Stor MCO?

Vi har eeeendelig fået vejet vores basser, vi har ikke haft en vægt, så hedtil har vi måtte gætte os frem. :ups:

Vores flooooooooooootte fyr vejer 5,7 kg og den smukkeste pige i hele verden vejer 4,8 kg! :inlove::inlove:

Nogen af jer herinde må næsten have en STOR fin Maine Coon, og vi håber lidt, at vores han bliver lidt ekstra stor, så måske nogen af jer kunne fortælle om hvordan vægten er i forhold til jeres mco sådan alders-mæssigt. :slight_smile:

De er begge 8 mdr gamle! :hjerte::hjerte::hjerte:

jeres basser er helt gennemsnitlige :slight_smile:

jeg har en bamse - han vejer 11 kg… han er lige fyldt 2 - han vejer over 2 kg mere end den næste dreng jeg har der kun lige vejer over 8 - han er en miniput i forhold :slight_smile:

her er min store dreng…

og her er min næste bøf på det 8 kg…

der kan næsten stå 2 cola kasser på tværs af puffen… det siger lidt om maxi-mis størrelse :slight_smile:

da min lille bøf var på jeres alder var han pænt truntetyk og vejede det han gør nu - og min maxibøf vejede efter sigende omkring 8,7-8,9… han er halvvoksen nu … mangler næppe mere end omkring 100-200 g i vægt… MAX

Jeg har en alm. størrelse MCO på 7,5 kg. Han er lige i underkanten - kunne godt trænge til 3-500 g. ekstra. :slight_smile:

Hvis han er ligesom sine søskende og forældre skulle det bestemt ikke være noget problem at få de gram på ham :slight_smile:

[quote=Minnie;523262]Vi har eeeendelig fået vejet vores basser, vi har ikke haft en vægt, så hedtil har vi måtte gætte os frem. :ups:

Vores flooooooooooootte fyr vejer 5,7 kg og den smukkeste pige i hele verden vejer 4,8 kg! :inlove::inlove:

Nogen af jer herinde må næsten have en STOR fin Maine Coon, og vi håber lidt, at vores han bliver lidt ekstra stor, så måske nogen af jer kunne fortælle om hvordan vægten er i forhold til jeres mco sådan alders-mæssigt. :slight_smile:

De er begge 8 mdr gamle! :hjerte::hjerte::hjerte:[/quote]

Det er svært at forudsige, hvor store de bliver. Deres vækst er ret linje bestemt :slight_smile: Nogle bliver store hurtigt - andre tager sig længere tid :slight_smile:

Min Cæsar vejer velnok 10 kg … han kunne dog godt trænge til at komme ned på 9,5. :ups:

Jeg synes ikke rigtig nogle af mine billeder, virkelig viser hans størrelse.

Her er han på min bærbare, der har 17’’ skærm

Her er han så med huskat Ebony på 5,3 kg

vores gaia som er 3 år vejer vel 8-8½ kg, hun er virkelig en basse, ikke så lang ned bred og meget kompakt

[quote=Minnie;523262], så måske nogen af jer kunne fortælle om hvordan vægten er i forhold til jeres mco sådan alders-mæssigt. :slight_smile:

De er begge 8 mdr gamle! :hjerte::hjerte::hjerte:[/quote]

MCO har jeg ikke, men jeg synes ikke en MCO på 8 måneder er stor når den vejer 5,7 kilo.

Jeg har huskatte, der har vejet 6 og 6½ kilo når de var 6-7 måneder

Det havde han også :høhø: Men nu har han tabt sig en del. Og jeg har lidt svært ved at finde ud af om jeg skal være bekymret. Har jo skiftet foder - så det kan også være den vægt han bør have, og jeg bare er vant til buttede missere… :gruble:

Iiih, jeg havde ellers håbet, at han okay stor (læs: over gennemsnittet) efter sin alder G

Hehe… Gjorde jeg også… Meeen han er nu stor nok som han er :tihi:

Hehe :tihi:

[quote=Felis;523378]MCO har jeg ikke, men jeg synes ikke en MCO på 8 måneder er stor når den vejer 5,7 kilo.

Jeg har huskatte, der har vejet 6 og 6½ kilo når de var 6-7 måneder[/quote]

Det er da også meget store huskatte, hvis de vejer over 6 kg, når de kun
er lige over et halvt år gamle.

:yikes:

Nu har mine huskatte godt nok aldrig været af de største, men da de var
seks måneder gamle, var de stadig ungkatte at se på og langt fra en
kampvægt af 6 kg.

Det må være den gode jyske muld og fede mus :tihi:

[quote=Felis;523378]MCO har jeg ikke, men jeg synes ikke en MCO på 8 måneder er stor når den vejer 5,7 kilo.

Jeg har huskatte, der har vejet 6 og 6½ kilo når de var 6-7 måneder[/quote]

Det var godt nok nogle store huskatte du har.:slight_smile:

Men du skal også lige tænke på at en maine coon vokser noget længere tid end en huskat og nogle af dem vokser hurtigt og andre langsomt :slight_smile:

[quote=Charlotte Oeh.;523527]Det er da også meget store huskatte, hvis de vejer over 6 kg, når de kun
er lige over et halvt år gamle.

:yikes:

Nu har mine huskatte godt nok aldrig været af de største, men da de var
seks måneder gamle, var de stadig ungkatte at se på og langt fra en
kampvægt af 6 kg.

Det må være den gode jyske muld og fede mus :tihi:[/quote]

Ja, Bølle er stor, men han ramte da “kun” 5,5 kg. inden vi kom af med ham. Vil tro han vejer de 6 kg. nu som 2½-årig… :slight_smile:

Tja, min huskat vejede kun 4 kg som normalvægtig, hun rundede lige 5,5, meeeeen der var hun også lidt… øh høm, cubby :smiley:

Og min basse nu er ikke tyk. :slight_smile:

ja jeg kan kun sige “hold op nogle basser…”
jeg holder mig til de små fikse modeller. silke 2½ år 3,9 kg og günther der lige er rundet de 7 måneder 3,3 kg. (tør næsten ikke skrive at mille som fuldvoksen vejede hele 3,5 kg :tihi:)
nu har jeg så også grunden til at jeg ikke har mainconer - jeg kan ikke løfte dem :lol:

[quote=Felis;523378]
Jeg har huskatte, der har vejet 6 og 6½ kilo når de var 6-7 måneder[/quote]

Hold da op - de må da næsten have vejet 700 gram ved fødslen, hva’?

Men bortset fra det, så vokser MCO i lang tid, de fleste er først færdigudviklet når de er 2-3 år gamle, og det er fint at det tager noget tid, så skelettet kan nå at følge med :slight_smile:

[quote=Camischa;523660]Hold da op - de må da næsten have vejet 700 gram ved fødslen, hva’?

:)[/quote]

Næ, de var vist helt normal størrelse…var de i hvert fald i 6 og 8 ugers alderen da jeg første gang stiftede bekendtskab med dem.

Mine huskatte vejer lige over 3 kg, og jeg synes de er store. De er 5 måneder og 9 måneder:)

Puha, hvor ville så store katte da hærge vores hus… Ellers ville man måske sætte nogle andre grænser for dem :høhø::ups: