Stor hankat parret med lille hunkat

Min kæreste og jeg var ude og gå tur I det område hun bor, hvor der er mange ude katte hvilket altid er hyggeligt.
Løbetiden er i fuld gang så der finder parring sted hist og pist (Hvilket man kan mene hvad man nu mener om at det findet sted, personligt er jeg ikke fan af det).
Men til pointen, en kæmpe basse af en hankat, jeg tror det var en norsk skovkat (Nok en 7-8kg den har vejet), som var ved at parre sig, med hvad ligende en typisk huskat der ikke kunne veje meget mere en 3-4kg!
Vi kom derfor til at snakke om gad vide hvad der sker med de killinger? Vil de blive for store i maven på den lille huskat og farligt for den? Eller er de designet til at kunne passe i mormis mave? :slight_smile:
Måske et lidt tosset spørgsmål, men vi kunne ikke finde noget svar umiddelbart på nettet, så håbede nogle af jer der avler måske viste mere om det?

Jeg ville være så nervøs for hverken hunkat eller killingerne :slight_smile: Den slags er set før - også indenfor planlagt avl. Det plejer at gå glat :slight_smile:

Jeg bliver lidt forvirret over dit svar, villle du være nervøs over det eller ville du ikke? :slight_smile:

Camilla har vist lige misset et ‘ikke’ :slight_smile:

Der burde ikke være noget problem, for så stor forskel er der ikke på størrelsen :slight_smile:

Det forstår jeg godt :ups: Jeg ville IKKE være nervøs :slight_smile:

[QUOTE=Lykke;1245037]Camilla har vist lige misset et ‘ikke’ :slight_smile:

Der burde ikke være noget problem, for så stor forskel er der ikke på størrelsen :)[/QUOTE]

Ahhh dejligt at hører! :slight_smile: Vi nåede nemlig at bliver lidt bange for om den stakkels missemor nu ville komme galt afsted pga. den ejer ikke havde styr på hvem den parrede sig med!

Altså mange store mænd har fået børn med små damer, uden probleme[:thumbup:](javascript:void(0)) . Det samme gælder for dyr [:-)](javascript:void(0)) Så glem dine problemer ang. parringen, men overfør dem på kilingernes fremtid, da der desværre fødes så mange uønskede killinger,der kasseres på alle uhggelige måder, og i bedste fald havner på dyreinternat , sammen med alle de andre 0verskudskillinger[:ked:](javascript:void(0))
Cats og Conni

Hun kan nu stadig have kommet galt afsted. Der er en hel masse sygdomme som hannen kunne smitte hende med. Eller hun kunne smitte ham for den sags skyld :frowning:

[QUOTE=conninissen;1245053]Altså mange store mænd har fået børn med små damer, uden probleme:thumbup: . Det samme gælder for dyr :slight_smile: Så glem dine problemer ang. parringen, men overfør dem på kilingernes fremtid, da der desværre fødes så mange uønskede killinger,der kasseres på alle uhggelige måder, og i bedste fald havner på dyreinternat , sammen med alle de andre 0verskudskillinger:ked:
Cats og Conni[/QUOTE]

Man kan harmes over, at folk lader deres fertile hankat rende rundt og lave killinger - det her kuld bliver jo nok ikke det eneste. :thumbdown:

Bare folk dog ville tage ansvar, så vi undgik alle de uønskede killinger, som om kort tid optager pladser på diverse katteinternater :frowning:

[QUOTE=Eva;1245062]Man kan harmes over, at folk lader deres fertile hankat rende rundt og lave killinger - det her kuld bliver jo nok ikke det eneste. :thumbdown:

Bare folk dog ville tage ansvar, så vi undgik alle de uønskede killinger, som om kort tid optager pladser på diverse katteinternater :([/QUOTE]

Det er vel lige så skidt at folk lader deres fertile hunkatte rende rundt og blive drægtige? :wink:

Absolut - men hankatten kan jo bliver far til flere kuld.

Men ansvaret går selvfølgelig begge veje

[ATTACH=CONFIG]102074[/ATTACH]