Store Vinterfugletælling

Så skal der tælles fugle igen! Det er nemlig i dag, den årlige vinterfugletælling starter på
www.obsnatur.dk og alle er meget velkomne til at deltage - også kattefolk.

Der kræves ingen særlige forudsætninger, blot at man har et lille område, man kan overvåge
og rapportere fra i løbet af den kommende måned. Mange rapporterer dagligt, men det er
ikke et krav, ligesom man selv definerer sit område. Typisk er det en have, men en altan
er såmænd også ganske udmærket. Hvis man er fotointeresseret, har man også mulighed
for at uploade sine fuglebilleder.

Da mange af vore katte jo alligevel bruger lang tid på at kigge på fuglene, hvorfor så ikke
gøre det til en hyggelig fælles oplevelse? :slight_smile:

øv - jeg har kun duer på min altan pt :frowning:

gætter ikke på at de skal tælles :S

[quote=Battlestar;534864]øv - jeg har kun duer på min altan pt :frowning:

gætter ikke på at de skal tælles :S[/quote]

Selvfølgelig skal du også tælle dem Gitze…

Og husk at give dem navne…:p:p

[quote=alleos7;534870]Selvfølgelig skal du også tælle dem Gitze…

Og husk at give dem navne…:p:p[/quote]

:lol: :lol: :lol: :lol:

[quote=Battlestar;534864]øv - jeg har kun duer på min altan pt :frowning:
gætter ikke på at de skal tælles :S[/quote]

Jo, hvis de lander på altanen, kan de godt tælles med. Tællingen bliver naturligvis lidt kedelig, hvis alt hvad man ser er:
“2 ringduer”, “3 ringduer” “2 ringduer”, “5 ringduer!”, “2 ringduer” o.s.v. :slight_smile:

Men dér, hvor vi boede før, havde jeg også kun altan at tælle på, og der var da både musvitter, blåmejser, solsorte, gråspurve, duer og skader. Det er bare et spørgsmål om at hænge lidt godt foder op til dem.
Sådan en grøn plast-automat med solsikkekerner, som man kan købe i mange supermarkeder for 30 kr, og måske lidt mejsekugler - så er man parat til at stjæle fugle fra naboerne.

Så, nu gik naboens gamle Molly forbi - og væk er fuglene… :stuck_out_tongue:

Og ja, man kan godt give dem navne, hvis der ikke er for mange. Min gråspurveflok på 30+ er dog lidt problematisk…