Store plastic potter til blomster,hvor købes de billigt

Fandt ud af mine tobak planter gerne ville have 10 liter potter. Mangler også nogle flere 7½ liter potter så det øger jeg også. Hvor køber jeg dem billigt?

http://www.scotplantsdirect.co.uk/growing-needs/pots-and-containers/plastic-plant-pots-round/10-litre-plastic-plant-pots-round/prod_88.html
Faldt over den her side og det er jo dejlig billige priser de fører sig MEN de sender ikke “overseas”. Kender i en anden udlandsk side der sender til dk og stadig har gode priser for de danske priser er godt nok godt stykke derover i pris.

Har du prøvet at kigge priser hos dit lokale plantecenter eller byggemarked? Det kunne jo være de også kunne gøre det billigt. For hvor meget billigere pr. potte snakker vi om her at du kan få dem på en udenlandsk side? Det er jo ikke hundredevis af kroner, med mindre du skal bruge en hel palle.

Plantorama plejer at have…

Ikea

:slight_smile:

Må man se dine tobaksplanter ??

Hvorfor ikke bare købe en murerspand? Jeg har haft murerspande fra silvan mener jeg, til mine agurkeplanter sidste år. Godt nok ikke PP mærket, men så længe de ikke stinker, så virker det for mig…
Men de er jo 10-12 liter og til ingen penge.

som der bliver skrevet er ikea stedet, de har masser af store potter i plast til billige penge ellers lukker der et nyt blomstermarked op i århus imorgen som hedder billigblomst.dk, de er meget billige og har med garanti masser af billige potter til salg

Jeg ville også sige murerspand. Med et hul boret i bunden til dræn selvfølgelig :slight_smile:

På den engelske side skal jeg give 5,27 per potte når jeg køber 50 stk.
http://kpkram.dk/shop/vare.asp?vareid=400-0022 det her er billigste jeg fandt på danske sider 9,25 (og de har en hys forsendelse oven i)
Det er jo en ret stor besparelse. i procent.

Malerspande finder jeg til 10-20 kr for 12 liter(kan ike finde 10 liters) i Silvan,xl-byg osv.
Tak for tippet johhny riinger til dem når deåbner.
Plantorama havde kun dyre til 60 kr stk. Men han kontakter nogle gartner kolegaer og ser om de kan hjælpe med nogle billige krukker/potter :slight_smile:
Ikea kan jeg ikke finde urtepotter i de størrelse men primært urtepotteskjulere ? De gider ikke passe deres telefon så det opgav jeg:(

Har fået fat i 8 forskellige tobaks varianter så ville lave en 5-10 af hver, da jeg lidt regnet med et stort frafald sådan som vejret er for tiden og da jeg aldrig har prøvet før kan der også gå noget galt i tørringen osv,
Så er det rart at have ekstra. Viste sig også jeg var elendig til at håndtere de der støv frø, tobak har, så fik lavet liiige rigelig stiklinge så kan “tåle” et stort frafald nu LOL.
Når de blive ældre kan jeg godt lave billedtråde med dem. Glæder sig selv til at se dem da de er i diverse farver alt efter hvilken variant det er.og de tiltrækker natsværmere :smiley: håber så det lykkes så vi kan spare en del på knægtens tobak forbrug og han kan slippe for diverse sjove tilsætning stoffer.

12 liters spand http://www.harald-nyborg.dk/p6044/

så snakker vi en pris jeg kan lide tusinde tak for det :smiley: hvormange huller skal man bore i dem ca?

I en stor spand ville jeg bore 3 huller i en trekant. Og så lægge et potteskår eller lignende over så jorden ikke render med ud når man vander. Huller sådan på størrelse med en 2-krone til en murespand (baseret på den størrelse huller der typisk er i store potter, ellers ved jeg ikke et klap om planter L)

Hovedsagen er at der er huller så der ikke står vand og sopper (med mindre man vil plante åkander ;))

      • Updated - - -

Jeg forstår ikke Harald Nyborgs priser?

én spand 3,95. tre spande for 17,00? (samme varenummer…)

Det er det samme med 40-liters baljen. 1 stk 19,95, 3 for 129? :?:?:?:?

Der må være noget jeg har overset…

[QUOTE=TrekkieGrrrl;1046075]I en stor spand ville jeg bore 3 huller i en trekant. Og så lægge et potteskår eller lignende over så jorden ikke render med ud når man vander. Huller sådan på størrelse med en 2-krone til en murespand (baseret på den størrelse huller der typisk er i store potter, ellers ved jeg ikke et klap om planter L)

Hovedsagen er at der er huller så der ikke står vand og sopper (med mindre man vil plante åkander ;))

      • Updated - - -

Jeg forstår ikke Harald Nyborgs priser?

én spand 3,95. tre spande for 17,00? (samme varenummer…)

Det er det samme med 40-liters baljen. 1 stk 19,95, 3 for 129? :?:?:?:?

Der må være noget jeg har overset…[/QUOTE]

det er godt se og ja det ser mystisk ud, men mon ikke det skyldes at der er tilbud på spandene stk-vis og de så ikke har fået rettet prisen når man køber 3. skal i onkel skrald senere idag og jeg tror jeg vil drille dem derover med det

[QUOTE=TrekkieGrrrl;1046075]

Jeg forstår ikke Harald Nyborgs priser?

én spand 3,95. tre spande for 17,00? (samme varenummer…)

Det er det samme med 40-liters baljen. 1 stk 19,95, 3 for 129? :?:?:?:?

Der må være noget jeg har overset…[/QUOTE]

Det lagde jeg også mærke til … det skal åbenbart koste dyrt, hvis man skulle finde på at hamstre plastikspande :høhø:

måtte godt lægge 50 i kurven:P men til 190 i forsendelse kan jeg da hente dem selv og så tage en tur forbi Bilka nu jeg alligevel er i vejle :).