Stormen Malik

Klarer i den?

Simba render rundt og er top forvirret fordi stormen rykker i opgangsdøren så det lyder som om nogen er på vej ind.

Jeg kiggede lige ud til min cykel og heldigt for det, den var vælter O.o

Så jeg fandt et reb, og har nu været ude og surre den fast til cykelstativet, og taget kaleche samt den måtte jeg har i bunden med ind…

Beklager det dårlige billede, det er taget ud af mit vindue mens jeg forsøgte at holde både mobil, vindue og Simba (der gerne ville ud :roll_eyes: )

6 Synes om

Kommunen har evakueret de plejekrævende borgere i området, og vi andre der eventuelt måtte få problemer, er tilbudt interimistisk indkvartering i den nærliggende militærlejr. :open_mouth:
… det skyldes nu ikke stormen alene, men forhøjet vandstand, her lige ud til Roskilde Fjord.

Men jeg bor på 1. sal, så jeg satser på at forblive tørskoet. :smiley:
Når det er sagt, så jooo, det blæser da ganske rigeligt.

5 Synes om

Vildt, jeg bor i Fredericia, men heldigvis et godt stykke fra både havnene og strandene :smiley:

2 Synes om

Og Simba sidder nu og piver af vejret :rofl:

1 Synes om

Jeg har lige lagt en video op på min Instagram, taget ved 17-tiden, hvor der stadig var lidt lys: Login • Instagram
Det skulle ikke blive så slemt her hos mig, men når det blæser, er jeg altid bange for om de høje grantræer blæser omkuld … for hvis de gør det, lander de oven på min bil og muligvis er de høje nok til også at ramme huset :surrender:
Jeg holder øje med hvor slemt det bliver og om nødvendigt, flytter jeg min bil over til naboen …

4 Synes om

Hewr rusker det godt, jeg bor direkte vestvendt.
Kattene tager det oppefra og ned og putter inde.
Jeg før trykken for ørerne når der kommer vindstød.

Jeg har netop googlet mig til at jeg bor ca 75 meter over havet, og jeg bor næsten højest i Trige, så vand er jeg ikke bange for

4 Synes om

Det er lige gået op for mig, at vi måske skulle låse lemmen… Tre af kattene er ude :person_facepalming:

4 Synes om

Yikes håber ikke de flyver væk :smiley:

1 Synes om

Jeg satser på, de højst klasker ind i hegnet :tihi:

4 Synes om

Måske skulle I lade kattene komme ind først. :sweat_smile:

1 Synes om

De kan stadig komme ind… Jeg er ikke ond :klappe:

1 Synes om

Nåååh, trods alt. Troede bare lige… :joy:

2 Synes om

Er på job, og der er først for en time siden begyndt rigtigt at ruske, men der er gang i den nu :slightly_smiling_face:

3 Synes om

Her blæser det også lystigt. Vaffel snorksover og jeg hygger mig med et glas vin og en god film. Tidligere fik jeg surret min bænk og tog min lanterne ind og vand er jeg ikke bange for. Jeg bor 15 km fra fjorden

3 Synes om

Kolbjørn og Gisle er ude. De elsker uvejr, så hvis det bare også ville begynde at regne, ville deres lykke være gjort :grin:
Øyvind og Igor hygger sig inde.

6 Synes om

Der skal noget til før Gisle blæser væk … :hoho:
Bambina og Spotty ligger og sover her i stuen, mens LouLou render ud og ind … hende er jeg heller ikke så nervøs for, at vinden får fat i … :cool:

4 Synes om

Efeu-hækken ind til nabohuset er væltet :flushed:

Normalt kan man ikke se ind på deres plæne

Jeg håber ikke de fjerner hele hækken, for det er de blade jeg bruger som foder til mine vandrende pinde :sweat_smile:

3 Synes om

Ca. Dette stykke

3 Synes om

Datteren og jeg har lige været ude og hoppe i vandpytter og jeg var ikke særlig imponeret over “Malik”. Husker stormen i ‘99 som værre, men jeg var selfølgelig også mindre (og lettere :joy:) den gang :grin:

4 Synes om

“stormen” i 1999 var en orkan :smiley:

2 Synes om