteret, et ord på hver linje i dokumenter. Når dokumentet er klar med alle stikord, skal du gemme det. Åbn så det dokument, du vil have stikrosregister i. Stil markøren der, hvor du vil have registeret til at stå og vælg som erikjuul skriver, men i dialogboksen klikker du på Marker automatisk. Find så det dokument, du lige glemte og klik OK. Så er alle ord markeret, og du mangler bare at indsætte selve registeret som beskrevet ovenfor.

Tak, Birthe, men jeg kan sagtens lave et stikordsregister. Problemet er bare, at den alfabetiserer det forkert ift. æ, ø og å. :frowning:

Ja men jeg har fundet den rigtige forklaring nu :slight_smile:

Når jeg trykker på indsæt index så kan jeg vælge sprog - er det tænkeligt at din står på andet end dansk?

Hm, jeg har ikke noget sprogvalg. Er slet ikke i tvivl om, at den er indstillet til engelsk et eller andet sted, men jeg kan ikke finde ud af, hvor filen jeg skal ændre den præference.

Hvilket word program bruger du?

Ellers prøv denne forklaring som jeg også lige har fundet på nettet :slight_smile:

Når du laver stikordsregistret, har du også mulighed for at indstille sproget til dansk:
-Åben menuen Indsæt
-Vælg Reference
-Klik på Index m.m.
-Klik på fanen Indholdsfortegnelse
Her kan du vælge sprog nederst i højre spalte.

Højreklik på dokumentets stikordsregister og opdater feltet.

Mit ser sådanne ud og jeg har office 2007 mener jeg det hedder