Stine og Mister

Nå, nu er der gået 1½ uge, så mon ikke de to fortjener en selvstændig tråd.

Vi kom hjem fredag eftermiddag, Stine så at der var en kat med hjem og hvæste for lige at sige et her bor hun.
Mister - som han hedder - kom hurtigt ud af transportkassen, og så sig omkring. Han gik rundt i stuen, og efter et par timer kunne jeg pludselig ikke finde ham, han var sunket i “det sorte hul”. I dette tilfælde var det en stol ved spisebordet. Dette sted er så siden blevet hans helle.

Fra dag 1 har jeg kørt den modige sammenføring, dvs. de har været sammen fra start, undtaget om natten, og når jeg ikke har været hjemme. Det sidste er et minimum da jeg lagde mig syg efter et par dage, så har ligget på sofaen det meste af tiden.

Stine synes han er spændende, og vil gerne invitere ham til leg osv - dette synes Mister ikke om, så han svarer igen med et hvæs.
Stine tager det ikke så højtideligt, vipper lige ørerne, og så er det det. Hun har et par gange gået med en tyk hale, men det er også det. Har ikke set ham med tyk hale.

Når jeg så stadig lader dem gå sammen er det fordi de sagtens kan slappe af mens den anden er i rummet, og sove der hvor de nu ligger.

Om natten er Stine i soveværelset fra mig. Et par nætter er hun kommet op i sengen, andre nætter er hun kommet op om morgen som hun plejer.

Og så har jeg fået tegnet forsikring på Mister i dag, ved tryg, hvor jeg havde Buster, og hvor Stines forsikring bliver flyttet over til juni (Tidligere ejer havde lige betalt for forsikringen ved tidligere selskab inden jeg overtog Stine)

16 Synes om

men hvor er billederne? :grin:

2 Synes om

De må vente :wink:
Der er i tråden Min Hemmelig, har ikke andre end dem…

1 Synes om

Jeg er skuffet, MEGET skuffet … jeg mener ikke lige at det var det vi aftalte :wink:

MEN det er dejligt at læse, at det går godt - og at de stille og roligt nærmer sig hinanden. Lige pludseligt er den der, og så hvæser de kun når de ikke er enige om hvem der er ‘vaskeren’ og hvem der er ‘den vaskede’ :wink:

3 Synes om

Lige nu tror jeg ikke Stine vil have en vasker, hun vil bare have en at lege med.
Hun fandt en ny drillepind i aftes, som hun fik at lege med. Hun splittede den ad, og gjorde det i nærheden af den stol og Mister lå, som for at invitere ham med i legen.

9 Synes om

Nå ja, må for en god ordens skyld hellere få nævnt at de skam også har duttet næse, senest for ti minutter siden da jeg fandt en pose Chips frem.
Og der er blevet snust i måsen, begge veje…

7 Synes om

Det kan jo være, at han hedder Mister Benny? :joy:

2 Synes om

Yes - det kalder jeg et godt kompromis :+1:

1 Synes om

Det lyder da til at gå fint :slight_smile: og hvor er Stine sød at hun vil dele sit legetøj med ham. :heart_eyes:

3 Synes om

Synes egentlig at det går meget godt med dem - nu hvor det er to uger siden ham flyttede ind.

Han kommer meget frem, virker mere nysgerrig på omgivelserne, ved hvor skabet med godbidsstænger er mm.

Han har nu fået lov at opleve havestuen, hvilket er spændende.
I skrivende stund ser jeg ham lege :slight_smile:
Han har også virket opsøgende overfor Stine i dag, dog uden at ville helt tæt på.
Og så har de udført noget der lignede begyndende leg :slight_smile:
De daskede lidt ud efter hinanden - den ene hvæste ganske vist en smule, men der var ikke store hale, bagudvendte ører osv.

Hver gang jeg hører et hvæs gør det lidt ondt i maven, omvendt kan jeg jo se at de kan være tæt på hinanden - tigge om den samme godbid med ti cm imellem sig, sove med et par meters afstand mm. De sidste to nætter har døren mellem stuen og soveværelset også været åben, og det er gået godt.
Var oppe i nat, og hvem lå rullet samme på spisebordet og sov - Mister!
Vi arbejde videre med reglen om Ingen katte på bordene…

12 Synes om

Det lyder som om at det går stille og roligt fremad. Jeg husker det også tog tid med Orla og Frida i sin tid. Hun var voksen enemis som fik en voksen ven. De endte med at være de bedste venner. :heart_eyes: Frida sørgede virkelig da han døede. Og så kom Alfred og Fiona jo efter et fejlforsøg med en anden kat. Held og lykke med dejlighederne :blush:

1 Synes om